fbpx

התחזית: קר ולוהט

התחזית: קר ולוהט

סמדר סלומון חזרה עם חוויות מפסטיבל “עיר הקרח” בירושלים

החורף האחרון היה מקפיא במיוחד, אך גם השאיר לנו טעם של עוד. לא עוד קור אבל עוד שלג. במיוחד לירושלמים. אז הנה זה בא – במהלך החודשיים הקרובים, שמבשרים דווקא את בוא האביב, כולנו נוכל לקפוץ לבירה, מכל מקום בארץ, וליהנות מהדבר הכי קר-חם בישראל כרגע: פסטיבל עיר הקרח.
את ההצצה הראשונית לפרויקט הזה, המשותף לעיריית ירושלים, ישראכרט וחברת אריאל, אנחנו קיבלנו כבר בשבוע שעבר, באירוע לעיתונאים, שם גילינו אטרקציה מרהיבה ביופייה. על הפרויקט השאפתני עמלו במהלך למעלה מחודש במתחם הרכבת בירושלים, בטמפרטורה של 10 מעלות מתחת לאפס, 35 אמנים, פסלים, תאורנים, מעצבים ובנאים סינים. האחרונים הוטסו לישראל במיוחד לקראת הפסטיבל, כדי לפסל עשרות מיצגי קרח שיוצגו בתערוכה ועשויים ממאות טונות של גושי קרח שיוצרו במיוחד בישראל.

אל הסיור צירפתי אלי את בתי בת ה-11, שהצביעה ברגליה כי היא נהנית מאוד. למתחם נכנסנו דרך “שער יפו” בגרסת הקרח, צפינו באתרי ירושלים והמשכנו לאגף האגדות. אחד הדברים שמאפשרים הנאה מלאה הוא שפשוט מותר לגעת! אפילו אפשר לעלות על המרכבה מקרח ועל הסוסים והפילים של מיצג הקרוסלה המסתובבת. אם אתם מתגלשים במגלשת קרח, קחו בחשבון שהטוסיק קופא, אבל מהר מאוד הוא גם מפשיר. בהחלט חששנו מהקור הרב שצפוי לנו – בכל זאת, מינוס עשר מעלות – אך  להפתעתנו הוא לא היה בלתי נסבל. לבוש חם, מעיל, כפפות וכובע עושים את העבודה ומאפשרים הנאה מלאה (במקום יחולקו לכם מעילים, ועדיין יש להצטייד בלבוש חם).

הקומפלקס הענק, שמשתרע על פני 1,500 מ”ר, מחולק לארבעה מתחמים לפי נושאים:
ירושלים מקרח
: אתריה הייחודיים של ירושלים, ובהם: מגדל דוד, תחנת הקמח של מונטיפיורי, ועוד.
עולם החיות וסיפורי ילדות: דמויות מסיפורי ילדות כמו “דירה להשכיר” ו”תירס חם”.
מתחם הפנטזיה: פסלים מאגדות ילדים כמו “עמי ותמי”, “סינדרלה” ועוד, שביניהם יוכלו הילדים לשוטט כמו בתוך אגדה. במתחם הוקמו מגלשות קרח מיוחדות, שבהן יוכלו הילדים לגלוש להנאתם.
בר הקרח
: למבוגרים שבחבורה הוקם מתחם בר מקרח, שבו הם יוכלו להתכבד בצ’ייסר המחמם את הגוף.
לצד התצוגה הוקם גם מתחם החלקה על הקרח מכובד, ולרשות המבקרים עומדים מסעדות ובתי קפה שהוקמו במיוחד לצורך הפסטיבל.

זה מתחיל כבר היום, אז אם אתם מחפשים תוכנית מקורית לבילוי בחופשת הפורים לכו על זה. מובטחת לכם חוויה יוצאת דופן, בין אם אתם מבוגרים ובין אם אתם צעירים.

# פסטיבל “עיר הקרח” בירושלים – מתחם הרכבת (ליד גן הפעמון), 30.4.12-6.3.12, מחיר כרטיס: 65 שקל (35 שקל ללקוחות ישראכרט); בשל הקור, הכניסה אסורה לילדים מתחת לגיל 3; יש להזמין כרטיסים מראש, לפי תאריך ושעה. להזמנה ורכישה כרטיסים: 02-6237000 או *6226 (“בימות”)

רוחניות נוסח הוליווד: הסרט החדש עם ג’ניפר אניסטון

העתקה במבחנים: איך מתמודדים עם התופעה?

איכות הסביבה: טיפים ירוקים לחיים טובים

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.