fbpx

בלי עצבים!

בלי עצבים!

 

“בן זוגי ואני נשואים כבר 15 שנה והיחסים ביננו טובים בסך הכול, כמובן עם עליות וירידות. באחרונה אני מרגישה עוינות מצדו, כאילו נמאס לו ממני, כי כל דבר שאני אומרת או עושה ‘מזכה’ אותי בתגובה זועפת מצדו. מזמן לא ראיתי אותו כל כך עצבני. איך אוכל להתמודד עמו בתקופה הזו?”

 

[credit] מאת: הרב ד”ר אייל אונגר, 2.12.12 [/credit]

 

כמעט כולנו חווים מפעם לפעם עוינות מצד הפרטנר שלנו לחיים. בתקופות מסוימות אנחנו אפילו עלולים להרגיש שהזוגיות שלנו עולה על שרטון, כי מה שלא נעשה – נזכה בתגובה עוינת מבן הזוג. בשלב הבא כבר נהפוך למתוסכלות יותר ויותר, מה שיוביל בהכרח למעגל שלילי: בן הזוג מסתובב לו כל הזמן כועס וממורמר, אנחנו נמצא את עצמנו “הולכות על ביצים” לידו, מחניקות הכול בגרון ומנסות לרצות אותו כמה שיותר. כמובן שהמצב הזה נכון לשני המינים, כלומר באותה מידה בת הזוג עשויה להיות זו ש’יורה’ תגובות עוינות לעבר בן הזוג המתוסכל. כדי לצאת מהמעגל הסגור הזה, שמאופיין בכעסים, בתסכול ובמרמור, אני מציע לך לנקוט בדרכים הבאות:

1. הביעי אמפתיה: בתקופה שבה את מבחינה כי בן הזוג כעוס ומתוסכל, נסי להיות אמפתית כלפיו יותר מהרגיל ולהראות לו שאת מבינה את הצד שלו.

2. הכירי בצרכים של הצד השני: כשבן הזוג שלך כועס ומתוסכל, נסי להציף את הצרכים שלו. למשל: הוא מאשים אותך שאת מבזבזת יותר מדי כסף בלי לחשוב, שקפי לו את תחושותיו: “אני מבינה שהנושא הכלכלי חשוב לך ואתה רוצה שנתכנן את ההתנהלות באופן הנכון גם לך”.

3. אין משיחין בשעת כעס: אל תיכנסו לשיחה ‘רצינית’ מדי בזמן שבן הזוג כועס או מתוסכל, אלא בקשו ממנו לשוחח בהזדמנות אחרת וקבעו זמן לכך (נניח בעוד שעתיים או עוד עשר שעות, העיקר שיובן שלא שכחנו את הצורך של בן הזוג).

4. אל תצאו למלחמת חורמה: חשוב לא לשמור כעסים בבטן, אך אם בן הזוג שלכם מתוסכל – כדאי שתזכרו שברוב המקרים הוא מתוסכל בעיקר מעצמו. לכן, אל תשאירו אותו לבד עם ה”חבילה”, כי כעסים ותסכול הולכים ומצטברים ובשלב מאוחר קשה עוד יותר להתמודד עמם. הקדישו לו זמן שבו הוא יוכל לדבר ולהיפתח, אך לא בצורה מאשימה, וכך תוכלו לשדרג את מערכת הזוגיות שלכם.

5. הקשבה למעבר למילים: הכעס והתסכול הם לעתים ‘שפה’ שבה מדברים אנשים המתקשים להביע צורך בקִרבה רגשית ובהערכה מצד בן/בת הזוג. לכן, כדאי לזכור שלא תמיד יש כאן משהו “אישי” נגדנו, אלא דווקא צורך רגשי של הפרטנר שלנו.

הערה: העצות תקפות גם למצבים הפוכים, כמובן, שבהם בת הזוג זועפת ומגיבה בכעס לבן הזוג.

הכותב הוא בעל דוקטורט בפסיכולוגיה ומומחה בחיי משפחה וזוגיות

קבלו מתכון להפחתת ויכוחים ולשיפור הזוגיות 

איך מחזירים את התשוקה לחיי הזוגיות? 

“בעלי לא מסכים שבני הזוג של הילדים יישארו ללון אצלנו”

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

תגובה אחת

  1. מאמר פשוט וקולע, חשוב שיש מאמרים שכתובים בקצרה עם טיפים יעילים.
    עצות 3 ו 4 מאד עוזרים – מתוך נסיון.

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.