fbpx

מחאת המכנסיים: האם הבנות שלכם בכלל מוכנות לזה?

מחאת המכנסיים הקצרים, שהתחילה ברעננה והגיעה מהר מאוד לרשתות החברתיות, הכניסה את הנערות לעולם המבוגרים ברגע אחד ובעל כורחן, מבלי שהכנו אותן לכך

הורים, כשאתם יוצאים למאבקים שקשורים למתבגרות  שלכם, אל תשכחו לשאול אותן אם הן מבינות את משמעות של מחאה בעידן דיגיטלי.

אני עוקבת בדאגה אחרי מחאת המכנסיים הקצרים, שפרצה אחרי שכמה נערות מבית הספר ברעננה החליטו להתקומם על אורך המכנסיים מול צוות המורים וההנהלה. כל שנה בערך בחודש מאי מתקיימת מחאה דומה. היא אמנם משיגה הישגים מסוימים, אבל עד כה, בהעדר הנחייה גורפת מטעם משרד החינוך, ההישגים הם מקומיים בלבד.

המחאה הנוכחית יצאה מגבולות בית הספר בעידוד ותמיכת חלק מההורים והגיעה במהירות מסחררת אל הרשתות החברתיות – ומשם קצרה הדרך לאמצעי תקשורת נוספים. וכך בימים האחרונים תמונת רגליהן החשופות של הנערות מתנוססת על הפיד של כולנו.

מהיכרותי עם נערות מתבגרות, אני חוששת שלא כל הנערות בקבוצה שלמות עם העיסוק של כל העולם ברגליים שלהן. הדיונים ברשת גולשים למיניות של הנערות, לקו המכנסיים מול קו הישבן. אלפי אנשים עוסקים במיניות של הנערות ובשאלה האם מכנסיים קצרים זה לגיטימי או משדר סקס וחוסר כבוד לבית הספר.

יש דיונים ברשת שהופכים במהירות לשעטת עדר. זוכרים את מופאסה אבא של סימבה מ”מלך האריות”? מופאסה הציל את סימבה משעטת העדר. המתבגרות שלנו לא יכולות ולא צריכות להיות בתוך שעטת העדר של הרשת החברתית. סימבה שיחק בנקיק כמו שהנערות שיחקו מול צוות בית הספר. הן לא שיערו שהאבן שהן הטילו תוך כדי משחק תגרום לשעטת עדר, שתגיע כל כך מהר לעיסוק מוחצן וחסר רסן בגופן ובמיניותן. העיסוק הזה שייך לעולם המבוגרים. אנחנו הטלנו את הנערות לעיסוק הזה במהירות מסחררת. אנחנו אלו שחוטאים בבלבול השפות שבין עולם המבוגרים לעולם הילדים. 

אנחנו השמענו את כל הביטויים האלו, העזנו להגיד שהנערות של היום לא שומרות על עצמן, שבית ספר זה לא “בית זונות” ועוד ועוד ביטויים שהמקלדת שלי לא סובלת. אלו לא היו הנערות.

אנחנו, המבוגרים, משולחי רסן ופרועים מאחורי המקלדת. עולם המבוגרים הוא תמיד זה שאמור לשמור על הילדים, לקיים דיאלוג בשפה שמתאימה להם. נערים ונערות אמנם עסוקים במיניות, אבל כשמבוגרים נכנסים לעולם הזה – מתחיל בלבול השפות בקצב ובעיסוק לא מותאם. תעזבו את הנערות והנערים שלנו. תנו להם להתבגר בקצב שמותאם להם ואל תכניסו אותם למקומות שהם לא שיערו שקיימים. ואם כבר כן מחליטים לצאת במחאות ברשת בשמן של הנערות – צריך קודם לנהל דיון עם הבנות ולהסביר להן את המשמעות של צעד כזה.

הכותבת היא פסיכותרפיסטית מוסמכת ועו”ס קלינית, מטפלת ומדריכה בקליניקה ובקבוצות. לאתר של הילה

המשבר הגדול של המתבגרים בימי קורונה

משמרות הצניעות של התלבושת האחידה : טייץ, לק, מכנסונים? לא בבית ספרנו

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.