fbpx

שומרים על איחוד גם אחרי הפירוד

שומרים על איחוד גם אחרי הפירוד

הרבה פעמים ההתנהלות מול לוחות זמנים וחישובים כלכליים יוצרים חיכוכים ומתחים בין הורים גרושים, ואלו משפיעים במיוחד על הילדים שבאמצע. בדיוק למענם יצרה עו”ד מילי אינדיג אפליקציה חדשה, שתעזור לשמור על משפחה מאוחדת יותר ושפויה – גם לאחר הפרידה

במשך שנים עבדתי כעו”ד בתחום דיני משפחה במשרד קניר ושות‘, אחד המשרדים המובילים בארץ בתחום דיני המשפחה בישראל. במהלך הזמן הזה ישבתי בדיונים רבים עם עשרות הורים שהחליטו להיפרד, במטרה לסייע להם להתמודד עם הכנת תביעות שמצריכות חישובים וקיזוזים, ערימת חשבוניות, פתקאות ותחשיבים אין סופיים. מצאתי את עצמי מכינה איתם ועבורם טבלאות באקסלים לגבי מי חייב למי כמה ומה הם שילמו עבור הילדים, ונוכחתי לדעת שהעניין מסורבל ומתסכל מאוד, ושיש סביבו התעסקות רבה ומתישה.

הבנתי שלמעשה שום דבר לא מכין את ההורים ליום שאחרי הפרידה, אז הם באמת ידרשו להתחיל לגשר בניהם ולתקשר לטובת הילדים. פתאום הם נשארים ‘לבד’ (ללא עורכי הדין שמלווים אותם בתחילת התהליך) והם אמורים לחלוק ולתקשר כדי לתאם בניהם את הלו”ז של הילדים, ההוצאות הרבות והלא תמיד צפויות, המזונות וכדומה. מצאתי שיש פה פרוצדורה מעיקה, שיוצרת חיכוכים ומאבקים מיותרים ולא ניתן להמשיך במצב הקיים.

אחרי שעות על גבי שעות בהן ישבתי עם לקוחות אלו, הבנתי שאני חייבת למצוא עבורם פתרון אפקטיבי, שינהל את התקשורת ביניהם בצורה עניינית, פונקציונלית ומכבדת, על מנת לצמצם כמה שניתן את המחלוקות ביניהם ובעיקר למנוע את המצב, שלצערי קורה לא מעט, ובו הילדים מהווים צינור להעברת מסרים ביניהם.

הפחתת החיכוכים ביום שאחרי

באחד הימים, כשחזרתי מיום עמוס במשרד, הייתה לי הארה בלילה, תובנה איך אוכל לסייע להם בדרך קלה ויעילה. חזרתי למשרד ושיתפתי את הבעלים, עו”ד יהונתן קניר, ברעיון שלי לפתח אפליקציה שתתאם, תנהל ותגשר בין הורים גרושים לטובת הורות שפויה ומשותפת. יהונתן מייד התלהב מהעניין ושיחרר אותי מעבודה במשרד למשך שנה, בה הקדשתי את כל כולי לפיתוח האפליקציה שתעניק להורים שקט נפשי ואמצעי שיעזור להם להתנהל בצורה טובה ופשוטה ושישמור על המשפחה שלהם יותר מאוחדת ושפויה. הפחתת החיכוכים ביום שאחרי היא חיונית, כשאין לי ספק שהם נובעים מתקשורת לקויה.

עו"ד מילי אינדיג ועו"ד יהונתן קניר. צילום: משה נחימוביץ
עו”ד מילי אינדיג ועו”ד יהונתן קניר. צילום: משה נחימוביץ

ואז נולדה “פמיליסט”, שמתאימה להורים גרושים שיש להם ילדים מתחת לגיל 18 ושנדרשים להיות בתקשורת כמעט יומיומית. היא מהווה עבורם כלי אפקטיבי וידידותי לתיאום כל הסידורים. היא מתאימה גם להורים שמעדיפים לתקשר כמה שפחות, מכיוון שהיא מהווה אלטרנטיבה לשיחות הטלפון וההודעות הבלתי נגמרות, מבלי שהילדים ישלמו מחיר. ובנוסף, להורה שרוצה להשתמש באופן חד צדדי כדי לעשות לעצמו סדר, בניהול התשלומים, היומן והתזכורות.

איך זה עוזר?

צריך לזכור שהנתונים בלתי נתפסים – שיעור המתגרשים בישראל עומד על כ-30% מהאוכלוסיה, בבריטניה על למעלה מ-40% ובצרפת על לא פחות מ-55% מהאוכלוסיה. ברחבי העולם שיעור הגירושין הכפיל את עצמו בארבעים השנים האחרונות. מצב זה יצר שוק של טיפול וסיוע במצבים מורכבים אלה, הנמצא בצמיחה משמעותית. באמצעות האפליקציה, הזוג שמתגרש נדרש, לבד או בעזרת עורך הדין או המגשר שמלווה אותם, להזין פעם אחת ויחידה את ההסכם אליו הם הגיעו בנוגע לגירושין. המערכת שולחת התראות אוטומטיות להורים בכל הנוגע להתחייבויותיהם השונות והיא גם מאפשרת באמצעות יומן המוטמע בה, וכן ממשק עם מגוון מערכות, כולל לוח החופשות של משרד החינוך ומערכת ההוצאה לפועל, לנהל את כל חיי הגירושין באופן אוטומטי, יעיל ופשוט.

ביומן משותף של הילדים הם מתאמים את חלוקת זמני השהות, מעדכנים החלפות ימים, חופשות ואת כל האירועים של הילדים. בהתייחס לתשלומי ההוצאות המיוחדות, הכוונה לאלו המשתנות בכל חודש וחודש, (כמו למשל : רופאים, ציוד לביה”ס, ימי הולדת וכו’) הם פשוט מצלמים את החשבוניות ומתקזזים בדיוק לפי הוראות הסכם הגירושין.האפליקציה מותאמת לכל זוג לגופו של הסכם, ומשנה את כל התנהלות ההורים סביב הילדים, חוסכת להם מחלוקות רבות סביב סוגיות יומיומיות, כמו מי לוקח ומתי, אצל מי הילדים בחג הבא, כמה כסף בן/בת הזוג חייב/ת ועל מה, וכו’.

המענה הקיים באפליקציה הוא רחב ומתפרס על כל סוגיות היום יום, שהן בדיוק אותן נקודות שיוצרות נקודות חיכוך בין הורים, כשהמטרה היא להביא לשינוי השיח בין הורים החיים בנפרד והורים המנהלים הסדרי משמורת על ילדים משותפים. להביא באופן משמעותי להפחתת חיכוכים ומחלוקות מיותרות ביניהם הנובעות מהעדר תקשורת חיובית.

בשורה חדשה

הליך הגירושין וכן חיי ההורים לאחר הפרידה הם חוויה לא פשוטה – הן להורים והן לילדים המעורבים בסיטואציה. חוויה זו מלווה לעתים קרובות בוויכוחים רבים, לעתים גם על חשבון הילדים, באופן היוצר נזקים רבים ומוקדי חיכוך פוטנציאלים. בין אם נערך הסכם גירושין בהסכמה מלאה, ובין אם ניתן פסק דין על ידי בית משפט, קיים קושי רב בניהול תקציב, ארגון לוח הזמנים של ההורים והתיאומים הנדרשים ביניהם, עבור קיום אורח חיים מיטבי לילדיהם. לצערנו, במקרים רבים הילדים מאוד מושפעים מההתנהלות בין ההורים ומכל מה שקורה סביבם ולא פעם הם גם משלמים מחיר כבד. אני מאמינה שפמיליסט מביאה בשורה חדשה והיא שיש דרך לתקשר. עם האפליקציה החדשנית עושים סוף למשפטים העוקצניים שמתלווים להעברת הכספים, לעלבונות ול”ברכות” ששולח הורה אחד להורה ששכח להביא כדורי שוקולד לגן, או להלביש את הילד בתחפושת מתאימה.

שומרים על איחוד גם אחרי הפירוד

לשמחתנו, האפליקציה התקבלה בהתלהבות רבה בארץ וגם מעבר לים. בזמן קצר מאוד הצלחנו להשיג שיתוף פעולה מצד קהל המגשרים, עורכי הדין, שופטים, העובדים הסוציאליים ובעיקר ההורים, שרבים מאד מדווחים שזהו כלי יעיל מאד עבורם ולא מבינים איך לא היה קיים עד היום. מכל אלו קיבלנו את התחושה שיש את הנכונות לאמץ את השימוש באפליקציה כחלק בלתי נפרד משגרת חייהם, מתוך הבנה שזהו כלי יעיל, בריא והכרחי.

בפרויקט שותפים עו”ד יהונתן קניר, מייסד, סמנכ”ל פיתוח עסקי ובעל משרד עורכי הדין קניר ושות’, שתמחה בדיני משפחה. רו”ח ענת אשד גלזר, מייסדת, סמנכ”לית הכספים ובעלת משרד רואי החשבון ענת אשד גלזר ושות. השניים רואים במיזם מהפכה של ממש, שינוי דרמטי באיכות החיים של הורים החיים בנפרד, שמטרתו לחסוך אלפי שעות מתח ומחלוקות, כמו גם עשרות אלפי שקלים על התמודדויות בבתי משפט והוצאה לפועל. כמו כן, פמיליסט בעיצומו של סבב גיוס משקיעים לחברה – אנו מחפשים שותפים רציניים כדי להפיץ את הבשורה ברחבי העולם, ניתן לראות את קמפיין הגיוס כאן. אז מי שהנושא קרוב לליבו, אם מהתחום המשפחתי, המשפטי או הכלכלי, מוזמן להצטרף אלינו ולקחת חלק.

הכותבת היא עורכת דין לדיני משפחה , בעלת תואר ראשון במשפטים  (LL.B), עם התמחות במנהל עסקים, מהמרכז הבינתחומי הרצליה

איך למנוע מהילדים להיפגע מהגירושים

מחקר ישראלי בדק איך ילדים מרגישים בעקבות גירושי ההורים

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.