fbpx

מה קרה לכרטיסיות?

מה קרה לכרטיסיות?

תלונות למועצה לשלום הילד: אין הנחה באוטובוס ללא פרטים אישיים

באחרונה החלו חברות התחבורה הציבורית להפסיק להנפיק כרטיסיות, כולל כרטיסיות הנוער שהיו נהוגות בעבר והקנו לקטינים הנחה מבלי שיצטרכו למסור פרטים מזהים על עצמם. את הכרטיסייה מחליף כרטיס חכם בשם “רב קו”, המצריך מאותם קטינים למסור מידע ופרטים אישיים.
בעקבות הנוהל החדש, מתקבלות במועצה לשלום הילד תלונות רבות מצד הורים.  אלו מבקשים לרכוש לילדיהם “כרטיס חכם”, אך נתקלים בסירוב ברגע שאינם מוכנים למסור פרטים מזהים על ילדיהם.

אחת התלונות הגיעה מאמא לתלמידת תיכון שהצטיידה ב”רב קו” מכיוון שמדי יום היא נוסעת באוטובוס לבית הספר. בשלב מסוים איבדה הילדה את הכרטיס, הנושא את תמונתה, והאם מוטרדת מהאפשרות שייעשה בו שימוש לרעה על ידי מי שימצא אותו. כאמור, בחברה המנפיקה את הכרטיסים מתועד מספר הזהות ופרטים מזהים נוספים של הקטין – והרי ידוע לכול כי מערכות מידע ממוחשבות ניתנות לפריצה ושימוש זר.

בדיון שנערך באחרונה בוועדת הכלכלה שבכנסת, יו”ר הישיבה, ח”כ יריב לוין, ביקש להבין מנציגי משרד התחבורה מדוע כבר לא ניתן להנפיק כרטיס הנחה אנונימי לקטינים. נציגי משרד התחבורה וחברות התחבורה טענו כי מדובר בקושי טכני של מחשוב, אך הדבר נדחה בתקיפות על ידי ח”כ לוין.

במציאות שנוצרה יוצא אם כן כי הורים וילדים המעוניינים לשמור על פרטיותם נאלצים לוותר על ההנחה בתחבורה הציבורית – הנחה לה הם זכאים. במועצה לשלום הילד שוקלים לעתור לבג”צ אם לא תוגש בהקדם הצעת חוק בנושא, שתסדיר את השמירה על פרטיות של קטינים ואת מחיקת הפרטים האישיים שכבר נאספו אודות ילדים ונערים רבים במאגרי המידע של חברות התחבורה הציבורית.

הורים עשירים מחושבים יותר במתן דמי כיס לילדיהם

נערה שואלת: יחסי מין בגיל 15. לגיטימי?

מה הקשר בין עישון בגיל ההתבגרות למערכת היחסים עם ההורה?

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.