fbpx

מה גורם לנו לפוצץ סוכריות בלי הפסקה? מדור טכנולוגי חדש

candy crash - cellular
קנדי קראש. צילום מסך

 

הוא סוחף אחריו לא מעט בני נוער, אך גם הורים בשנות הארבעים לחייהם. מאז הושקה הגרסה הסלולרית של המשחק “קנדי קראש” לפני כשנה, הספקנו רובנו להתמכר לקסם שבו. נירה דישי מצאה מה גורם לסוכריות האלה להיות כל כך מתוקות. מדור חדש על אפליקציות בסלולרי

 

רק כשנה חלפה מאז 14 בנובמבר 2012, התאריך שבו הושקה הגרסה הסלולרית של “קנדי קראש”, והסוכריות המתפוצצות האלה הפכו לממתק הכי ממכר בעולם – משאירות הרחק מאחור את חיות המשק מחוות פארמוויל ואת הציפורים הכועסות. מפתחי קנדי קראש סאגה (Candy Crush Saga) מחברת קינג מדווחים על יותר מחצי מיליארד הורדות (!!!) בפייסבוק ובטלפונים החכמים, והיום כבר ברור לכולם כי לא מדובר על משחק קז’ואל טרנדי אלא על תופעה חברתית סוחפת.
והתופעה הזו סוחפת אחריה קהל מגוון בגילים שונים. אז אם גם אתם משחקים בקנדי קראש, אפילו שעברתם זה מכבר את העשור השלישי לחייכם, אתם לא לבד. לגמרי לא לבד. מבוגרים, בני נוער וילדים בכל העולם נשבו בקסם ה’משחק’ הזה.
כדי להבין את סדר הגודל של ההצלחה המטאורית, כדאי להכיר גם את התחזית. בחברת קינג צופים לקנדי קראש עתיד מתוק לא פחות היות שהם מתקדמים לכיוון הנפקה בבורסה, והדיווחים מעידים על הכנסות של כ-630 אלף דולר ביום.

איך משחקים?

המשחק הוא פשוט מאוד, בסגנון ה-Mach3 (התאם 3), והמטרה בו היא ליצור בשורה או בטור שלשות של סוכריות מאותו צבע. הסוכריות מתפוצצות ונעלמות מלוח המשחק. כמו כן, ניתן ליצור רביעיות או חמישיות של אותה סוכרייה ולקבל ממתקים מיוחדים (סוכריות מפוספסות או עטופות, או כדור שוקולד) שיכולות להעניק לשחקן יכולות פיצוץ מגוונות. את השלבים הראשונים אפשר לעבור בדרך כלל בקלות יחסית, אך ככל שהמשחק מתקדם כך הופכים השלבים למאתגרים יותר. בכל שלב נדרש השחקן להשלים משימה, כמו לצבור נקודות בזמן קצוב, לפוצץ כמות סוכריות מוגדרת מראש במספר מהלכים מוגבל, ועוד. נכון לעכשיו יש כ-400 שלבים למשחק, והיד עוד נטויה.
בתחילת המשחק מקבל השחקן חמש פסילות (“חיים” בשפת המשחק), וכדי להמשיך לשחק ולקבל “חיים” נוספים הוא צריך להמתין חצי שעה. אם תירשמו דרך הפייסבוק – תוכלו לקבל “חיים” מחברים בפייסבוק, ולראות את התקדמותם בזמן שגם הם יכולים לראות את התקדמותכם. כאן למעשה טמון סוד ההצלחה לוויראליות של המשחק.

למה זה מצליח?

לכל אפליקציה סלולרית מוצלחת ישנם כמה מאפיינים מרכזיים שאפשר לתמצת למשפט אחד: ממשק מעוצב וידידותי המציע למשתמש חוויה אינטראקטיבית ודינמית עם פידבק (משוב) מיידי. לאינטראקציה החברתית שנוצרת בין השחקנים תוך כדי המשחק, או לגביו, ישנה חשיבות מכרעת – בייחוד כשמדובר בקהל יעד של ילדים ובני נוער. בקנדי קראש יש את כל אלה ואפילו קצת יותר: הממשק מעוצב כחנות ממתקים נוצצת שמזמינה לגעת; כללי המשחק ידידותיים – הם פשוטים וברורים ואין צורך ללמוד אותם מראש; השחקנים חווים הצלחות בזכות ריבוי השלבים (חלקם ממש קצרים, אורכים דקה או שתיים) ורמת הקושי עולה במשורה ומספקת אתגרים קטנים; אופי המשחק הוא דינמי ומשתנה והשלבים מציעים אתגרים מסוגים שונים כדי לגוון את מהלך המשחק – פיצוץ הג’לי, הורדת בלוטים ודובדבנים לתחתית, קוביות שוקולד חוסמות, ועוד; כשהשחקן מצליח הוא מקבל פידבק מיידי – סאונד שמח ומילות עידוד – גם במהלך המשחק וגם בסופו; מודל המשחק הוא Freemium, כלומר מורידים את האפליקציה בחינם והשחקן לא חייב לרכוש שום דבר כדי להתקדם, אם כי מי שמעוניין יכול לרכוש סוכריות חיזוק או מהלכים כדי להאיץ את התקדמותו.

בין משחק חברה לריאליטי

גולת הכותרת של הקנדי קראש היא, כאמור, הכוח החברתי הטמון בו: השחקן תלוי בחבריו לפייסבוק כדי לקבל מהם “חיים” ולהמשיך לשחק, אם הוא לא רוצה לחכות חצי שעה או לקנות בכסף את המשך המשחק. בנוסף, כל שחקן שנרשם דרך הפייסבוק אמנם משחק לבד בבית (או בכיתה, או בכנסת), אך רואה און-ליין את התוצאות וההישגים של חבריו ויכול להשוות את עצמו אליהם. התחרותיות הזו בהחלט מדרבנת כל אחד מאתנו להתמיד ולהעפיל אל השלב הבא. בכל רגע נתון, השחקן וחבריו רואים את טבלת התוצאות הטובות ביותר ביחס לכל שלב, וכאשר השחקן משיג תוצאה טובה יותר – הוא מדיח את חברו מהרשימה. כשהרגע המרגש הזה קורה, האפליקציה מציעה לכם לשלוח לחבר הודעה על הדחתו. ממש כמו בתכנית ריאליטי.

הכותבת היא עיתונאית הורות וטכנולוגיה, מפתחת תוכן אינטראקטיבי לילדים, מרצה ומנחת השתלמויות למורים וסדנאות להורים על אפליקציות, משחקים דיגיטליים ולמידה ניידת, אמא לשלושה בנים ובעלת האתר www.touch-it.co.il

היא רק בת 17 וכבר אמנית אנימה. גם אתם מכירים כישרונות צעירים?

קונים לילד משחקי מחשב? קודם כול תבדקו מה יש בהם!

פסגת הפחד: הילדים שלנו נמשכים לתרבות האימה 

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.