fbpx

לא טריוויאלית – ספר על נשים בספורט

ספורטאיות הישגיות הן בהחלט נשים לא טריוויאליות והסיפור שלהן תמיד מאלף, מעורר השראה ונותן כוח לאחרות. זה מה שתמצאו בספר חדש שכתבה ילדה בת 10 יחד עם אימה. גם הן לא טריוויאליות

לילי אלתר ואימה שלומית גיא כתבו ספר ובו 209 שאלות טריוויה על נשים לא טריוויאליות בכלל, נשים ספורטאיות מענפים שונים, מישראל ומהעולם שהגיעו להישגים יוצאי דופן ומהוות השראה לנערות צעירות שחולמות להיות המנצחות של העתיד. נשים ספורטאיות בעלות הישגים זוכות על פי רוב לפחות תשומת לב תקשורתית מגברים, הן מרוויחות פחות ומתמודדות עם אתגרים ייחודיים. כדי שנערות צעירות יחלמו גבוה הן צריכות להכיר את המודלים.

הספר כולל את סיפוריהן המאלפים של אסתר רוט שחמורוב, יעל ארד, לי קורזיץ, סיימון ביילס, האחיות ויליאמס, קרן ליבוביץ ואחרות שמקומן על הפודיום ובזכרון של כולנו.

מוקדש לכל הנשים הלא טריוויאליות ששינו את ההסטוריה. מוקדש לכל הנשים הלא טריוויאליות שעושות היום היסטוריה. מוקדש בעיקר לכל הילדות הלא טריוויאליות שעוד ישנו את העולם.

זו ההקדשה הפותחת את הספר.

להגשים חלומות

שוחחנו עם לילי כדי לשמוע ממנה מה הביא אותה לכתיבת הספר והחוויה שעברה בדרך.

ספרי קצת על עצמך:

“קוראים לי לילי אלתר-גיא ואני בת 10 וחצי. אני גרה בבאר שבע ומאוד אוהבת ספורט מגיל צעיר. ”  

כיצד עלה לך הרעיון?

“אמא שלי כתבה ספר דומה על גברים ונשים בספורט ששמו: ‘לא טריוויאלי: 207 שאלות על ספורט’, אז אמרתי לה ‘אמא, אולי נכתוב ספר כזה אבל רק על נשים?’ והיא הסכימה.

כשהייתי בת 5 הייתי בכנס שאימא שלי ארגנה ופגשתי שם הרבה ספורטאיות: אסתר רוט שחמורוב, פסקל ברקוביץ, ענבל פיזארו, אשרת עיני ואפילו את לינוי אשרם. זה השאיר עלי רושם עצום. אנחנו מאוד אוהבות לצפות במשחקים האולימפיים. רציתי שיהיה ספר שיספר גם את הסיפורים של כל הספורטאיות האלה.”

לא טריוויאלית – ספר על נשים בספורט

במה הספר עוסק?

“הספר הוא ספר טריוויה, והוא עוסק בספורט נשים בארץ ובעולם. הוא מיועד לילדים ולילדות החל מגיל 6 או 7 וגם להורים שלהם. יש שאלות קלות, בינוניות וקשות והוא מתאים לכל המשפחה.”

מה היו האתגרים שהתמודדת איתם?

האתגרים שהתמודדתי איתם הם בין היתר כתיבת השאלות, אבל בעיקר למצוא מידע על ספורטאיות. חלק מהמידע היה רק באנגלית. אחר כך עשינו הגהה הראשונה. חלק מההגהה השנייה עשינו ב-7.10 בתוך המקלט. אנחנו גרות בבאר שבע והיו לנו המון אזעקות אותו יום. זה היה קשה אבל גם עזר לי לחשוב על דברים אחרים.

מה המסר שלך לבני הנוער שרוצים/רוצות לכתוב ספר?

המסר שלי זה לא להפסיק להאמין בעצמך ולתת את המקסימום כדי להגשים את החלומות שלהם ושלהן.                                                                                    

עוד בנושא

commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.