fbpx

ועכשיו: זכויות גם בעיר!

יום זכויות הילד הבינלאומי צוין, כמו תמיד, ב-20 בנובמבר. בין הפעילויות השונות בלטה הפעם יוזמה של עיריית תל אביב-יפו ליצור אמנת ילדים ונוער, שתבטא מחויבות הדדית בין הרשות המקומית לבין תושביה הצעירים. באמנה זו מתחייבת הרשות המקומית לשמור על הסביבה הטבעית של חיי הילדים בעיר ולכבד כל אדם ואדם. הילדים מצידם מתחייבים בעיקר להתנהג תמיד בדרך שאינה מסכנת את החיים או הבריאות של עצמם או של זולתם.

בחודשים האחרונים נשמעה ביקורת על כך שבגיבוש מסמך האמנה לא שותפו תלמידים, הורים או מורים (כמתבקש מאמנה שנועדה להשמיע את קולם של הילדים), ובתגובה על כך נמסר מעיריית תל אביב כי בוצעו שינויים קלים במסמך וכי הוא יצא בנוסח מחודש. האמנה אומצה על ידי ערים נוספות, בהן חיפה, ראשל”צ, הרצליה, באר שבע ואשדוד.

ומהאמנה של עיריית תל אביב לאמנת זכויות הילד הבינלאומית: כידוע, זו אושרה על ידי האו”ם, צורפה לחוקים הבינלאומיים ונכנסה לתוקף בספטמבר 1990. אמנה זו קובעת כי טובת הילד היא שיקול ראשון במעלה המחייב כל מדינה, ומטרתה העיקרית היא לדאוג למילוי הצרכים הבסיסיים של ילדים ובני נוער בעולם (בהגדרה: עד גיל 18).

זה המקום לציין, כי במסגרת הצעדים והפעילויות שהתקיימו סביב יום הילד הבינלאומי, נחקק בישראל לפני כעשור חוק ראשון וייחודי מסוגו בעולם, המסדיר את הנושא של זכויות התלמיד במערכת החינוך. בין הסעיפים הבולטים שעוגנו בחוק: החלטה על הרחקה לצמיתות מבית הספר תינתן רק לאחר שהתלמיד והוריו יוכלו להשמיע את טענותיהם ולערער על ההחלטה; תלמיד לא יופלה מטעמים עדתיים, חברתיים, כלכליים או פוליטיים, ועוד.

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.