fbpx

ד”ש מהודו

ד"ש מהודו

 

“דלהי ספארי” הוא סרט מהנה וגדוש מסרים. אולי קצת יותר מדי…

אם אהבתם את “ג’ננה בסוואנה”, “מדגסקר” ושאר סרטי החיות באנימציה, שווה לכם ללכת לצפות גם בסרט החדש הזה. העלילה פשוטה למדי: בעלי חיים יוצאים למסע כדי להגן על ביתם. וכמו בכל סיפור מסע, גם כאן הם לומדים בדרכם הרבה דברים חדשים. למשל על אומץ לב, אהבה אימהית, נאמנות וחברות. בתוך כך משולבים הרבה הומור, שירים (כולל מוזיקה הודית) ונופים יפהפיים.
המסר המרכזי בסרט הוא הגנה על בני החיים, והוא מועבר בדרכים רבות: הברדלס הקטן, שהוא בעצם גיבור הסרט, צופה בבני האדם הורגים את אביו שכה אהב, ובעקבות האירוע הטראומתי הזה הוא משכנע את חיות היער להילחם על ביתן. למסע מצטרפים אמו של הברדלס, שלושה קופים, דוב ותוכי, המבקשים להגיע לפרלמנט בדלהי – כדי לעורר שם את תשומת הלב של בני האדם לכך שהם הורסים את הג’ונגל ומזיקים לחיות. המסר לבני האדם הוא שהפגיעה בחיות תגרום נזק בלתי הפיך לכולם – בני אדם וחיות גם יחד. ללא ספק מסר חינוכי וירוק, ברוח התקופה (אולי אפילו קורץ לטרנד הנוכחי של צמחונות וטבעונות שסוחף אחריו רבים). יחד עם זאת, נדמה היה שהתסריטאי חשש שהמסר עלול להתפספס ולכן חזר עליו שוב ושוב באופן שבשלב מסוים קצת התחיל להעיק.
בשורה התחתונה: בסך הכול סרט מהנה למדי ובעל מסר חשוב. בסוף הסרט הילד שאל אותי באיזה אופן אנחנו דואגים לבעלי החיים ולמה אנחנו לא ממחזרים מספיק, כך שניכר כי המסר עבד. אבל גם הוא לגמרי הסכים איתי שאם היו מקצרים מעט את הסרט (ואת החזרה על המסר הברור כל כך) זה היה רק עושה עמו חסד.

#”דלהי ספארי”, הודו 2012, באנגלית עם כתוביות או בדיבוב לעברית, בבתי קולנוע ברחבי הארץ, הפצה: פילמהאוס

 

מה עם הסרט “מאמה”? רק אם אתם לגמרי בעניין של סרטי אימה!

רוצים לעשות מרתון סרטים משפחתי בשבועות? קבלו המלצה על 6 סרטי קאלט 

חברים של הילדים בפייסבוק? אמא למתבגרת ושמיניסטית כותבות על כך מזוויות שונות  

 

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

תגובה אחת

  1. סרט שוביניסטי סקסיסטי, מגיש מסר מיני לילדים צעירים, מזלזל בנשים. ממש מיותר. לא הייתי ממליצה בכלל.

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.