fbpx

לשתות או לא לשתות

נועה כהן, נערה בת 17 מתל מונד, שיתפה אותנו בהתלבטות: האם להיכנע ללחץ החברתי ולשתות, או שאולי להקשיב ללב ולנסות ליהנות גם ללא אלכוהול?

מכירים את זה שיש מסיבת שכבה ואתם לא יודעים אם לשתות או לא? אז זאת בדיוק הייתה ההתלבטות שלי במסיבה האחרונה.

בכל המסיבות אצלנו יש עניין לגבי נושא השתייה – וכך גם קרה הפעם. כבר כמה ימים לפני המסיבה, התחילו התכתבויות בין החברות – מי שותה ומי לא, מי עולה להסעה הראשונה (שבה נמצאים כל הילדים ששותים) ומי דווקא להסעה השנייה (ההסעה של הילדים שבאים מאוחר יותר ולא שותים).

ואני, כמו תמיד, נמצאת בהתלבטות. הרי מצד אחד, אני בגיל ההתבגרות וזה בדיוק הזמן שלי לנסות, להתנסות ולחוות דברים חדשים. מה גם שהחברות שלי ששותות אומרות לי כמה זה כיף ומשחרר ושכדאי לי לנסות – אז שאני לא אנסה גם?!

מצד שני, אני רואה שהרבה פעמים כששותים זה נגמר רע, ואני שואלת את עצמי האם באמת אני רוצה לשתות? האם זה באמת נכון לי? או שאם אני אשתה זה יהיה רק כדי לרצות אחרים?

בסופו של דבר, גם במסיבה הזאת החלטתי שאני הולכת עם הלב שלי: החלטתי שאני יכולה ליהנות גם בלי לשתות והחלטתי שאני לא שותה, ועולה בהסעה השנייה. וכך היה – באמת נהניתי במסיבה הזאת מאוד ללא אלכוהול.

אז עצה קטנה ממני אליכם: תמיד תלכו אחרי הלב שלכם ואחרי האינטואיציות שלכם ותעשו מה שמרגיש לכם לנכון, כי אתם יודעים הכי טוב מה טוב בשבילכם. אז אל תיכנעו ללחץ מהסביבה!

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.