fbpx

בני נוער יוזמים ויוצרים למען החטופים

החיים של כולנו השתנו בשבעה באוקטובר. בני נוער רבים מוצאים עצמם מעורבים בפעולות התנדבות למען המפונים והחטופים. חלקם אף מחפשים דרכים יצירתיות להשפיע. קבלו את מיזם הצמיד הצהוב ואת הסרט “לחץ אוויר”

המאבק הציבורי מתמקד כרגע בהחזרת החטופים. אין איש במדינה שלא מודאג מגורלם של 136 החטופים שנמצאים עדיין בידי החמאס. גם בני הנוער מחפשים דרכים יצירתיות לעזור. אם אתם מכירים עוד יוזמות יוצאות דופן של בני נוער, כתבו לנו עליהם למייל [email protected]

הצמיד הצהוב

אני נעמה אהרוני, בת 15 מקדימה צורן.

בתחילת מלחמת “חרבות ברזל” אני ואמא שלי חיפשנו איך להעביר את הזמן בדרך מרגיעה וכיפית. ראינו שאנשים מתחילים לענוד סרטים צהובים על היד והבנו שיותר אפקטיבי להכין צמידים מחרוזים צהובים כי הם מחזיקים מעמד יותר זמן.

הכנו כמה לעצמנו, אבל מהר מאוד הגיעו אלינו עוד ועוד אנשים שביקשו גם הם לקנות את הצמידים.

גייסנו חברה קרובה של המשפחה והתחלנו להכין בכל יום מעט צמידים מחרוזים שיש בבית.

כך התחיל מיזם הצמיד הצהוב. במיזם, אנחנו מכינות צמידים צהובים מחרוזים ומוכרות אותם לציבור בעלות של עשרה שקלים ליחידה כאשר כל הרווחים עוברים כתרומה למטה משפחות החטופים. לאט לאט המיזם גדל ונשים נוספות הצטרפו למיזם. מאז התחלנו להפיץ את הצמידים לכל הארץ. בנוסף, אנחנו מוכרות את הצמידים גם דרך חנויות, ביניהן ב”אתא”. 

עד היום הצלחנו לגייס למעלה מ-45,000 ₪!  ואנחנו לא מתכוונות להפסיק עד שאחרון החטופים יחזור.

הצמיד הצהוב בפייסבוק, הצמיד הצהוב באינסטגרם

בני נוער יוזמים ויוצרים למען החטופים

לחץ אוויר

אני נדב פרס תלמיד כיתה יב׳ מרחובות.

מאז תחילת המלחמה החיים שלי השתנו, העבודה שלי קיבלה משמעות חדשה. יש לי בעברי כבר כמה סרטים שזכו בפרסים רבים והוצגו בארץ ובעולם. עכשיו הבנתי שסרטונים קצרים גם יכולים להשפיע ולשנות. החלטתי יחד עם חבריי ממגמת תקשורת בתיכון דה שליט, לעשות מעשה למען החטופים. מרגע שעלה הרעיון יצרנו את הסרטון בארבעה ימים בלבד! הסרטון ״לחץ אוויר״ מדבר על הזמן שאוזל. בסרטון רואים 129 ילדים מחזיקים בלוני הליום שאט אט האוויר שבהם יוצא והם נופלים, זאת במטרה להמחיש את הזמן של החטופים שהולך ואוזל.

 הסרטון פורסם במירב ערוצי ההסברה בארץ ובעולם, ובראשם העמוד stand with us  וצבר כמעט מיליון וחצי עוקבים. משפחות החטופים שראו את הסרטון היו עם צמרמורות.

עוד בנושא

commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.