fbpx

ספורטאים למען ישראל – משפיעים על דעת הקהל העולמית

יוזמה בינלאומית חדשה של שתי ספורטאיות צעירות צוברת תאוצה ומשפיעה על דעת הקהל העולמית לטובת ישראל. ספורטאים וספורטאיות מרחבי העולם כבר נחשפו לסרטונים והם מזדהים ומגיבים

ליבי מתתיהו, חיילת בענף תרבות וכלים חינוכיים בחיל החינוך והנוער, שחקנית כדורסל במכבי עירוני רמת גן מליגת העל ובעירוני נס ציונה מהליגה הלאומית, יצאה ביוזמה בינלאומית חדשה עם פרוץ המלחמה.

“ראיתי יותר מדי תמיכה בחמאס והייתי חייבת לעשות משהו”

הכל התחיל באותה שבת שחורה, ב-7 באוקטובר:  “יש לי חברים וחברות מכל העולם, בעיקר בזכות הספורט”, מספרת מתיתיהו, “ולכן באותו יום הייתי ערה ומודעת לתגובות מהעולם. הייתי עצובה מאוד לנוכח כל מה שהמדינה שלנו עברה, אבל גם הייתי עצובה מהתגובה העולמית למה שקורה”.

מה זיהית בתגובה העולמית?

“באותה שבת ראיתי פוסטים שמגנים את ישראל ומצדדים בחמאס. כבר מתחילת המלחמה הייתי מאוד מודעת לתגובות העולם לטבח ולמלחמה. ראיתי מצד אחד מה גופי תקשורת גדולים משדרים, ומצד שני, מה הספורטאים שאני מעריכה בוחרים להעלות בעמודים הפרטיים שלהם. והזדעזעתי. בנוסף לכך, צפיתי בעמודים של שחקניות אמריקאיות ששיחקו פה בארץ בעבר (וחלקן שיחקו כאן לא מזמן), שחקניות בעלות השפעה, שהיו פה בארץ, שיחקו פה, הכירו חברות לכל החיים, צברו חוויות לכל החיים, שחקניות שאהבו את המדינה, שבחרו לשוב ולשחק כאן כל שנה, שיודעות את האמת שכולנו יודעים – והן הביעו תמיכה בחמאס והתנגדו לתגובת ישראל. זה עצבן אותי. דווקא בגלל שהן חיו פה והן מכירות ויודעות את האמת. הן אמורות להיות אלה שיעזרו לנו להפיץ אותה, ובמקום זה, הן מעלות שקרים ותומכות בארגון טרור? כך גם הבנתי מה שקרה בענפים אחרים. הייתי חייבת לעשות משהו לגבי זה.”

“יחד עם זאת, אני חייבת לציין כי לא מעט מחברי מרחבי העולם התחילו לשתף בסטורי פוסטים וסרטונים שתומכים בישראל. התרגשתי מאוד והשתדלתי לענות לכולם, ולהודות להם על מה שהם עושים. שמתי לב שככל שאני משתפת אותם יותר ויותר בחוויות האישיות שלי, ומספרת להם מה שבאמת קורה כאן, הם מעלים יותר ויותר תוכן ופוסטים התומכים בישראל, ואפילו כותבים בעצמם את המחשבות שלהם. זה מאוד ריגש אותי, ובאותו הרגע הבנתי כמה אני יכולה להשפיע על דעת הקהל העולמית בזכות הקשרים שהכדורסל זימן לי. התחלתי לחשוב איך אני יכולה למנף את היכולת הזו כדי להגדיל את ההשפעה כמה שיותר.”

סרטוני הסברה בסטורי

מהר מאוד מתיתיהו מצאה את הדרך המתאימה: “באמצע השבוע הראשון למלחמה צפיתי בסטורי באינסטגרם של ענבר לניר, אלופת העולם בג’ודו למשקל  78. היא עזרה לפרסם את כל היוזמות המדהימות של עם ישראל והמון סרטוני הסברה ותוכן לגבי הטבח הנוראי שעברנו ותקיפות הטילים, היא גם עשתה בדיוק את מה שאני עשיתי עם החברים שלי מהעולם – בסטורי, מול אלפי העוקבים שלה!

בין היתר היא פרסמה שהיא פתחה קבוצה של ספורטאים וספורטאיות המייצגים את ישראל. מיד כתבתי לה הודעה וחברנו אחת לשנייה. עזרתי לגייס לקבוצה המון ספורטאים בגילאי הנבחרות הצעירות”.

ההמשך התגלגל די במהירות: “הצעתי שכל חברי הקבוצה יצלמו סרטון בעל טקסט דומה, נערוך אותו באופן זהה ונפיץ לכל העולם. הרי כמו שלי יש חברים מרחבי העולם שעוקבים אחרי, כך גם לכל שאר הספורטאים בקבוצה, במיוחד לספורטאי וספורטאיות העילית והספורטאים.יות האולימפיים שלנו. הפצתי בקבוצה הודעה עם כל הפרטים וההנחיות לצילום הסרטון, גייסתי ליוזמה עורך ואיש דיגיטל, רועי טרופיאנסקי, וכן את אמא שלי, מומחית לשיווק בדיגיטל וחברה במערך ההסברה של אורקה. היא עזרה לנו בעריכת הטקסט לסרטון וביצירת עוד חיבורים רלוונטיים. הסרטונים החלו להגיע והתחלנו להעלות אותם לעמוד של היוזמה. במקביל, חברנו לקבוצות נוספות של ספורטאים.יות ואנשי ונשות ספורט שהקימו יוזמות דומות על מנת ליצור קהילה אחת גדולה ומאוחדת של כל היוזמות בתחום”.

איזה תגובות קיבלת ליוזמה? 

“המון תגובות משמחות, עשרות ספורטאי וספורטאיות עילית שהביעו תמיכה בנו ובמדינת ישראל בין אם זה בשיתוף הסרטונים והפוסטים שלנו ובין אם זה בלייק ותגובה.

לצערי יש גם לא מעט ספורטאים.יות שגילו שחלק מהקולגות שלהם מרחבי העולם לא תומכים בהם. ובינתיים קרו שני דברים מאוד מרגשים – קבוצת כדורסל של תיכון באמריקה, שחבריה תלמידים מכל הדתות, כתבו לנו שהם תומכים בישראל – מדהים שהגענו עד לשם. הדבר השני, בפן האישי הוא שקרובת משפחה שלי מארצות הברית, ילדה שלומדת בבית ספר יסודי, ראתה את הסרטון שלי במסגרת פרוייקט בית ספרי, וכתבה לי כמה היא התרגשה ושהיא חושבת עלי כל הזמן. “

כיום העמוד מגיע לעשרות אלפי צפיות: “בעמוד עולים פוסטים שספורטאים.יות ישראלים יוצרים בקשר למלחמה ותיעודים של עולם הספורט בישראל בימים אלו (התנדבויות עם ילדים מהעוטף, הרצאות ועוד). כמו כן, כל חברי הקהילה יודעים שהם יכולים לפנות אלינו בכל בקשה לעזרה בעריכת תוכן הסברתי, הפקת סרטונים ועריכתם והפצתם.

התכניות שלנו להמשך הן להעלות עוד תוכן הסברתי, תוכן להעלאת המודעות ותוכן שיעזור לחיזוק הרוח בישראל, לשם מטרת העל שהינה השפעה על דעת הקהל העולמית לטובה דרך הספורט”.

הצטרפו ל-Atheletes4israel ותתרשמו מהיוזמה.

הכותבת היא מנכ”לית פורטל “עשר פלוס” ומומחית למחקר תרבות הילד והנוער.

עוד בנושא

commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.