fbpx

מורה שהתנגדה למשפחה עם שני אבות פוטרה

תלמיד בן 11 סיפר למורה שלו שהוא מודה על שני האבות המאמצים שלו. הוא לא ציפה שהתגובה של המורה תעורר סערה בינלאומית

מורה מחליפה בבית ספר ביוטה שבארצות הברית פוטרה לאחר שליגלה על ילד שנמצא בתהליכי אימוץ על ידי זוג גברים. התקרית התחילה לאחר שאותה מורה שאלה את הילדים על מה הם מודים, כחלק מההכנות לחג ההודיה, ואחד התלמידים, דניאל בן ה-11, אמר שהוא מודה על כך שהוא הולך להיות מאומץ על ידי שני אבות. המורה, בתגובה, אמרה שאין מה להודות על דבר כזה ואז עוד העניקה הרצאה שבה פרסה את דעותיה על נישואים בין בני אותו המין, ואף אמרה ש”שני גברים שחיים ביחד הם חוטאים”.

הנער האומלל החליט שלא לענות לה, משום שהוא פחד שזה יסבך את תהליך האימוץ שלו. כבר היה לו ניסיון מר לאחר שתהליך האימוץ שלו הופסק בעבר פעמיים, עם שתי משפחות שונות. למזלו, שלוש תלמידות מכיתתו לא יכלו לעמוד מנגד ולשתוק, והן דרשו מהמורה להפסיק את דבריה. לאחר שהמורה לא הפסיקה, הן יצאו מהכיתה ופנו למנהל – וזה הגיע מיד לכיתה ופיטר את המורה בו במקום, תוך שהיא עדיין מתווכחת עימו ומנסה להמשיך לומר את דבריה.

המורה בהחלט הסתבכה עם האנשים הלא נכונים, משום שאחד מהאבות המאמצים של הנער הוא לואיס ואן אמסטל – רקדן שמככב בתוכנית “רוקדים עם כוכבים”. ואן אמסטל ניצל את עשרות אלפי העוקבים אחריו ואת התקשורת, כדי להפיץ את הסיפור ולעורר מודעות על הדעות החשוכות שעדיין שולטות במידה רבה במוסדות החינוך. “אתם יכולים לתאר לעצמכם שהאירוע פגע בנו ואנחנו לא נעבור על זה בשתיקה”, אמר ואן אמסטל בסדרת ציוצים עצבניים שהעלה מיד לאחר התקרית. “אני גאה בשלוש הנערות האלו ובבית הספר של דניאל על שהגנו על המשפחה שלנו מפני הבריונית הזו”.

רבים מהגולשים הודו לואן אמסטל על שהעלה את הנושא החשוב הזה, וחלקם ניצלו את השיח כדי להציף בעיה נוספת: ילדים ללא הורים שלא מאמצים אותם. אחד מהמגיבים אף חשף נתונים שמוכיחים עד כמה גדול הפער בין מספר הילדים שהם “כשירים” לאימוץ לבין מספר הילדים שמאומצים בסופו של דבר: בארצות הברית, מדי שנה 100 אלף ילדים מקבלים היתר להיות מאומצים. מתוכם רק 50 אלף מוצאים בתים בסופו של דבר. מה גם שאחוז הילדים שעבר את גיל 9 שהולך לאימוץ הוא נמוך בהרבה מאחוז הילדים בגילאים צעירים יותר, לכן הפחד של דניאל, שבהיסטוריה שלו כבר שני תהליכי אימוץ שכשלו, הוא שכיח ומובן. למרבה השמחה, נראה שבסופו של דבר דווקא האירוע הלא נעים הזה יצליח לקדם את תהליך האימוץ אל עבר הסוף הטוב שמגיע לכל המעורבים בדבר.

רווק חד הורי בחר לאמץ ילדה עם תסמונת דאון

המילה ‘פרחה’ היא לא הבעיה

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.