fbpx

שיעורי עזר

שיעורי עזר

“בתי עברה השנה לחטיבת הביניים, לכיתה ז’, ובשבועות האחרונים אנחנו מזהים אצלה קשיים בלימודים שלא היו קודם לכן. בייחוד במתמטיקה. אנחנו מעוניינים לתגבר אותה בשיעורי עזר, איך נדע לבחור מורה פרטי שיתאים לה ומה צריכות להיות הדרישות שלנו ממנו”?

[credit] מאת: ענת זפרני, 9.1.13 [/credit]

כשרוצים לאתר מורה פרטי לילד חשוב לבחון כמה פרמטרים:

  • נגישות המורה: אם מדובר בשיעורים פרטיים במקצוע שזקוק לתגבור לאורך כל השנה, כמו מתמטיקה, כדאי שתמצאו מורה בקרבת מקום כדי שלא יהיה לכם צורך בנסיעות תכופות.
  • המחיר: טווח העלויות של שיעורים פרטיים כיום הוא רחב יחסית, ולכן כדאי לבצע סקר שוק ולעתים גם להתמקח על המחיר.
  • התאמת המורה לילד: לא תמיד המורה הפרטי שהתאים לבן של השכנים יתאים גם לילד שלכם. מורה טוב צריך לדעת גם לזהות את מצב הרוח של התלמיד, לנטרל מוקשים ולגרום לו להתלהבות ולהבנה אמיתית של החומר (לכן השיעור פרטי). הקשיבו לילדכם, אם הוא מסרב ללכת ומתלונן על השיעורים ייתכן כי החלפת המורה תפתור את הבעיה.
  • התאמת המורה לגיל הילד: מורי עזר לתלמידי יסודי לא תמיד מתאימים גם לתלמידי חטיבה ולהפך. כמו כן, תוכניות הלימודים משתנות משנה לשנה וחשוב שתעקבו אחריהן ותוודאו שהמורה שבחרתם יכול לתת את המענה הנדרש לילדכם.

ועצה אחרונה לסיום: לאחר שכבר בחרתם מורה פרטי, חשוב שתעבירו חלק מהאחריות אל הילד. האצילו עליו סמכויות – שהוא יהיה זה שקובע את השיעורים מול המורה ומציין בפניו מהם הקשיים שלו.
בהצלחה!

המשיבה היא מרצה לפסיכולוגיה ומנחת קבוצות הורים, המספקת ייעוץ אישי והדרכה 

70% מתלמידי החטיבה העליונה נעזרים בשיעורים פרטיים 

אסטרטגיות למידה: לפני שרצים למורה פרטי נסו ללמד אותם איך ללמוד

החרדה ההורית לא נעלמת כשהם גדלים, היא רק משנה צורה 

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.