fbpx

עשר פלוס בדק: מה יהיו הגדג’טים הכי לוהטים בקיץ הקרוב?

 

מכירים בני נוער שלא אוהבים גדג’טים? אנחנו לא. למען האמת, יש גם לא מעט הורים בעניין. סמדר סלומון סקרה מגוון גדג’טים חדישים ומיוחדים ובחרה מתוכם את השמינייה המנצחת. וגם: 10 כללי זהב לבחירת הגאדג’ט הנכון לכם ולמתבגר שלכם. אז יאללה, להטענה!

 
יש מי שיגידו שהגאדג’ט הכי חם בשוק, שלעולם לא מתיישן ותמיד נשאר רלוונטי, הוא הארנק של אמא ואבא. ודווקא בגלל זה, חשוב שגם הורים יקראו את הכתבה הזו. בעידן שבו מתנת בר מצווה כבר מזמן אינה שעון יד, אלא לפחות אייפד, כדאי שנדע לקרוא כראוי את המפה. כולל פונקציות, מחירים ואיפה משיגים. אין מנוס, בני נוער ומתבגרים הפכו לצרכנים כפייתיים למדי של סמארטפונים וגאדג’טים – כל מה שהופך אותם למחוברים יותר לעולם ובד בבד למנותקים ממנו.
הקיץ הוא העונה החמה של הגדג’טים, בכל התחומים: בין אם הילד שלכם חובב שחייה, רכיבה על אופניים, מוזיקה או משחקי מחשב. אז קבלו המלצות:

[fancy_box]

10 עקרונות בקניית גדג’ט

1. הגדירו את סוג הגאדג’ט: מה הפונקציות הרצויות, על אילו צרכים אתם רוצים שהוא יענה?

2. התעדכנו בביקורות של מובילי דעה: בדקו מה נכתב על המוצר בבלוגים טכנולוגיים וברשתות החברתיות. תוכלו לקרוא גם במגזינים מקצועיים.

3. קראו חוות דעת של קונים: תוכלו להתעדכן על כך בטוקבקים לכתבות ובפורומים.

4. קבעו מסגרת תקציב לרכישה: נסו לא לחרוג מההוצאה שתכננתם מראש.

5. צפו בסרטוני וידיאו רלבנטיים ברשת: בעיקר של בלוגרים שמספרים מתוך חוויית לקוח.

6. ערכו השוואת מחירים: תמיד בדקו אם קיים בשוק עוד מוצר דומה, ומה מחירו.

7. ודאו מהימנות ואחריות: דאגו להזמין את ה גאדג’ט שלכם ממקום מהימן שבו יש אחריות יבואן, כדי שיהיה לכם למי לפנות במקרה של בעיה טכנית.

8. התייעצו עם חברים ובני משפחה: לפעמים שיחה עם חבר יכולה להבהיר לכם שזה לא הגאדג’ט הנכון עבורכם, או להפך.

9. היזהרו ממחיר זול: מחיר נמוך מדי צריך להחשיד, מכיוון שייתכן כי איכות הגאדג’ט לקויה או שהמוצר מזויף.

10. חכו בסבלנות: נדלקתם על גאדג’ט חדיש? לפעמים שווה לחכות מעט עד שגל ההתלהבות הראשוני יישכח, ואז תוכלו להשיגו במחיר זול יותר.

העצות באדיבות רפאל ברטימאן, חברת זיפרייס (מבית זולפרייס)

[/fancy_box]

1. גיבוי וטעינה: SuperHero, חברתIomega

שימושים: תחנת עגינה לגיבוי וטעינה עבור האייפון. תואם באופן מלא ל-iPhone 4 3GS ו-3G, כמו גם ל-iPod Touch (דור שלישי ורביעי). למוצר מצורף כרטיס SD 4GB המספק את נפח האחסון במכשיר עבור אנשי הקשר ותמונות המצלמה שנשמרים באייפון. הכרטיס ניתן לשדרוג לקיבולת גדולה יותר, שמאפשרת לגבות יותר ממכשיר אחד.

עם השלמת הגיבוי הראשוני של אנשי הקשר והתמונות ששמורים באייפון, כל גיבוי עתידי כולל רק את הקבצים החדשים ש”נוספו” על המכשיר מאז הגיבוי האחרון.

מה החידוש? לראשונה ניתן לגבות את האייפון בכל הטענה פשוטה. כמו כן, אם האייפון אבד או ניזוק, ניתן לשחזר את רשימת אנשי הקשר והתמונות לאייפון חדש על ידי עגינה של האייפון החדש על ה-Iomega SuperHero ולחיצה פשוטה וקלה על כפתור השחזור.

עשר פלוס בדק: מה יהיו הגדג'טים הכי לוהטים בקיץ הקרוב?

למה כן? בימים שבהם כמעט כל הזיכרון האנושי שלנו יושב בתוך האייפון, חשוב שנוכל לקנות שקט נפשי ובמחיר די זול. כל טעינה היא גם גיבוי, ולא צריך לסמוך על גיבוי חודשי או על חברות הסלולר. כמו כן, הפעולה פשוטה, והמכשיר יכול לשמש להטענת כל מכשירי האייפון בבית. שווה בעיקר למשפחות מרובות אייפונים!

למה לא? נותן גיבוי רק לאנשי קשר ולתמונות, את היומן תצטרכו לגבות בעצמכם.

כמה? החל מ-149 שקל.

איפה משיגים: רשת “באג”.

2. פנס לאופניים:SAFTY LINES, חברת SAFETY LINES  

שימושים: הפנס מגיע עם חמישה לדים (נורות חסכוניות ויעילות) שמשרטטים את נתיב הנסיעה באופניים ומאפשרים רכיבה בטוחה, בעיקר בשעות החשיכה. הפנס מהבהב ורץ במצב קבוע, הוא עמיד למים ובעל לייזר הפעיל עד 5,000 שעות. מופעל על ידי בטריות AAA רגילות.

מה החידוש? המוצר משרטט עבור הרוכב נתיב פרטי עם תאורת לייזר (שני קווי תאורת לייזר על הכביש), לאורך האופניים, משני הצדדים ומאחוריהם. הקווים מייצרים נתיב אופניים וירטואלי מואר עבור הרוכב, ומבדילים אותו מרכבים אחרים על הכביש. תאורת הלייזר חזקה ונראית למרחקים, כך שכלי הרכב החולפים יכולים לשמור מרחק מהקו. הנתיב הפרטי מייצר מרחב בטיחות לרוכב האופניים.

עשר פלוס בדק: מה יהיו הגדג'טים הכי לוהטים בקיץ הקרוב?

למה כן? בטיחות, בטיחות, בטיחות. וגם מוסיף טאצ’ מדליק לכל רוכב אופניים. בתי ואני ירדנו לסיבוב עם האופניים בשעת חשכה, ומעבר לכך שהרגשנו מאוד בטוחות גם זכינו להתעניינות ולתשומת לב משאר הילדים. מדליק תרתי משמע, והמחיר סביר בהחלט.

למה לא? רק אם אתם לא בעניין של למשוך אליכם מבטים נלהבים, אולי עדיף לוותר.   

כמה? 89 שקל בלבד (במקום 178 שקל) כולל משלוח.

איפה משיגים: באתר BUY2 (תחת קטגוריית “טיפוח וספורט”) או באתר היבואן

3. מכונת משחקים: iPadiCADE, חברה: ION

שימושים: מכונת משחקים בעיצוב רטרו, שהופכת את האייפד שלכם לקונסולת משחקים אותנטית עם ג´ויסטיק ושמונה כפתורי משחק. למכונה ג´ויסטיק מובנה, ומכשיר האייפד יושב בתוכה באופן יציב. לאחר תהליך פשוט יחסית של התחברות דרך הבלוטוס, מורידים את אפליקציית הלהיטים הגדולים של ATARI מה-App Store ואפשר להתחיל לשחק ב- 100 משחקי ATARI קלאסיים (ביניהם: Centipede, Asteroids ו-Battlezone). המוצר פועל באמצעות שתי סוללות.AA

מה החידוש? סופסוף גאדג’ט שמספק חוויית משחק של פעם. הג’ויסטיק והלחצנים מחליפים את מסך המגע.

עשר פלוס בדק: מה יהיו הגדג'טים הכי לוהטים בקיץ הקרוב?

למה כן? מהנה ומדליק, בזכות הרטרו ובזכות הנוסטלגיה! אצלנו בבית המכונה עוררה התלהבות רבה כבר ברגע הראשון. המתבגרת הזמינה חברים לטורנירים של משחק, אבל יש לציין שהמבוגרים – שזוכרים לטובה את משחקי האטארי ((ATARI – התלהבו אפילו יותר.

למה לא? ספק אם הילדים שלכם, שגדלו על טכנולגיית המגע, ידעו להעריך את המשחקים של פעם. מעבר לכך: הסוללות נגמרות מהר, בשימוש קצר יחסית, אז חשוב להיערך מראש עם מלאי מספק.

כמה? 599 שקל.

איפה משיגים: רשת “באג”.

 4. אוזניות קשת: Coloud colors, חברת Coloud

שימושים: אוזניות המעניקות חוויות שמיעה איכותית למוזיקה, קלות משקל ונוחות במיוחד (מגיעות בצבעים: לבן, שחור, סגול וירוק). הן בעלות מיקרופון ושלט לניהול שיחות ולהאזנה למוזיקה, ומגיעות עם מחבר באורך 3.5 מ”מ שמתאים לכל שקע לחיבור אוזנייה.

מה החידוש? רבותי, ההיסטוריה חוזרת. זהו האייטיז במיטבו, רגע לפני שעברנו לאוזניות הקטנות שנכנסות לתנוך האוזן (ומאז נראה לנו שאנשים שרים ברחוב בלי סיבה).

עשר פלוס בדק: מה יהיו הגדג'טים הכי לוהטים בקיץ הקרוב?

למה כן? חוויית השמיעה פלוס ה’לוק’ המדליק ברחוב. אין ספק כי השמיעה בהן טובה בהרבה מאשר השמיעה באוזניות האוזן.

למה לא? ותרו רק אם אתם ממש אלרגיים לאייטיז.

כמה? 200 שקל

איפה משיגים: רשת דינמיקה סלולר

 

ועוד ארבעה בקצרה

 5. כיסוי ספורט מעוצב לזרוע למכשיר האייפון והסמסונג גלקסי, חברת BELKIN

כיסוי הנצמד לזרוע בהתאמה אישית ומתאים לבני נוער ולמבוגרים חובבי ריצה ולספורטאים.
# מחיר: 140 שקל, להשיג בחנויות רשת “דינמיקה סלולר”.

כיסוי ספורט לאייפון

6. אוזניות סטריאו בלוטוס (bluetooth ) אלחוטיות ייעודיות לספורט, חברת PHILIPS

אוזניות עמידות בזיעה, הניתנות לשטיפה וניקוי במים ובעלות הגנה אנטי בקטריאלית למניעת הצטברות חיידקים. לאוזניות בס דינאמי איכותי להעשרת חוויית הסאונד, והן ניתנות להתאמה אישית ומספקות חופש פעולה בזמן הפעילות הגופנית (מאפשרות לבני נוער להתאמן בחדר כושר מבלי שיצטרכו למשוך חוטים סוררים בעת האזנה למוזיקה). ניתן לכוון את גודל הקשת, ושלושה מתאמי סיליקון בגדלים שונים
# מחיר: 399 שקל, להשיג ברשתות: באג, ביג בוקס, דינמיקה, ובאתרי האינטרנט ובחנויות הפרטיות

עשר פלוס בדק: מה יהיו הגדג'טים הכי לוהטים בקיץ הקרוב?

7. נגן שחייה מתחת למים:v2 SwiMP3 1GB, חברת FINIS

נגן MP3 לשחיינים ולחובבי שחייה, המגיע בנפח של 1GB ובעל סוללה נטענת. מתאים ל-PC ו-MAC, חסין מים (לא כולל משקפת שחייה). לנגן אוזניות מיוחדות, הנצמדות ומעבירות ויברציות קול מעצמות הלחיים ולתוך האוזן הפנימית. מספקות לשחיין איכות סאונד נקייה וצלולה מתחת למים.
# מחיר: 599 שקל, להשיג בלעדית ברשת באג ברחבי הארץ ובדיוטי פרי.

עשר פלוס בדק: מה יהיו הגדג'טים הכי לוהטים בקיץ הקרוב?

8. מצלמה פנורמית לאייפון: dot, חברת KOGETO

המצלמה בגודל כף יד ומותאמת לצילום באמצעות iPhone 4 או iPhone 4s. המצלמה נצמדת לאייפון בדיוק מרבי, ובזכות התקן וידאו המובנה ב-360 מעלות, היא מאפשרת את הצילום הפנורמי (מבלי שנצטרך להזיז את המצלמה). מופעלת באמצעות אפליקציית LOOKER החינמית (ניתן להוריד ב-App store), המאפשרת לשתף את הצילומים הייחודיים בפייסבוק או בטוויטר. כמו כן, ניתן לצפות בסרטונים על ידי סיבוב בתנועת אצבע דרך ה-iPhone, או באמצעות המחשב.
# מחיר: 399 שקל, להשיג ברשת איי דיגיטל.

עשר פלוס בדק: מה יהיו הגדג'טים הכי לוהטים בקיץ הקרוב?

 

סמים בקרב בני נוער: סמי הפיצוצייה הם ממש פצצה מתקתקת

ספרים דיגיטלייים: מי צריך ספרים עבי כרס?

אופנה: את חייבת שיהיה לך בארון לפחות כובע אחד עם שיק! 

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.