fbpx

החיים הסודיים של ההורים

פולה קוקה, אמנית מאסטרליה, החליטה להציג את מה שעובר על אמהות בלי שאף אחד יודע

ממבט חיצוני ושטחי, מאוד קל לנו לשפוט אימהות, במיוחד כשהן נתפסות ברגעים של איבוד סבלנות או חוסר תשומת לב. הרי אין כמו להביט בתוכחה על אמא שהבן שלה נפל מהנדנדה בדיוק כשהיא התבוננה בטלפון, או להסתכל במבט מאשים על אמא שבתה משטחת על ריצפת הקניון בבכי.

השיפוטיות הזאת היא זו שהביאה את האמנית האוסטרלית פולה קוקה לקחת על עצמה להעביר את כל מה שמתרחש “מאחורי הקלעים” של ההורות בכלל ושל האמהות בפרט. את כל אלפי הפעולות והמחשבות הקטנות שאמא עושה מדי יום עבור ילדיה, שאינם נראים לעין החיצונית והמבקרת – ממש כמו במקרים של ספורטאים או מוזיקאים מקצועיים, שאף אחד לא בוחן אותם על כל אותם שעות שמשוקעות באימונים, אלא רק על התוצאות הגלויות.

החיים הסודיים של ההורים

“מעולם לא היו לי תוכניות להיות אמנית. כשסיימתי את בית הספר למדתי אדריכלות נוף באוניברסיטה והמשכתי לעבוד במקצוע הזה בערך 10 שנים”, סיפרה פולה בראיון ל-Bored Panda.  “כשיצאתי לחופשת לידה עם ילדתי ​​הראשונה, התחלתי לצייר כדרך לשמור על יצירתיות”.

החיים הסודיים של ההורים

פולה סיפרה כי לאחר לידת בנה השני, כמה שנים אחר כך, היא התחילה לצייר קריקטורות כדרך לתעד את חיי היומיום. “פרסמתי אותם באינסטגרם ומהר מאוד הם קיבלו תשומת לב מהורים אחרים, שאהבו לראות השתקפות כל כך מדויקת של ההורות. אני אוהבת להתעסק באתגרים של האימהות – האשמה, התסכול, השעמום, כמו גם ההיבטים המצחיקים ומחממי הלב. חשוב לי לדבר בפתיחות על הדברים האלה מכיוון שאני יודעת שזה יכול לעזור להורים אחרים להרגיש פחות בודדים עם מה שהם עוברים”.

החיים הסודיים של ההורים

פולה שיתפה שלפני מספר חודשים היא התחילה לפרסם קריקטורה בעיתון אוסטרלי. “אני גם עובדת על ספר שאני מקווה שייצא בתחילת השנה הבאה. וכל עוד אנשים נהנים ממה שאני יוצרת, אני אמשיך לפרסם ולראות אילו הזדמנויות עולות”.

החיים הסודיים של ההורים

החיים הסודיים של ההורים

החיים הסודיים של ההורים

לעמוד הפייסבוק של פולה קוקה 

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

תגובה אחת

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.