fbpx

תופעת דודו פארוק: למה זה מסוכן

שלומית הברון וסנדי בשרטי, מהמיזם החברתי לחינוך מיני “מידע אמין על מין”, מביאות כמה נקודות חשובות שכדאי שתדעו במקרה והילדים שלכם נחשפים לקליפ החדש של הזמר הפרובוקטיבי דודו פארוק

1. האם ילדכם נחשף לקליפ?
אנחנו, כתמיד, ממליצות לשאול אותם האם הם מכירים את דודו פארוק ולשאול האם הם ראו את הקליפ. האם זה עשוי “לפתוח להם את התאבון?” אולי. זה אחד הסיכונים בשיח על פורנוגרפיה ועל סמי-פורנוגרפיה כמו הקליפ הזה, בתפיסת העולם שלנו, לדבר זה דבר חשוב ולהיות “על זה”, להפגין בקיאות במה שקורה, זה דבר חשוב. אנחנו יודעות שזה מסובך – תצטרכו להפעיל את שיקול הדעת שלכם ותפיסת העולם שלכם.

2. במידה והילדים לא נחשפו
כדאי להגיד שיש זמר מאוד בוטה ואלים שהקליפים שלו מלאים בתוכן שבו רואים אנשים ערומים, או כמעט ערומים, שנוגעים אחד בשני בצורה שבה אנשים מבוגרים לא עושים ובמיוחד לא כשמצלמים אותם כמו בקליפ. כדאי להגיד בצורה ברורה שאתם חושבים שזה תוכן רע, ושאתם מבקשים ומצפים מהם שלא לצפות בזה, וכן שאתם מבקשים שיבואו אליכם כשהם כן רואים תוכן מהסוג הזה. זו הזדמנות לדבר על כך שיש באינטרנט תוכן שלא מותאם לגיל שלהם ושהם עשויים להיחשף לתמונות וסרטונים שרואים בהם אנשים ערומים באמת (בניגוד למשל לעירום אומנותי, פסלים, תמונות בספרים ועוד), ושהתוכן הזה אינו מתאים לגיל ושאתם מצפים שלא יצפו בו ויבואו אליכם במידה וכן נחשפו אליו. מזכירות שבאתר שלנו יש דף מידע מלא על התמודדות עם חשיפת ילדים לפורנוגרפיה ודפי מידע להורדה בחינם, המכילים גם תרשימי זרימה לשיחות עם ילדים על פורנוגרפיה ומידע מסודר שניתן להגיד לילדים בנושא.

3. במידה והילדים כן מכירים את הקליפ
להלן המסרים שאנו חושבות שצריך להדגיש:

א. הקליפ הזה רע. זה לא מצחיק. זה לא מגניב. זה לא לעניין. זה תוכן שלא סביר שיהיה בידיים של בני אדם בכלל וילדים בפרט.

ב. זוגות שיש ביניהם כבוד הדדי, הערכה, אהבה, קשר, תקשורת, חיבור, חיבוק, יחסים, זוגיות, לא מצלמים את עצמם כשהם נוגעים אחד בשני. זה דבר שנעשה באינטימיות ובפרטיות.

ג. בקליפ רואים מסרים מיניים בוטים – עירום, מגע בגוף ובאיברם פרטיים כמו השדיים, הישבן, אזור אברי המין. מגע של גבר ואישה אחד בשני באברים פרטיים. איברים פרטיים (פין, פות, שדיים ישבן) במוצגים באופן מובלט במיוחד כדי לזעזע.

ד. בקליפ רואים גבר ואישה שנוגעים אחד בשני במחיצת ילד (יושב עם כובע על הראש). אנשים מבוגרים לעולם לא אמורים לגעת אחד בשני בצורה בוטה במחיצת ילדים. מגע בגוף זה דבר פרטי שנעשה בפרטיות בין זוג. זוג שיש להם קשר, כבוד הדדי, הערכה אחד לשני/ה, אהבה, תקשורת לא יגעו באחד בשני ליד ילדים ולא יגעו אחד בשני באופן כזה שלא בפרטיות.

ה. חשוב לנו להגיד לך – כשאיש ואישה (או אישה ואישה או איש ואיש) שיש ביניהם אהבה, תקשורת, כבוד, קשר, זוגיות, נכנסים לחדר וסוגרים את הדלת, הם יכולים לבחור לגעת אחד בשני בצורה נעימה ומכבדת שהמטרה שלה היא לחוש קרבה, אהבה, חום ורוך. זה חלק ממה שאנשים מבוגרים עושים וזה רחוק מאוד ממה שרואים בקליפ הזה, שהוא בעיקר אלימות שנראית כמו מגע רגיל בין אנשים.

ו. אנחנו מצפים ממך שלא לראות את הקליפ הזה ולא תוכן אחר של הזמר הזה משום שהוא מיועד לפגוע בך. אנחנו מבקשים שלא תצפה/תצפי בו כי אנחנו אוהבים אותך ורוצים שתדע/י שמגע בין אנשים מבוגרים שיש ביניהם קשר ארוך טווח – הוא דבר חיובי, לא אלים, לא מצולם, לא בוטה ולא נעשה במחיצת ילדים.

לעמוד הפייסבוק של “מידע אמין על מין”

לשתות או לא לשתות

למצוא דרכים להגשים חלומות

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.