fbpx

נשיות וקריירה: מה יש להן שחסר לך?

נשיות וקריירה: מה יש להן שחסר לך?

אם את מתבוננת מהצד בהצלחה של נשים אחרות ותוהה: “למה הן מצליחות ואני לא?”, סימן שעלייך לעבור שינוי אמיתי (שלב ראשון: התגברות על ‘מחלת’ התרצת הנפוצה). אז מה באמת גורם לנשים מסוימות להצליח, ואיך תוכלי להצטרף לקבוצת המצליחניות?


מה את בעצם רוצה? כנראה למצות את חייך ולהשיג יותר בתחום האישי, הבינאישי (משפחה וחברים), ו/או בתחום העסקי (קריירה, עסקים, יזמות). יחד עם זאת, מכיוון שאנחנו מתנהלות בתוך חברה (ומדיה) קשה לנו שלא להשוות את עצמנו לאחרות, מה גם שאם נתבונן בהצלחתן – אולי נוכל ללמוד מהן דבר או שניים על הדרך להצלחה האישית שלנו.
כשכל אחת מאתנו שואלת את עצמה את השאלה המתסכלת: “איך זה שיש נשים שמצליחות כל כך בזמן שאני מדשדשת במקום כבר שנים?”, מוטב שהיא תעצור לרגע כדי לנסח את השאלה מחדש: “מה עלי לעשות כדי להצליח”?. כלומר, מה עלי לעשות על מנת להגשים את עצמי ולעסוק במה שיגרום לי אושר?. זו התחלה טובה לשינוי צורת החשיבה.

[fancy_box]

התורה על רגל אחת

5 צעדים בתהליך השינוי

בלי תירוצים: במקום להמציא תירוצים, את מתחילה ללמוד לשאול את השאלות הנכונות, דרכן את מגלה על עצמך ועל הדרך שעלייך לעבור.

הקשבה עצמית: במקום ריצוי מתמיד של הסביבה, את לומדת להתחיל לרצות את עצמך. את מקשיבה לצרכים ולרצונות שלך, לומדת להכיר את עצמך ואת מה שמוביל ומניע אותך.

הגדרת מטרות והשגתן: במקום להמשיך בדרך של חיי פשרה, את מגדירה מטרות, יוזמת ועושה. במקום לוותר לעצמך, את קובעות יעדים מעשיים ופשוטים שיובילו אותך אל המטרות שהגדרת.

ניסוי וטעייה (והזכות להיכשל בדרך): במקום להמשיך ללכת בדרך הוודאית והמוכרת, את מאפשרת לעצמך להתנסות וגם להיכשל. זהו תהליך מתמשך של התנסות וטעייה, או כפי שאני אוהבת לכנותו: “תהייה ותעייה” – לתהות על האפשרויות הטמונות בדרך – ותוך כדי תנועה לגלותן.

קצב אישי: במקום לנסות להתאים עצמך לקצב שמוכתב לך מבחוץ, את מתנהלת בקצב האישי שלך. התהליך עוצמתי ומאתגר, ולכן מחייב אותך להקשיב לקצב שלך ולקצב שמצריך השינוי שבו את כל כך מעוניינת.

[/fancy_box]

הרצון חזק, אבל הפחד יותר

בתאוריה, כל אחת יכולה להצליח בתחומים השונים בחייה. בפועל, ישנם כמה פרמטרים שיסייעו לך להגשים ולחזק את עצמך כאדם בעבודה, כבת זוג, כאמא, כחברה. ולהצליח, להרגיש שאת מגיעה רחוק.
אבל בואי נפתח דווקא בתירוצים. אלו הן האמירות הכי נפוצות שאני שומעת מנשים המרגישות חוסר סיפוק מחייהן:

  • אני רוצה קריירה, אבל עכשיו מאוחר מדי – כי הקדשתי את עצמי במשך שנים לגידול הילדים.
  • אני רוצה לעבוד במה שאני טובה בו, במה שאני אוהבת, אבל למדתי תחום אחר.
  • אני רוצה להתפרנס מהקריירה שבחרתי, אך אין בתחום הזה פרנסה טובה.
  • אני רוצה לעשות סדר בחיים שלי, יש לי עומס מטלות ואני מרגישה שחיי בבלגן.
  • אני רוצה להעריך את עצמי יותר, להיות בטוחה בעצמי וביכולות שלי, להעז.

כולן רוצות, מאוד. אך בין הרצון לבין ההצלחה הן מזהות פער עצום, ומתוך התסכול הן לא עוברות לפעולה וממשיכות לדשדש בצומת – מול נקודת ההחלטה.

טיפוס “הקורבן” מול טיפוס “היוצר”

בצומת הזה, המעמיד נשים בפני החלטה, ניתן לזהות בעיקר שתי עמדות טיפוסיות:

  • עמדת הקורבן: נשים שנתקעות בשלב ה”תרצת”, בשל היותן קורבן של פחדים. הן כל כך נרתעות מהקושי, עד כי הן הופכות ל’אלופות התירוצים’ (“כנראה זה לא בשבילי”, “זה לא הרגע הנכון”, “למה להמשיך לנסות, אם בכל זאת לא אצליח”, “אם א’ ניסתה ולא הצליחה, למה שדווקא אני אצליח?”, וכו’).
  • עמדת היוצרת: הן שואפות, רוצות ומחפשות את הדרך להגשמה, ואם היא אינה קיימת הן יוצרות אותה בעצמן. העמדה הזו כוללת שני סוגי נשים:
    – כאלו שיודעות את הדרך ויכולות ליצור בכוחות עצמן את המציאות שהן רוצות.
    – כאלו שמתקשות במימוש התהליך, אך אינן מהססות לפנות להכוונה, אימון ו/או ליווי אצל איש מקצוע.
    שלא יהיו אשליות. גם בעמדת היוצרת יש לא מעט בלבול בתהליך השינוי – היסוסים, התלבטויות, פחדים. גדולים כקטנים. אולם אם בעמדת הקורבן הפחד עוצר ומתסכל, הרי שבעמדה הזו הפחד דווקא מניע לפעולה. כי מה שעומד לנגד עיני הנשים בקבוצת היוצרת זו המטרה אליה הן שואפות להגיע. ‘תמונה’ של המטרה הזו בדמיון ותשוקה אליה, הן שמעוררות בנשים אלו מוטיבציה ומעצימות את הרצון שלהן להצליח.
  • המרת התירוצים והתסכול לבריאה ויצירה

    אם כבר אימצת לחיקך את עמדת היוצרת, נקודת ההתחלה שלך בתהליך השינוי תהיה טובה יותר. אם טרם השתחררת מעמדת הקורבן, תצטרכי לעשות זאת דבר ראשון – לפני שתוכלי להתפנות באמת לתהליך המצמיח (ראי מסגרת).
    כל העת, גם בזמן התהליך עצמו, חשוב שתשמרי על איכות חייך, תחיי חיים מלאים, תחווי הורות טובה יותר, זוגיות טובה יותר ועבודה מספקת יותר. זכרי כי החיים שאת חיה היום הם תוצאה של הבחירות שעשית בעבר – אליהן לא ניתן לחזור. אולם היום את יכולה לבחור אחרת וליצור הווה טוב יותר. כשאת בתהליך של שינוי (וכל עוד את אוחזת בעמדת היוצרת ומתרחקת מעמדת הקורבן), לפתע מופיעות בפנייך אינסוף הזדמנויות – ואם תתבונני היטב תבחיני גם בניסים המתרחשים בדרך. זה בדיוק מה שיאפשר לך להצטרף לנשים המצליחניות.

    הכותבת היא מאמנת אישית בכירה ומנחה לחיים, מפתחת שיטת “גרייס” – אימון, ליווי אישי וכלים להצלחה אישית, מומחית למימוש עצמי בחיים ובקריירה



עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

6 תגובות

  1. יופי של כתבה. מדויקת, מרעננת, וכשצריך – גם מטלטלת!

  2. כמתאמנת חדשה יחסית אצל גרסיאלה, אני יכולה להעיד ממקור ראשון שההחלטה שקיבלתי לפני מספר חודשים – לפנות לעזרתה ולקבל את ההכוונה המקצועית המתאימה כדי ליצור שינוי משמעותי בחיי – מסתברת משבוע לשבוע כאחת הטובות הגדולות שעשיתי למען עצמי אי פעם. היא מוכיחה באופן מעורר השתאות, שאם יש לנו מטרה ברורה (או מעורפלת) אבל תחושה בוערת ששינוי חייב להתרחש בחיינו , ועכשיו, מגיע לנו לעשות מעשה ולצאת לדרך שתיקח אותנו למקום בו אנו רוצות ויכולות להיות , ולחיות במלוא עצמתנו. מאחלת לכן להתברך בחוויה הזאת כמוני

  3. מהמם איך שיטת ״גרייס״ באמת משנה לטובה את חייהם של כל כך הרבה אנשים שפנו לגרסיאלה, מחברת המאמר. הגישה לקידום מטרות הנשים היא הוכחה נוספת לכך.

  4. נכון לא מדברים עושיםםםם גם אם זה קשה. הגעתי למסקנה שאם נשקיע את האנרגיות בביצוע ובעשייה יהיה לנו הרבה יותר קל מאנרגיית הפחד, ההיסוסים
    וההתלבטויות. פשוט עשייה

  5. גרסיאלה יקרה, תודה על המאמר, בטוחה שיאיר לנשים רבות את הדרך לפריצת דרך אישית וללקיחת יוזמה ואחריות.
    אהבתי מאוד שאת מדגישה את החשיבות בשמירה על איכות החיים וההנאה מההורות ומהזוגיות ושמירה על הדרך במסע אל המטרה.
    המפתח לשינוי נמצא בתוכנו, ועכשיו צריך להעיז!
    בהצלחה

  6. כמתאמנת אצל גרסיאלה אני יכולה להעיד כי חל בי שינוי משמעותי. הדבר מצריך זמן וסבלנות ובמיוחד 5 הצעדים, שהם חלק בלתי נפרד מתהליך השינוי

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.