fbpx

הזמנה לשקט

הזמנה לשקט

איך הוריו החירשים של אביב ישמעו אותו שר?

בערוץ הראשון קורים גם דברים טובים. לפחות ברצועת הילדים והנוער. היום חוזרת למסך סדרת סרטי התעודה “אתגרים”, החושפת סיפורים אישיים של ילדים מכל העולם בהתמודדותם עם אתגר משמעותי בחייהם. הפרויקט ייפתח היום אחר הצהריים בסרט הישראלי “שיר של שקט”, העוסק בסיפורו המרגש של אביב בן ה-12. אביב הוא בן להורים חירשים, והוא מספר לנו על משפחתו המיוחדת, על אהבתו לשיר במקהלה ועל הקשיים היומיומיים שהוא חווה.
במרכז הסרט עומד מופע חגיגי שמתקיים בבית הספר של אביב, ובמסגרתו הוא מקבל תפקיד סולו במקהלה (בגרסה העברית לשיר “בוא נשנה את העולם” של מייקל ג’קסון). הוריו מוזמנים כמובן לצפות במופע, ואביב – המרוגש עד הגג – מוטרד מכך שהם לא יוכלו לשמוע את שירתו וגם לא להבין מה הוא והילדים אומרים. אביב המקסים, שקל מאוד להתאהב בו, נחוש בדעתו למצוא פתרון ולהפתיע את הוריו: יחד עם חברתו שלי, אף היא בת להורים חירשים, הוא מתרגם לאחיו הקטן את קטע הסולו לשפת הסימנים (האח הקטן עדיין לא הספיק ללמוד אותה). התרגולים לקראת המופע נושאים פרי, ובפזמון מצטרפים אליו גם חבריו למקהלה בשפת הסימנים – לאחר שלימד גם אותם. הסרט מסתיים במחיאות הכפיים ובחיבוק החם של ההורים לילדיהם.
ההמלצה שלנו: להכין קערת פופקורן, לקרוא לילדים לעזוב את הפייסבוק ולהושיב אותם מול הטלוויזיה כדי לצפות יחד בסרט. רק תביאו בחשבון שאם אתם מצטרפים לצפייה, ייתכן שתזילו דמעה מהתרגשות.

ביום חמישי הבא, באותה שעה, ישודר הסרט “נהגת מירוצים”, העוסק באהבתה הגדולה של סופי מהולנד למרוצי מכוניות קרטינג. סיפורים נוספים בסדרה: התמודדות עם אובדן בית ברעידת אדמה (איטליה); נער שהקים אתר מצליח באינטרנט (אירלנד), ועוד. כל גיבורי הסרטים הם בגילאי 13-10.

# אתגרים – סדרת דוקו בערוץ 1 (15 פרקים) – סיפורי ילדים מכל העולם, כל יום חמישי, 16:10; היום, 22.3.12, ישודר הסרט הישראלי “שיר של שקט”. כל התוכניות ישודרו גם באתר זאפ

על המארז החדש של “זהו זה” שמעתם?

לתקשר עם המתבגר: כך תעברו את גיל ההתבגרות בשלום

שובו של הפיקניק המשפחתי


עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.