fbpx

מתוק להם

sweets. Dani Sfarim

 

הספר שמאפשר גם למאותגרי אפייה כמוני להכין ממתקים נהדרים

האמת? אני לא מחובבי הבישול והאפייה. לגמרי לא. אם יחליטו להפיק תכניות המשך לתכנית “הצילו, אני לא יודע לבשל” יש סיכוי טוב שתמצאו אותי שם. אין הרבה אנשים שמומחים כמוני בשריפת עוגות ועוגיות, אפילו חביתות. לכן, כשהספר “שמח במטבח – מתוקים” הגיע לידיי, לא התלהבתי. הסתכלתי עליו שוב ושוב, מתלבטת מה לעשות אתו, ובסופו של דבר הנחתי לו לנפשו על שולחן המטבח. היה זה דווקא הפיצי שלי, בן הארבע וחצי, שדרבן אותי ואת אחיו המתבגר לנסות להכין את הממתקים שהספר מציע. הא עבר מעמוד לעמוד, נעצר בכל פעם על ממתק אחר שהספר מציע (חטיפי טופי, סוכריות גומי, ביצי שוקולד, ועוד ועוד) והביע התלהבות של ממש. הוא דפדף בספר, והצבעוניות מצאה חן בעיניו. אכן, הספר צבעוני במיוחד ומעוטר בתמונות ובאיורים שמושכים את העין, וכל ממתק נראה בו מגרה יותר מקודמו. לאחר שדפדפף שוב ושוב אמר הפיצי: “נו, אמא, חייבים להכין את זה! “, כשהוא מצביע על ביצת השוקולד (גם הוא מכור ל”קינדר”). כשהמתבגר קלט שזה מה שאנחנו הולכים להכין, ולא שוב עוגת שוקולד אפויה מדי, הצטרף אף הוא לחגיגה. להפתעתי הרבה ההכנה הייתה קלה, כזו שאינה דורשת ציוד מיוחד או טכניקות בישול מסובכות, ולמרות החששות שלי – יצא לנו מוצלח מאוד והכי חשוב – טעים!

למה “שש פעמים” צריך להיות סרט חובה לכל ההורים?

מה אוכלים? המתכון של ריקי לקציצות השחורות של סבתא 
 
מאז, הספר הזה משרת את המתבגרים שלי, ובזכותו הם אופים ויוצרים ממתקים בזכות עצמם. כמו שכבר כתבתי, לא חייבים להיות מיומנים ןמנוסים כדי להצליח, כיוון שהספר מותאם מאוד לילדים גדולים – הוא נפתח בכללים בסיסיים ואמצעי זהירות, ומשלב טכניקות וטיפים חשובים. כך למשל ניתן למצוא בו הסברים על שקילה ומדידת מרכיבי המתכון, שבירת ביצים, ריפוד תבניות, המסת שוקולד, ועוד. בלב הספר מופיעים כאמור מתכונים קלים להכנת ממתקים, כמו: פאדג’ קרמל ואגוזים, מרשמלו על מקל, פופקורן טופי, לבבות שוקולד, חטיפי קוקוס וסוכריות על מקל. ויש גם פרק מיוחד ובו רעיונות להכנת אריזות צבעוניות לממתקים, ביניהם קופסאות מתנה, דלי לפופקורן ותגיות. הפרק החותם את הספר מציין אילו מרכיבים עלולים להיות בעייתיים עבור אנשים הרגישים להם. בקיצור: ספר נפלא לכל המשפחה, שיכול לשמש את בני העשרה בהכנת הפתעות מתוקות לחברים טובים או לימי הולדת.
# שמח במטבח – מתוקים. מאת: אביגיל וויטלי וג’יימס מקליין. הספר השישי בסדרה. צילומים: הווארד אולמן. איורים: שרה וולש. מאנגלית: חגי ברקת. הוצאת דני ספרים

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.