fbpx

העולם למען הנכים

העולם למען הנכים

 

יום המודעות הבינלאומי לאנשים עם מוגבלוּת, השנה בסימן נגישוּת

בכל משפחה עשירית בישראל חי אדם עם מוגבלוּת. בסך הכול, למעלה ממיליון אנשים עם מוגבלויות חיים היום בארץ, ביניהם נכי צה”ל ופעולות איבה, נכי תאונות דרכים ועבודה, ונכים כתוצאה מגיל או מחלה. יום המודעות הבינלאומי לאנשים עם מוגבלוּת, המצוין היום (השלישי בדצמבר) ברחבי העולם, שם הפעם את הדגש על נושא הנגישות. המטרה היא להעלות את המודעות לחשיבות הרבה שיש ליצירת הסדרי נגישות והסרת מכשולים, ולגיבוש חברה נגישה, מכלילה ומשלבת.
ילדים ומבוגרים עם מוגבלוּת נדרשים להתמודדות יומיומית עם מכשולים ומחסומים מסוגים שונים, המאלצים אותם לחיות בחוסר שוויון. המכשולים הם פיזיים, מחסומי מידע, חסמים תקשורתיים וטכנולוגיים, מכשולים של חקיקה ומדיניות ויחס מפלה מצד החברה. בין היתר, אדם עם מוגבלוּת אינו יכול ללמוד ולהשתתף במוסדות וקורסים המוצעים לציבור הרחב; הוא אינו יכול להיות מועסק ברוב עסקים והמשרות הזמינות; הוא אינו יכול להגיע לקבל שרותי רפואה שוויוניים בבתי החולים ובמרפאות; הוא אינו יכול ליהנות מרוב מסלולי הטיול, האטרקציות והמלונות בישראל; הוא אינו יכול להגיע לכל מקום תוך שימוש בתחבורה הציבורית; הוא אינו יכול לקבל צדק חברתי ומשפט שוויוני; הוא אף לא יוכל להשתתף בבחירות ולהצביע בדיסקרטיות ועצמאות.
הסרת מכשולי הנגישות וקידום שילובם של אנשים עם מוגבלות בחברה מביאים לכך שהקהילה כולה מרוויחה, ומכאן ששיפור הנגישות מהווה אינטרס כולל.

יום המודעות לנגישות נכים מובל על ידי האו”ם, שערך גם את האמנה בינלאומית לזכויות אנשים עם מוגבלוּת. האמנה קוראת לכל מדינות העולם לפעול לקיום הסדרי נגישות ולהסיר את המכשולים, במטרה לייצר גישה עצמאית ושוויונית לכל תחומי החיים. בשנת 2005 חוקק פרק הנגישוּת בחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלוּת. החוק מחייב הסדרי נגישות על מנת שציבור האנשים עם מוגבלות יוכל להגיע לכל מקום בכבוד, שוויון ועצמאות. לרגל יום המודעות, עמותת נגישוּת ישראל יזמה פעילות רחבה להגברת המודעות: פעילויות בפייסבוק, פעילויות דרך האינטרנט, דיווח על בעיות נגישוּת בישראל, רשימת נושאים לשיחה בעבודה ו/או בבית עם הילדים, ועוד. לפרטים נוספים

איך ילדים עם צרכים מיוחדים חווים את גיל ההתבגרות?

בלוג של מורה: מסקנותיי מתוצאות מבחני המיצ”ב

כל הסיבות לכך שילד רזה יכול להפוך למתבגר שמן

 

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.