fbpx

יחסי מין בגיל 15?

יחסי מין בגיל 15?

קוראים לי גל ואני בת 15. מזה חודש וחצי בערך יש לי חבר, הוא בן 16, והוא רוצה שנקיים יחסי מין. באופן עקרוני גם אני רוצה לקיים יחסי מין אבל אני מתביישת, ובעיקר אני לא כל כך בטוחה שזה נכון עבורי בשלב הזה בחיי. אני מתלבטת מאוד ואשמח אם תעזרו לי. מה כדאי לי לעשות: האם לשכב איתו או לחכות?

[credit]מאת: שרון אדלר.22.11.11

גל היקרה, אני מעריכה ומכבדת את פנייתך כי היא מראה על בגרות ואחריות. לכן אתעלם מגילך הצעיר ואבקש שתבררי עם עצמך כמה שאלות. חשוב שתעני עליהן בכנות, מכיוון שתשובותייך יקלו עלייך בקבלת ההחלטה הנכונה עבורך:

  1. האם יש לי אמון מלא בבן זוגי ואני מרגישה שאני יכולה לדבר איתו בפתיחות?
  2. האם הוא מכבד את רצונותיי ומחשבותיי בנושאים שונים, כולל בכל הנוגע לקיום יחסי מין?
  3. האם אנחנו מקיימים יחסי מין חלקיים (יחסי מין ללא חדירה)?
  4. האם אני מכירה אותו זמן ממושך – מעבר לחודש וחצי?
  5. האם אני שלמה וחסרת ספקות עם ההחלטה לקיים יחסי מין בעתיד הקרוב?

לאחר שתעני בכנות על שאלות אלו, אם כל התשובות (5-1) הן חיוביות – ייתכן כי את מוכנה לקיום יחסי מין.  אם השבת בשלילה על אחת מתוך השאלות הללו, הרי שאת אינך מוכנה לקיום יחסי מין ולכן הייתי מציעה לך להמתין. תוכלי לחזור לקריאת השאלות מדי פעם, ובתוך כך לשים לב להתפתחות בקשר. בכלל, כדאי שתדעי שיחסי מין הם חוויה מהנה ביותר, עבור שני הצדדים, אך ורק במידה ושני בני הזוג שלמים לחלוטין עם ההחלטה. בנוסף לכך, חשוב שהקשר הזוגי יתבסס על חברות ואמון הדדי, ובעת קיום יחסי המין יינקטו אמצעי זהירות (גלולות או קונדום, ורצוי שניהם גם יחד). בהצלחה!

המשיבה היא מטפלת באמנות ובתנועה, מנחת קבוצות ומדריכת הורים, מעבירה לבני נוער סדנאות למניעת אלימות ולהעצמת נערות
www.sharonadler.co.il

בת 17 יוצאת עם בן 30, וההורים מודאגים, מה עושים?

הילד גונב מההורים, איך הם צריכים להגיב?

רוצים לדבר על זה? כנסו לפורום הורים למתבגרים

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

2 תגובות

  1. שלום ליועצת. מתשובתך עולה כי את מנוסה ובעלת ידע בתחום עיסוקך. למרות זאת, איני שלם עם הקלות היחסית שבה את רואה את עצם קיום יחסי המין בגיל כל כך מוקדם. גם אם הנערה חשה כי קיים אמון מלא והדדי, עדיין רב מדי המרחק עד למוכנותה הרגשית ליחסי מין מלאים בגיל כזה, גם בתקופתנו. אחרי הכל הנערה רק בת 15. האם מותר הדבר בעיני החוק? ואיך ניתן להתעלם מגילה הצעיר?
    לגבי יחסי המין כחוויה מהנה ביותר – זה כבר תלוי איך עושים את זה…

  2. שלום לך, ותודה על תגובתך המראה על נכונות לבחון את הנושא ה”בעייתי” של קיום יחסי מין בגיל ההתבגרות.
    אתחיל בנתונים: רבע מנערות בכיתה י’ (גיל 15-16) מקיימות יחסי מין מלאים; ומה עם אהבה? 31 אחוזים מהן אמרו שזו הסיבה.
    נקודה נוספת: החוק אוסר על קיום יחסי מין מתחת לגיל 14.
    ועכשיו לענייננו: המסרים שאנו מעבירים לילדינו (ולבנותינו, בעיקר)הם שמין הוא דבר מסוכן ומלוכלך. בניסיון “לשמור” על בנותינו אנו בוחרים בדרך הקלה, משמע לגרום לנערות לפחד ולחשוש מקיום יחסי מין מסיבות רבות (“בנים רק רוצים מין ולנצל בנות”, אם את “נותנת ” שמך הטוב יפגע, “את עוד לא מבינה שום דבר במין”, “מסוכן”, “מדבק”, “הריון לא רצוי” וכו’). אגב, כל המסרים הללו מועברים בלי קשר לגיל. האמת הפשוטה היא שמין שנעשה מתוך אהבה הדדית ורצון של שני הצדדים, אמון, אכפתיות ואינטימיות בכל המובנים, בקשר עם מחויבות הוא התנסות חיובית, בין אם היא מוצלחת מבחינה מינית או לא.
    ההתפתחות המינית והרגשית שונה מנערה לנערה ותלויה בהמון גורמים (פיסיולוגיים, מנטליים, סביבתיים וכמובן רגשיים). הדגש צריך להיות על טיב הקשר הזוגי (להלן חמש הנקודות שהזכרתי שכולן צריכות להתקיים) ועל העברת אחריות לנושא כל כך אינטימי לידי הנערה, בעיקר משום שבעצם פנייתה יש גילוי אחריות ובגרות מצידה.
    כאישה אני מאמינה באמת ובתמים שיחסי מין צריכים להתנהל בקשר אינטימי (אינני מאמינה ביחסי מין מזדמנים).כמטפלת ומנחה אני מאמינה בתקשורת כנה ומכבדת, שמכוונת למציאת התשובות בתוך האדם עצמו, על סמך ערכיו, השקפותיו, יחסיו והדימוי העצמי שלו ולא בהכתבה שרירותית שעשויה לגזול ממנו את חופש הבחירה והעצמאות.
    כל כך הרבה בני נוער מקיימים יחסי מין בסתר, ללא ידיעת ההורים, ללא אמצעי הגנה, ללא הכוונה ומשם הדרך קצרה לבלבול ערכי וצער בעקבות המעשה. אני מקווה שכולנו , ההורים והמטפלים, נשים את הדגש על מה שחשוב: הכוונה למיניות בריאה ומעשירה, ללא פחד, ומתוך אמון שמלווים יחסים אינטימיים ומשמעותיים.

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.