fbpx

מתנה עם ערך

מתנה עם ערך

 

חנות חדשה למוצרים שעוצבו בידי או בשיתוף בעלי צרכים מיוחדים

חנויות חברתיות, טרנד שמסתמן בשנים האחרונות בכל העולם, החל לבלוט לאחרונה גם בעיר תל אביב. השבוע נפתחה ברחוב דיזינגוף חנות חברתית ייחודית, שהיא מיזם המופעל על ידי עמותת “שיקום אחר” ובתמיכת עמותת IVN – רשת הון סיכוי לישראל, משרד הבריאות, המוסד לביטוח לאומי ובסיוע בנק הפועלים.

החנות מציעה מתנות וחפצים מעוצבים, פרי עבודתם של אמנים ובעלי מלאכה בעלי צרכים מיוחדים, לצד מוצרי עיצוב של מעצבים ישראלים צעירים – המייצרים בישראל ועובדים בשיתוף עם אותן עמותות. בחנות, שגם מתופעלת על ידי אנשים המתמודדים עם מגבלות נפשיות, ניתן למצוא מגוון רחב של מוצרים: מתנות לידה וצעצועים מיוחדים לילדים, כלים לאירוח וגם מתנות מקוריות לבני נוער.
מיכל טופז, מנהלת עמותת שיקום אחר ומנהלת תחום שיקום בעמותת גוונים, מציינת כי החנות נועדה ליישם רעיון ראשוני וייחודי בתחום הקנייה הקהילתית-חברתית. לדבריה, החנות מעניקה במה לעמותות שאין ביכולתן להציג את מרכולתן באופן שוטף, במטרה להגדיל את ההכנסות העצמיות שלהן ולשפר את תנאי המתמודדים השונים בהן. החנות מהווה מקום מרכזי לשיתוף פעולה בעל ערך חברתי בין מעצבי מוצר ישראליים לבין עמותות, כך שהמעצבים לא יצטרכו לפנות ליצרנים במזרח הרחוק.

“החנות מהווה מקום מרכזי להפחתת סטיגמה, על ידי חשיפה  לאנשים המסוגלים ורוצים להיות ככל האדם וחשיפה למוצרים ככל המוצרים” אומרת טופז. “בחנות ישנה הזדמנות לתרום תרומה אמיתית לקהילה בעלת ערך גדול. אנחנו לא מבקשים תרומה, אלא שאנשים יקנו מתנות במקום שנותן ותורם. כלומר קנייה בעלת ערך. החזון שלנו הוא לפתח את החנות כמודל ולשכפל אותו ברחבי הארץ”.

בין מעצבי המוצרים ניתן למצוא את עינתוש עיצובים, עינת ואיתמר (זוג מעצבים ירושלים), בייסיק עיצובים ממושב אודים, ועוד. החנות עצמה תוכננה ועוצבה על ידי משרד העיצוב סינדרובסקי ישראלי.

# כלים שלובים – חנות חברתית חדשה וייחודית בתל אביב, דיזינגוף 229 (פינת בזל). פתוח בימים א’-ה’, 19:30-10:00; בימי ו’ וערבי חג, 15:00-09:00

עוד מתנות ייחודיות שבקנייתן אנחנו תורמים לקהילה

משפטים מגדריים: “מי ייקח אותך אם לא תדעי לבשל?”

קוסמטיקה טבעית. מה זה אומר?


 

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.