fbpx

דברו אליהם בתמונות

 

לצד אפליקציות משחקי המילים המוכרות, כמו “ארץ עיר”, “שבץ נא” ו”התליין”, ניתן למצוא אפליקציות מסוג חדש ומקורי – משחקי מילים בתמונות שבהם צריך למצוא מילה אחת המשותפת לארבע התמונות שעל המסך. וכן, זה בעברית ובחינם

 

משחקי מחשבה וחידוני מילים הם דרך מצוינת להעביר את הזמן בהנאה ולאמץ את התאים האפורים. כשהיינו ילדים שיחקנו “ארץ עיר” או “התליין” בדף, בנייר ובעיפרון, או “טריוויה” בקלפים, או “שבץ נא” במשחק קופסה לכל המשפחה. המשחקים הללו עדיין קיימים בגרסה הקלאסית, אך לילדים של היום יש אפשרות ליהנות מהם גם במדיום הדיגיטלי באמצעות המכשירים החכמים למיניהם.
כמו אחיותיהן על הנייר, האפליקציות הסלולריות מעשירות את הידע הכללי ואת אוצר המילים של השחקנים הצעירים, מאמנות את הזיכרון ומפתחות את יכולות השפה והקוגניציה. חלק מהן מתאימות לילדים מגיל שמונה ומעלה, וכמו שהילדים שלנו רגילים ממשחקים דיגיטליים אחרים – משולבים בהם כמובן אלמנטים של תחרות ואתגר. התרומה הייחודית של הפורמט הדיגיטלי היא השיתופיות והיכולת לקבל רמז או “גלגל הצלה” מחברים ברשתות החברתיות. השחקנים יכולים לשתף את החברים בקבוצות הווטסאפ בצילומי מסך של חידה שהם מתקשים לפתור, הם יכולים לפרסם את החידה על קיר הפייסבוק שלהם ולהיעזר בחכמת ההמונים, ובחלק מהאפליקציות הם גם יכולים לבחור במשחק מרובה משתתפים או במשחק רשת עם חברים ובני משפחה. בזכות הפוטנציאל החזותי של האפליקציות הסלולריות פותחו, כאמור, גם משחקי מילים בתמונות. הנה כמה מהם.

[fancy_box]

מילים מילים

כך תהיו אלופי טריוויה!

 כאמור, רוב משחקי המילים שזכורים לנו מילדות ומופיעים גם בגרסה ההקלאסית של משחקי הקופסה והקלפים למיניהם עברו התאמה דיגיטלית לאפליקציות. הנה כמה מהם:

 

מי בתמונה? (טריוויה עם תמונות של מפורסמים)
 
מצא את הדגל (טריוויה של דגלי המדינות בעולם)
 
שבץ נא בעברית” או “מצא מילה” (משחקי בניית מילים מאותיות)
 
ארץ עיר” – כאן אפשר ממש להתחיל ב”אאאאאא-לף” ולצעוק “סטופ” לעבר המכשיר.

[/fancy_box]

הכי פופולרי?

בכל המשחקים מהסוג הזה מתבקשים השחקנים למצוא מילה משותפת לארבע התמונות המוצגות על המסך. האפליקציה הפופולרית והמעניינת ביותר בקטגוריה הזו, שמוצעת בעברית ובחינם, היא “מה בתמונה?” (פותחה על ידי (etzuk goeta. אין ספק כי זהו משחק החשיבה שהולך ותופס תאוצה כלהיט התורן למשחקי מילים. כמות ההורדות ב’אפסטור’ ו’בגוגל פליי’ בהחלט מצביעים על כך שמדובר בדבר החם הבא. בכל עמוד באפליקציה הישראלית תקבלו ארבע תמונות שיש להן מילה משותפת אחת. התשובה היא בדרך כלל חלק מביטוי, הקשר לוגי או מטבע לשון. האותיות שמרכיבות את התשובה כתובות בתחתית, וכל תשובה נכונה מזכה במחיאות כפיים ובעשר נקודות או מטבעות. אפשר גם “לקנות” רמז (אות פותחת תמורת 50 מטבעות), אך כדאי לשמור את הנקודות לשלבים הקשים באמת. השלבים הראשונים של המשחק קלילים יחסית, אבל הם רק החימום. ככל שתתקדמו תראו שהמשימה הופכת לקשה ומאתגרת  יותר, ומצריכה זמן רב יותר למחשבה. אם תרצו, תוכלו לצלם את המסך ולשתף בקבוצה הווטסאפ החביבה עליכם. והנה לכם לדוגמה קטנה: מהי המילה המשותפת לנשר, ירושלים, חבית ושעורה? והתשובה, למי שלא ניחש, היא….בירה.
טעון שיפור: לטעמי, העיצוב הגרפי יכול היה להיות טוב יותר (בחלק מהתמונות צריך להסתכל פעמיים כדי להבין בדיוק למה הכוונה). ועדיין, אפשר בהחלט ליהנות מהממשק ומהאתגר שבמשחק. דבר נוסף הוא הריבוי בפרסומות, עניין מעצבן למדי, אולם צריך לזכור שרק בזכותן המשחק מוצע לנו להורדה בחינם. להורדה: לאנדרואיד ל-iOS

ma batmuna

 

משחקים נוספים בעברית

מהי המילה? – משחק חידות בתמונות, פשוט וקל למדי. באפליקציה ישנם חמישה עולמות, ובכל אחד מהם מוצעות חידות מסוג אחר: ארבע מילים, זוגות מילים, קבוצות, זוגות תמונות, אנלוגיות. מתאים לילדים בתחילת גיל העשרה. להורדה: לאנדרואיד.

ma hamila

נחש מה המילה – מציאת מילה המשותפת לכמה תמונות. למשחק ארבעה שלבים: סטנדרטי, ארד, כסף וזהב, ולאחר שצוברים מספיק נקודות אפשר להתקדם לשלב הבא. בכל שלב ישנם עזרים שונים, אך הקושי העיקרי במשחק הוא לזכור את התמונה שראיתם לפני שאתם מדפדפים לתמונה הבאה בתור כדי לחפש את הקשר שבין התמונות (אי אפשר לחזור אחורה). להורדה: ל-iOS.

guess what is the word

מה משותף? – חידון מחשבה בקונספט “ארבע תמונות, מילה אחת לנחש”. ייחודיות האפליקציה היא בכך שאפשר לשחק בה בשני המצבים, גם כמשחק יחיד וגם כמשחק מרובה משתתפים. בשני המצבים השחקן מחפש את התשובה תחת לחץ זמן, ומתקדם בין חבילות השלבים שהולכות והופכות קשות ומאתגרות. המשתתף יכול לבחור לדלג על שאלה, תמורת איבוד נקודות כמובן, או להיעזר בחברים (אמיתיים או בפייסבוק). להורדה: ל-iOS.

ma hameshutaf

הכותבת היא עיתונאית הורות וטכנולוגיה, מפתחת תוכן אינטראקטיבי לילדים, מרצה ומנחת השתלמויות למורים וסדנאות להורים על אפליקציות, משחקים דיגיטליים ולמידה ניידת, אמא לשלושה בנים ובעלת האתר  www.touch-it.co.il

 

 

לטור הקודם של נירה דישי: גם אתם מכורים לקנדי קראש?

זמן איכות: מה אפשר לשחק עם המתבגר/ת חוץ ממשחקי מחשב?

משחק קלפים ייחודי שעושה עבודה של פסיכולוג…

 

עוד בנושא

commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.