fbpx

ירושלים של זהב ושל חיי לילה: אחרי הביקור בכותל, תנו קפיצה לבר ירושלמי

 

חיי הלילה בבירה עברו תהפוכות לאורך השנים, ומי שלא עקב עלול לחשוב שהפריחה של שנות ה-80 לא תשוב לעולם. אבל מסתבר שבשנים האחרונות העיר מתעוררת שוב לחיים, ולצעירים כבר אין סיבה מספיק טובה לדהור בלילות שבת לכיוון תל אביב. מדריך לצעירים (ולצעירים בנפשם)

 

יום ירושלים זורק את כולנו מיד לקונוטציות כמו הכותל המערבי וכיפת הזהב, אבל בני הנוער והסטודנטים מוטרדים מסוגיה אחרת לגמרי: האם יש תרבות לילה של ממש בעיר הבירה, שעבורה שווה לוותר מדי פעם על בילוי בעיר הגדולה? אז זהו, שכן. ירושלים אמנם זכתה בעשור האחרון בתדמית שלילית יחסית בקרב הצעירים. אמרו עליה שהיא מתחרדת, שכל הצעירים נטשו אותה לטובת תל אביב, שאין היכן לבלות – בייחוד בסופי שבוע, ובמילה אחת: “משעממת”. נדמה כי תרבות הלילה התוססת שאפיינה את הבירה בשנות ה-80, במועדון “האנגר” וחבריו, והמשיכה לבעוט בשנות ה-90 עם “האומן 17”, הלכה ודעכה. אולי זה בעקבות העובדה שבעיר כיהן ראש עירייה חרדי (אורי לופיאנסקי) בין השנים 2008-2003, אולי בשל כך שהייתה נדידה של צעירים רבים לעיר הגדולה (שחלקם אגב הספיקו מאז לחזור “הביתה”, לירושלים), ואולי גם מסיבות אחרות.
החדשות הטובות הן שבשנים האחרונות מסתמנת מהפכה: חיי הלילה שבו לפעום בעיר. בד בבד, מחקר שנערך לאחרונה מגלה כי זו השנה השלישית ברציפות שבה חלה ירידה במספר התלמידים החרדים ועלייה במספר התלמידים בחינוך הממלכתי ובחינוך הממלכתי דתי. זאת ועוד, מספר אירועי התרבות והפסטיבלים בירושלים עלה ב-300 אחוז והעיר מובילה באירוח אירועי ענק בינלאומיים.
“לראשונה מזה שנים הצלחנו להחזיר את ירושלים להיות אטרקטיבית עבור הצעירים שבוחרים להישאר בה”, אמר השבוע ניר ברקת, ראש עיריית ירושלים. ונראה כי הצעירים בעיר מרגישים את השינוי באוויר (ובחיי הלילה). אלירן, ירושלמי בן 24, אומר שלהערכתו מקומות הבילוי שפתוחים בסוף השבוע הכפילו את עצמם בשנים האחרונות. דנה, 22, אומרת כי ירושלים התברכה בתרבות של ברים, אבל עדיין אין הרבה מועדונים לריקודים. יחד עם זאת, היא מצביעה על כך שחלק מהברים שומרים על כשרות – מה שמאפשר לצעירים שומרי מסורת, כמוה, ליהנות מחיי לילה בקלות רבה יותר מאשר בתל אביב.
אלירן ודנה הובילו אותנו לשישה ברים/מועדונים מומלצים, לטובת כל הצעירים שאינם ירושלמים ויהיו אולי מעוניינים להישאר לבלות בעיר אחרי הביקור המסורתי בכותל.

1. Bell Wood Bar

 פאב באווירה אנגלית, המציע 15 סוגים שונים של בירה מהחבית ומעל 120 סוגים שונים של וויסקי ומוזיקה מגוונת המתנגנת ברקע (מרוק קלאסי ועד מוזיקה בלקאנית שמחה). הפאב קיים מאז 2005 ופתוח גם בסופי שבוע.
שעות פעילות: החל מהשעה 17:00 בערב ועד אחרון הלקוחות.
הכתובת: ריבלין 5

 לאתר של “בל ווד בר”

ירושלים של זהב ושל חיי לילה: אחרי הביקור בכותל, תנו קפיצה לבר ירושלמי

2. הצעצוע (Toy Bar)

לאונג’ ודאנס בר, המאוכלס בעיקר בצעירים בגילאי 35-24. הקומה העליונה מכילה בר שכונתי, נעים ומרווח, שמתאפיין במגוון משקאות ונשנושים קלים. הקומה התחתונה מאופיינת באווירה ניו-יורקית ומציעה ספות נוחות, בר גדול ומושקע ורחבת ריקודים. במקום נערכות לעתים קרובות מסיבות סטודנטים חינם.
שעות פעילות: 21:30 (ביום שישי, החל מהשעה 22:00) ועד אחרון הלקוחות.
הכתובת: דו נואס 6

לאתר של “הצעצוע”

ירושלים של זהב ושל חיי לילה: אחרי הביקור בכותל, תנו קפיצה לבר ירושלמי

3. התקליט

מועדון ייחודי ומעניין, שנוצר בעקבות הרצון להוקיר את תקליטי הוויניל הישנים (מעטרים את קירות המועדון). במקום מושמעת מוזיקה אלטרנטיבית איכותית, הנבחרת בקפידה, ומוגשים משקאות חריפים וקוקטיילים. “התקליט” מארח באופן קבוע ערבי מוזיקה חיה ודי-ג’ייז מקומיים.
שעות פעילות: כל יום החל מהשעה 20:00
הכתובת: הלני המלכה 7

לפרטים נוספים

ירושלים של זהב ושל חיי לילה: אחרי הביקור בכותל, תנו קפיצה לבר ירושלמי

4. תל אביב

תתפלאו, בירושלים יש בר שקוראים לו “תל אביב”. זהו דאנס-בר קטן עם תפאורה יוקרתית, שמבקש להביא את האנרגיה של תל אביב אל ירושלים. תל אביב נפתח לפני חמש שנים ומציג שילוב נדיר בין אווירת פאב צעירה ותוססת ואוכל משובח. המקום מציע מבחר מכובד של המבורגרים מקומיים, לצד מגוון רחב של בירות מבוקבקות מרחבי העולם וערק Home made.
שעות פעילות: ימים א’-ה’ החל מ-15:30 ועד אחרון הלקוחות. שישי-שבת החל מ-11:30 ועד אחרון הלקוחות.
הכתובת: בן שטח 2

לאתר של “תל אביב”

ירושלים של זהב ושל חיי לילה: אחרי הביקור בכותל, תנו קפיצה לבר ירושלמי

 5. אוגנדה

בר פופולארי מאוד בייחוד בקרב הסטודנטים בעיר, הקיים מאז שנת 2005 ופתוח גם בסופי שבוע. חובבי הפלייסטיישן ימצאו הנאה רבה במקום, ומעבר לכך מתארחים בו לעתים להקות צעירות מוכשרות ודי-ג’ייז שונים. גזירי קומיקס ותקליטים מעטרים את הקירות, והמוזיקה שממלאת את המקום היא בעיקר אלקטרונית. “מקום מדליק שאפשר לשבת בו על בירה ולנשנש זיתים”, אמר לי אחד הצעירים במקום.
שעות פעילות: ימים א’-ה’: 12:00- (בצהריים) – 3:00 (לפנות בוקר); ימי ו’: אותן שעות עם הפסקת  צהריים בין השעות 12:00 ל-17:00; שבת: 20:00 – 03:00
הכתובת: רחוב אריסטובולוס 6, מרכז העיר

לאתר של “אוגנדה”

ירושלים של זהב ושל חיי לילה: אחרי הביקור בכותל, תנו קפיצה לבר ירושלמי

6. בולינט

יש בר-מסעדה לא כשר במרכז העיר ירושלים! המקום קיים כבר מאז 1995, ולאורך כל השנים האלה (כולל השנים שהתאפיינו בצביון דתי יותר) הוא פועל גם בסופי השבוע. מדובר באחד ממקומות הבילוי הפופולאריים ביותר בבירה – בבוקר הוא בית קפה ירושלמי נעים, ואחר הצהריים הוא בר שוקק סטודנטים.
בימי שישי המקום מארח DJ; בימי ראשון נערך במקום ערב בירה ושירה, שבמסגרתו מוצעים מבצעים על הבירות ועל האלכוהול וברקע שירים מוקרנים על גבי מקרן בזמן שכולם שרים יחד.
שעות פעילות: פתוח כל יום, כל היום
הכתובת: רחוב דורות ראשונים 6, מרכז העיר (ממש בסמוך למדרחוב של בן יהודה)

לאתר של “בולינט”

ירושלים של זהב ושל חיי לילה: אחרי הביקור בכותל, תנו קפיצה לבר ירושלמי

The Front Stage – פסטיבל בקיץ

אבל לא רק יום ירושלים הוא סיבה לצאת לבלות בעיר הבירה. כמו בשנים האחרונות גם בקיץ הקרוב העיר תפתח את שעריה לאלפי צעירים במסגרת הפסטיבל The Front Stage. במסגרת הפסטיבל יופיעו אמנים ולהקות מישראל ומחו”ל ויתקיימו מסיבות רחוב גדולות, כולל קבלות שבת (בקיץ שעבר הופיעו, בין היתר, אינפקטד מאשרום, מיומנה, בום-פם ובלקן ביט בוקס). מסיבות הרחוב יתקיימו מדי שישי, במספר רחובות במקביל. רשימת האמנים והתאריכים תתפרסם במהלך חודש יוני. לפרטים נוספים

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.