fbpx

החיבור בין טיילור מלכוב לטל מוסרי לא יכול להיות לגיטימי

אנחנו יכולים לנסות להעצים את המתבגרות שלנו ולהגיד להן שנשים יכולות לעשות הכל, אבל בסופו של דבר אם הן יראו הצגה שבה טיילור מלכוב היא סינדרלה וטל מוסרי, המבוגר ממנה ב-25 שנה, הוא הנסיך, הן ימשיכו לספוג את אותם מסרים מיושנים ושוביניסטים

כבר בתור נערה, אי אז לפני שני עשורים, אני זוכרת ששחקנים בוגרים (או יותר נכון מבוגרים), כמו ריצ’רד גיר והריסון פורד, נחשבו לגבריים וסקסיים גם כשהאפירו עד מאוד והגיל ניכר עליהם. לעומת זאת, בשבוע שעבר פורסמה כתבה – ולא סתם פורסמה, אלא שודרה במהדורת החדשות המרכזית – על נשים שהחליטו להפסיק לצבוע את השיער ולתת לו להאפיר ואפילו חלילה, להלבין. להזכירכם אנחנו ב-2020, אבל גם היום, אישה שלא צובעת שיער ו”מרשה לעצמה” להסתובב עם הצבע הטבעי שלו גם אם הוא כבר אפור או לבן, נחשבת למורדת, נועזת ושונה. ומה שבטוח היא מבוגרת – וזה לא סקסי.

כל עולם היופי והתרבות כבר שנים חוזר ומדגיש כמה גבר מבוגר זה סקסי, מעורר הערצה ומקור השראה, בעוד שככל שאישה מתבגרת היא פשוט נעשית “אמא של” והתפקידים שהיא מקבלת בהתאם. זה בולט גם ביחס שלנו לזוגות עם הפרשי גילאים – גבר מבוגר עם אישה צעירה ממנו זה בסדר גמור, רק במקרים של הפרש גילאים גדול במיוחד זה עלול לעורר תמיהה רגעית בלבד. אבל אישה עם גבר צעיר ממנה? עדיין מתקבל בתדהמה.

העניין הקדום הזה עלה שוב לכותרות לאחרונה, בעקבות הידיעות על הליהוק התמוה ביותר למחזמר “סינדרלה”. לתפקיד סינדרלה לוהקה כוכבת הנוער טיילור מכלוב – יפיפייה, כשרונית וצעירה כמובן. לעומת זאת, לתפקיד הנסיך לוהק כוכב הילדים הוותיק טל מוסרי. אם זה לא גרם לכם להרים גבה (כי אולי גם אצלכם הוא מקובע כבר 20 שנה ככוכב צעיר) אז רק אסבר לכם את האוזן בנתון הבא: יש ביניהם הפרש גילאים של יותר מעשרים וחמש שנים. בחישוב מהיר, איטי, או איך שתרצו לחשב את זה – טל מוסרי יכול להיות אבא של טיילור מכלוב. אבל הוא לא לוהק לתפקיד אבא שלה, הוא לוהק לתפקיד הנסיך שמתאהב בה. רק לי זה מפריע? רק אני חושבת שזה קיצוני?

זה גרם לי לחשוב על סופי צדקה, שבעבר כיכבה בטלנובלה “לחיי האהבה”, אך הדור הצעיר מכיר אותה כאמא של אחד החיילים בעונה הראשונה של הסדרה “תאג”ד”, פשוט כי היא בגרה והתבגרה ולכן התפקיד של האמא יותר מתאים לה מאשר התפקיד של החיילת, למשל. לעומת זאת, התפקיד של הנסיך הצעיר והמושך עדיין מתאים לאיש שעבר את גיל הארבעים, אבל תפקיד סינדרלה שמור לצעירה שעוד לא הגיעה לשנות העשרים שלה. ואם נסתכל על זה רגע מהכיוון השני: נגיד שאת טל מוסרי נשאיר לגלם את הנסיך יפה התואר, למה לא ללהק לתפקיד סינדרלה מישהי בגילו או יותר קרובה לגילו? חסרות שחקניות מוכשרות מעל גיל שלושים? חסרים שידוכים שלא מעוררים אי נוחות?

אולי אם הליהוק הזה היה קורה לפני כמה שנים זה היה עובר חלק או עם תרעומת קלה. אבל בתקופה כל כך רגישה בה נשים נלחמות – ממש נלחמות – לשוויון הזדמנויות, נאבקות בהטרדות מיניות ולומדות להעביר את הבושה לצד הפוגע ולא לחיות עם הבושה כצד הנפגע, אין מקום לליהוק כל כך שוביניסטי ובוטה, שבמילים אחרות אומר לנו ולילדים שלנו: אישה יפה ומושכת כשהיא צעירה, ואילו גבר תמיד מתאים לתפקיד הראשי.

הכותבת היא עובדת סוציאלית, יועצת זוגית ומשפחתית ויועצת בתחום המיניות עם בני נוער. מחברת הספר ‘על הפעם הראשונה’.

אופירה אסייג, שימי לב למסרים שאת מעבירה לילדים

עירום זו לא הדרך להילחם בבודי שיימינג

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.