fbpx

קובי מרימי לימד את כולנו שיעור חשוב

קובי מרימי לימד את כולנו שיעור חשוב

הזכייה של קובי מרימי ריגשה את כולנו, לא רק בגלל שמדובר בזמר מוכשר, אלא גם בגלל הדוגמה שהוא משמש עבור כל הביישנים שבינינו

קשה להישאר אדישים לזכייה של קובי מרימי בגמר ‘כוכב נולד לאירוויזיון’ – ולא רק בגלל הדרמה והמתח. מה שהיה בולט בעיקר בקובי, מעבר לכישרון שלו, היה האותנטיות והכנות שבה הוא תקשר עם השופטים והקהל, וזה התבטא באופן שבו הוא סיפר על הדרך הארוכה שהוא עבר, על פחד הבמה ועל הקשיים בדרך, שאיתם הוא עדיין מתמודד בכל כך הרבה חן ואומץ. ההתרגשות שלו אמתית ומדבקת, ולכן אי אפשר שלא להתמלא השראה כשרואים אותו מפלס את דרכו למעלה. אז עכשיו, כשקובי, חבריו והתקשורת חוגגים את הניצחון הגדול, זה הזמן להסתכל גם על ניצחונות מסוג אחר שהיו לו לאורך הדרך.

כולנו מכירים אנשים ביישנים ובכולנו יש צד יותר ביישן. ביישנות במהותה היא להיות בתוך אזור נוחות: לא לדבר עם זרים, לא להביע את עצמך או לחשוף את עצמך, לא להעז, לא לנסות ולהתנסות – כי התוצאה לא תמיד תהיה ניצחון או זכייה. כשעומדים מול קהל, התחושות האלו מועצמות פי כמה, כי עלולה להיות ביקורת ציבורית.

הניצחונות הגדולים של קובי, הרבה לפני הניצחון בתחרות, התרחשו בכל פעם שהוא הצליח לפרוץ את הגבולות של אזור הנוחות שלו: להגיע לאודישן ולא לברוח, לעמוד מול מצלמות בפעם הראשונה ולשיר, להיחשף מול מאות אלפי אנשים ואפילו לעמוד בפני הדחה ולהחליט לנסות לחזור.

אנו נוטים להלל זכיות וניצחונות, אך האמת היא שקובי הצליח הרבה לפני שהוא זכה, והוא ראוי להערכה ענקית על זה שהפעם הוא החליט לא לברוח, ולעמוד בגבורה אל מול הקושי של הביישנות ופחד הבמה. כולנו יכולים ללמוד מקובי שיעור חשוב: כדי להגיע לפסגה, צריך להתחיל מצעד אחד קטן. יכול להיות שבדרך יהיו כמה נפילות וכמו פניות לא נכונות – אבל עצם העובדה שהחלטנו לצאת לדרך זה ניצחון אישי ענק.

מה שעזר לקובי ולרבים אחרים להתגבר על כל המחסומים ולהגיע לפסגה, היה להגדיר חזון ברור לאן הם רוצים להגיע. החזון הצדיק עבורם את היציאה מאזור הנוחות, ואת ההתמודדות עם האתגרים שבדרך. קובי ראה בכל אתגר כזה ניצחון בפני עצמו, מה שעזר לו להמשיך הלאה. כמה קרובים היינו לפספס את המתנה של קובי אם גם הפעם הוא לא היה ניגש לאודישן ולא היה בוחר להתמודד עם הביישנות? בזכות האומץ שלו ישראל קיבלה מתנה, זמר נהדר שייצג אותנו באירוויזיון.

לכל הביישנים – חבל שהעולם יפספס את המתנה שיש לכם להציע. אפשר להתמודד ולהתגבר על הביישנות. הגדירו חזון שיצדיק עבורכם את היציאה מאזור הנוחות וזכרו שכל אתגר שאתם עוברים בדרך, ללא קשר לתוצאה שלו, הוא ניצחון בפני עצמו.

הכותבת היא מומחית לתקשורת ומייסדת מאה שמונים להתמודדות עם חרדה חברתית, ביישנות ודימוי עצמי נמוך.

 איך הופכים לכוכב רשת בגיל כל כך צעיר, ומה המחיר שמשלמים?

עדן בן זקן הוכיחה: היום בו הפרטיות שלנו תעלם הולך ומתקרב

 

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.