fbpx

פורים 2024 יהיה שונה

הדילמה אם לחגוג או לא לחגוג מעסיקה ומבלבלת את כולם. לצד הטוענים שהניצחון האמיתי טמון בחיים שממשיכים כסדרם, ציבור גדול פגוע וחש שאין מקום לחגיגות סוערות. מאיה ובתה בחרו השנה להתאפר ועשו את זה ביחד

חג פורים השנה יהיה שונה לחלוטין מכל פורים אחר בתולדות מדינת ישראל. כבר יותר מחמישה חודשים אנחנו שואלים את עצמנו אם יש לנו את הזכות לשמוח, לחגוג, לחיות את החיים הרגילים שלנו, אחרי שהמדינה ואזרחיה עברו את הטלטלה הנוראית ביותר בתולדותיה. האם מותר לנו לשמוח עד-לא-ידע בזמן שיש עדיין 134 חטופים בעזה?

הדעות חלוקות. בעוד יש כאלה שאינם חשים בנוח לשמוח ולחגוג במצב שנוצר, אחרים חושבים כי החטופים והחיילים היו רוצים לראות את החיים ממשיכים. נשמעו לא מעט קולות של לוחמים שאמרו “אנחנו נלחמים כדי שהחיים ימשכו”

עוד שבירה מהשגרה?

העניין הופך להיות סבוך יותר כשזה מגיע לילדים. לא ניתן לחסוך מהם את התחושות הקשות שמלוות אותנו בחודשים האחרונים. חלקם חוו את האירועים, גם אם מהצד, בעורף, בצורה קשה. כל שבירה נוספת של השגרה פוגעת בהם. האם כדאי לקחת להם גם את פורים ואת ההזדמנות הנדירה לשמוח?

הרבה מבתי הספר החליטו לציין את החג בתחפושות בלבד ולהימנע מתהלוכות שכונתיות, שבימים כתיקונם משמחות גם את תושבי השכונה. העת הזאת אינה ימים כתיקונם ועתה נעשית בחירה בערים רבות להתחשב ברגשות הציבור. תחפושות בתוך בתי הספר, בלי מוזיקה ובלי תהלוכות.

לא חייבים להתחפש, אפשר להתאפר

לכן השנה האיפור הפורימי, שצבר תאוצה בשנים האחרונות, השתלט על העניינים. התאפרתם? זה מספיק. לא חייבים להתחפש. זוהי הזדמנות להפוך להיות מישהו או מישהי אחרים. זו אפשרות לשים מסכה וגם לשמוח קצת, תוך כדי עבודה אמנותית שהקנבאס שלה הוא הפנים שלנו.

בישראל (בניגוד לארצות הברית) יש חברה אחת שמציעה איפור פורימי נגיש. בכל שנה, הבת הפרטית שלי מצפה בהתרגשות לבשורות ולהדגמות האיפור של סקארה (SACARA). בין המודלים השונים לאיפור אפשר למצוא עכביש, שמש, ירח פרפר, נערת זהב וגלקסיה.

פורים 2024 יהיה שונה

צילום: שי ארבל

האיפור של הגלקסיה נראה מאוד מרכב, אבל ההדרכה של יוצרת המראה, המאפרת נועה סול מתן, כל כך מקורית וקלילה כך שבת העשר הדגימה אותה בבית עלי, אמא שלה . חשוב לציין שרכשנו את כל המוצרים בסכום של פחות ממאה שקלים והוא מספיק כדי לאפר משפחה שלמה וגם את החברים.

פורים 2024 יהיה שונה

כך מסבירה בת העשר את מהלך האיפור:

  1. לוקחים את הפלטה הצבעונית ומפזרים ערבוב של הצבעים סגול, כחול, ורוד ותכלת עם מברשת בצד אחד של הפנים והצוואר.
  2. לוקחים צבע איפור לבן, מרססים אותו בספריי FIXER לאיפור עד שיירטב מאוד.
  3. לוקחים מברשת שיניים נקיה ומברישים את הצבע בעזרת המברשת.
  4. עם האצבע עוברים על סיבי המברשת ומשפריצים נקודות לבנות שמשמשות “כוכבים” על כל השטח המאופר.
  5. מדביקים מדבקות כוכבים על הפנים.
  6. אפשר למרוח שפתון סגול (אבל לא חייבים).

האיפור מוכן. פורים שמח!

הכותבת היא מומחית לתרבות צרפת, לייפסטייל ואופנה

צילומים: ליאורה ברק

עוד בנושא

commentIcon

תגובה אחת

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.