fbpx

איפור לפורים בכמה צעדים

בניגוד אולי למקובל, מאיה גז מוצאת בפורים הזדמנות מחודשת להתחבר יחד עם ילדיה לפאן שבילדותיות. זה החופש האמיתי, היא טוענת ולא מסתפקת בתחפושת אחת. קבלו מדריך איפור לשני לוקים כובשים

מאז שהילדים נולדו “התלבשתי” על חגי ומועדי ישראל כדי לרסס במעט רוח שטות את הבגרות שלי. אם בעבר חג פורים היה פחות חביב עלי, ילדים הם סיבה מצויינת כדי לחווט מחדש את ההרגלים הגרועים וללמוד לאהוב את החג המשמח והמצוין הזה.

תחפושות משפחתיות היו בפירוש העניין שלנו, אבל מאז הקורונה, המילה מסכה קיבלה קונוטציה שונה לחלוטין, וזרקה אותי למחשבות פילוסופיות: מאחורי מסכת הקורונה, לא ניתן לזהות אנשים, אי אפשר לראות חיוך, עצב, כעס או עווית רגש. אותו דין למסכת פורים. עם שתי המסכות אנחנו הופכים בהרבה מאוד מובנים לרואים ובלתי נראים וגם לבלתי מזוהים. המסכות הללו מאפשרות לנו להיכנס לעור אחר, ולהיות אדם שונה.

פורים הפך להיות החג הכי משמח

זוהי אולי מהות החג. לשמוח בכוח, להיות מי שאני רוצה, עד לא ידע. והבחירה החופשית להתחפש למה שרוצים, היא החופש בהתגלמותו. היום אני יודעת שפורים, שהיה החג הפחות אהוב עלי בעבר, בין השאר כי התחפושת שלי לא היתה אף פעם בדיוק מה שרציתי ומזג האוויר היה תמיד קר וגשום, הפך להיות חג באמצעותו אני שמחה בתיווך הילדים שלי.

אצלנו בבית מכינים תחפושות שלושה חודשים מראש. בדצמבר מתחילים לחשוב על כיוון, שהולך ומתהדק לקראת החג, גם בעזרת בית הספר שמכוון עם ימים יעודיים – אפשר למשל לסמוך על זה שתמיד יככב “יום פיג’מות”. אני יודעת שהורים רבים תופסים את זה כמטרד מעיק, אותי זה דווקא משמח. השנה הקטנטונת החליטה שהיא מתחפשת לחיילת בעוד הבכור המתבגר יהיה ג’יימס בונד. ואני חשבתי שעניין וונסדיי יחזיק מעמד ושאזכה לחבוש פאה גותית שחורה וארוכה. הסתבר שלא.

כך תעשו זאת

השנה, אם כן, אתחפש בימים נפרדים עם דור ההמשך. עם בתי לקשת בענן במסגרת איפור תואם ועם בני לערפדית כי וונסדי, כך הוא אמר לי- OUT. את זה נעשה  כשהם לא יהיו חיילת וג’יימס בונד. כך נעשה את זה. (תודה לנועה סול מתן מרשת SACARA על הטוטוריאל, הרעיונות והביצוע!)

תחפושות צבעונית:  קשת בענן 

שלב 1: בסיס -תחפושת טובה מתחילה בשמירה על עור הפנים בעזרת מריחה של קרם לחות, פריימר ומייק אפ סופר מט מעליו. בסיס טוב יאפשר את עמידות האיפור והעצמת הפיגמנטים לאורך זמן. בעזרת פלטה סט צבעי איפור ופנים וגוף ניצור קשת על אזורי הלחיים והאף וגם על אזורי הצוואר והחזה בהתאם. 

שלב 2 עיניים וגבות – את העיניים נאפר בעדינות כדי להשאיר את הפוקוס על הקשת. להעצמת הלוק נדביק ריסים בודדים ונאחד בעזרת מסקרה. את הגבות נמלא בעפרון גבות ונקבע בעזרת ג׳ל שקוף לגבות.

שלב 3 שפתיים – את השפתיים נמרח בגלוס.

שלב 4: עיטורים – בעזרת צבע מים לבן ומכחול מתאים ניצור צורות עננים על גבי הקשת שיצרנו בהתחלה ונתפח קלות בעזרת ספוגית משולשת ליצור טשטוש ונוצרה נפוחה. ניקח צללית התאומת לצבע הקשת ונטשטש בעזרתו את החלק התחתון של הענן על מנת ליצור מעבר נקי. נוסיף מסביב נקודות לבנות ונשלים את הלוק הצבעוני והשמח.

טיפ:

–     התזת פיקסר בסיום כל מראה יבטיח הישרדות גבוהה של האיפור לאורך זמן.

איפור לפורים בכמה צעדים
צילום: איילת ארד

יצירת מראה ערפדי

שלב 1: בסיס – גם כאן מומלץ להתחיל במריחה של קרם לחות, פריימר ומייק אפ לבן מעליו יבוצעו הצללות של עצמות הלחיים וקווי המתאר של הפנים בעזרת צללית שחורה אשר יחוזקו עם פלטת קונטור. בסיס טוב יאפשר את עמידות האיפור והעצמת הפיגמנטים לאורך זמן. 

שלב 2 עיניים וגבות – את העיניים נאפר בעזרת פלטת צליליות בצבע שחור מעושן מסביב לעיניים במאסיביות, נוסיף מתחת לעיניים מעט בטשטוש צלילית בצע צבע אדום ובעזרת מברשת דקה וצללית אדומה נצור מראה של נימים. להעצמת הלוק נדביק ריסים בודדים ונאחד בעזרת מסקרה. את הגבות נמלא בעפרון גבות  ונקבע בעזרת ג׳ל שקוף לגבות.

שלב 3 שפתיים – את השפתיים נתחום בעזרת תוחם בצבע שחור ובעזרת מברשת לשפתיים נוסיף אודם אדום במרכז השפתיים ונטשטש את המעבר בין השחור לאדום.

שלב 4: עיטורים – נוסיף קעקועים לגוף ולצד השפה נטפטף מעט דם מלאכתי שישלים את המראה הערפדי.

טיפים נוספים:

–     ושוב, גם כאן התזת פיקסר תבטיח הישרדות גבוהה של האיפור לאורך זמן.

–     מומלץ לצבוע את השיער בעזרת צבעי גיר לשיער בצבע אדום ללוק אדג’י במיוחד לרסס וקס לשיער שיחזיק לאורך זמן.

הכותבת היא מומחית לתרבות צרפת, לייפסטייל ואופנה

עוד בנושא

commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.