fbpx

פסנתרן כוכב בכיתת אמן תל חי

אירוע כיתות אמן תל חי המתחיל בקרוב יארח 78 מוזיקאים צעירים מחוננים מ-17 מדינות, שיקבלו שיעורים ממיטב המורים. אחד מהם הוא הכוכב העולה מאור סיון. שמענו ממנו קצת על החיבור העז בינו לבין הפסנתר

למאור סיון כמעט ולא היתה ברירה אחרת. כבן לאבא פרופ’ לאלתור ולאם מורה לנגינה הוא והפסנתר התחברו מיד. אבל לא כל אחד שמנגן על פסנתר נועד לגדולות. במקרה של מאור, הדרך נראית ברורה. כבר עכשיו, בגיל 15 הוא נחשב לעילוי, נגן ומלחין שתזמורות כבר ניגנו את היצירות שלו.

הוא גדל בניו יורק, בעקבות משרה שקיבל אביו, חי עכשיו עם משפחתו בשטוטגרט ויגיע לארץ ממש בקרוב כדי להשתתף בכיתות אמן בינלאומיות תל חי, אירוע שיתקיים מה- 30.7 עד 17.8 במדרשת שדה בוקר. שם, ינגן מאור לצד עוד 78 נגנים צעירים מחוננים מרחבי העולם – ישראל, אוסטרליה, בוסניה-הרצגובינה, סין, קרואטיה, רומניה, איטליה, יפן, הולנד, פולין, רוסיה, דרום קוריאה, סרביה, סלובניה, בריטניה, אוקראינה ולראשונה גם ליטא. בארוע שנחשב למוביל בעולם נהנים הנגנים הצעירים מצוות הוראה הכולל את מיטב המורים מהחשובים והידועים בארץ ובעולם. עבור מאור זו תהיה חוויה חדשה, פעם ראשונה שהוא משתתף באירוע היוקרתי.

רבים מבוגרי כיתות האמן זכו בפרסים בתחרויות החשובות בעולם, כך שזו בהחלט יכולה להיות עליית מדרגה עבור מאור.

מלחין מגיל 6

שוחחנו עם מאור ושמענו ממנו קצת על הרומן שלו עם הפסנתר.

“התחלתי לנגן בגיל 6, הוא מספר ובגיל 10 זה נהיה רציני”, הוא מספר. ברור שההורים שהנגינה היא אורח חייהם, כיוונו אותו לנגינה, כמו גם את שני אחיו המוזיקאים, אך הוא מודה שלא בחן כלים אחרים, התחיל בנגינה על פסנתר ולא עזב אותו מאז.

מה אתה אוהב בנגינה על פסנתר?

 כמה דברים: 1. ביחס לכלים אחרים האיזון בין שני הצדדים של הגוף הוא יותר שווה.  2. יש הרבה מאוד אפשרויות של רפרטואר יפה שאפשר לנגן. 3. אני אוהב מאוד את הצליל שאפשר להפיק מהפסנתר.

כמה שעות ביום אתה משקיע בנגינה? בערך שלוש שעות ביום.

מה אתה במיוחד אוהב לנגן? אני אוהב לאלתר.

מה אתה אוהב במיוחד לשמוע? אני אוהב לשמוע יצירות שאני מנגן בביצועים שונים ולקבל מזה השראה.

מתי התחלת גם להלחין? בגיל 6.

יכול לשתף אותנו בחוויה? משהו מתנגן לך בראש ואתה ממהר לכתוב אותו? או שזה קורה אחרת? פעם היה ככה – כל פעם שחשבתי על מנגינה או מוסיקה מסוימת אז הלכתי לכתוב את זה ועשיתי מזה יצירה. כיום יש לי פחות זמן להלחין ולכן אני מלחין כשמבקשים ממני או לפי צורך אישי, לדוגמא הלחנתי קדנצה לקונצ’רטו שניגנתי.

פסנתרן כוכב בכיתת אמן תל חי

שגריר של כבוד

מה הציפיות שלך מהאירועים של תל חי כיתות אמן בינלאומית לפסנתר במדרשת בן-גוריון בשדה בוקר?  אני מצפה לשמוע הרבה מוסיקה יפה וללמוד הרבה.

שמענו שאתה מאד מתענין במה שקורה בארץ. במה בעיקר אתה מתענין? נכון, אימי לימדה אותי לדבר ולקרוא בעברית ואני קורא הרבה עיתונות, אני מאוד מזדהה עם המדינה ומכיוון שמאוד אכפת לי אני מתעניין בהשתלשלויות הפוליטיות ומהכיוון שאליו המדינה מתפתחת.

מתכנן לעבור לגור כאן? אני מבקר הרבה בארץ וזאת בהחלט אפשרות.

מה עוד אתה עושה חוץ מהנגינה? אני לומד בבית ספר ומתעניין בהיסטוריה מודרנית, גיאוגרפיה פוליטית. אני משתדל לייצג את ישראל בכבוד.

אין ספק שעם כאלה שגרירים, מעמדנו בעולם מובטח.

במהלך כתות האמן מעבירים המורים בכל יום בשעות הבוקר שיעורים פרטיים לפסנתרנים הצעירים, מדי יום בשעה 16:00 מתקיימת כיתת אמן של אחד המורים ובכל ערב ב-20:00 קונצרט בהשתתפות הפסנתרנים הצעירים או קונצרט מיוחד בהשתתפות מורים ואמנים אורחים.

במהלך הקורס, בתאריכים 12-11.8 (שישי-שבת) , מתקיימת תחרות קונצ’רטו לפסנתר. בנוסף על הפרסים הכספים, הזוכים בתחרות מוזמנים להופיע כסולן/סולנית עם התזמורות: הסימפונית ראשון לציון וסימפונט רעננה.
כל האירועים הללו פתוחים לקהל בהרשמה מראש.

ביום ה’ 17.8 באוגוסט בשעה 20:30, ייערך קונצרט סיום חגיגי של כיתות האמן באולם רקנאטי במוזיאון תל-אביב וניתן לרכוש כרטיסים. פרטים, הרשמה וכרטיסים באתר.

צילום בראש הכתבה: @officinamusicattuale

עוד בנושא

commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.