fbpx

יוטיוב על הבמה

photo by Eli Ben Bahar

 

הרקדנית והכוראוגרפית רננה רז יצרה מופע ייחודי ואינטראקטיבי לילדים ונוער שיוצג בחול המועד פסח בתל אביב. נאוה מרטון נשבתה בקסם

YouMake, ReMake הוא מופע רב תחומי לילדים המשלב כמה עולמות המוכרים לילדים – מחול, וידאו ותיאטרון. שימוש בווידאו בתחומי הבמה אינו חדש, אך ייחודו של המופע הזה הוא בדיאלוג שמתקיים בין המסך לבמה ובפרשנות החדשה הנוצרת. בתחילת המופע עולה לבמה בחור חביב בשם עופר ומסביר לילדים במה הם עומדים לצפות. לפתע הוא מופיע גם על מסך הווידאו, מתוך סרטון יוטיוב, ומנהל דיאלוג משעשע עם עופר שעל הבמה. כך נחשפים הילדים כבר בתחילת המופע לאינטראקציה המיוחדת שבין המסך לבמה ולאפשרויות שהיא פותחת לעולמות חדשים מלאי דמיון.
YouMake, ReMake בנוי מקטעי יוטיוב הקשורים לעולם הילדים (בעלי חיים, משחקים ועוד) המוקרנים על המסך, ומהאמנים הנמצאים על הבמה ומגיבים לסרטונים האלה – מקיימים איתם דיאלוג או מעניקים להם פרשנות חדשה באמצעות תנועה, מוזיקה ודמיון. כך למשל, עובר משחק ילדים בכדורים מהמסך לבמה, וסרטון קצר של אדם המפעיל בובה על חוט הופך למחול יפהפה שבו הבובה מתעוררת לחיים על הבמה בדמות רקדנית מופעלת על ידי חוטים. לעתים הסדר הפוך – האמנים מציגים קטע על הבמה ורק לאחר מכן מוקרן סרטון היוטיוב שממנו הם קיבלו את ההשראה ומציג את המופע שלהם באור אחר (לרוב מפתיע ומשעשע מאוד).
YouMake, ReMake ילדים נוצר בשיתוף מוזיאון המדע ע”ש בלומפילד בירושלים. יוצרת המופע היא הרקדנית והכוריאוגרפית רננה רז, שהצליחה ליצור מופע מקורי וייחודי המעורר את דמיונם הרב של הילדים, מאפשר להם לקחת בו חלק אינטראקטיבי ופותח בפניהם עולם שלם של דימויים חדשים (אגב, יש גם גרסה ותיקה של YouMake, ReMake למבוגרים – מומלצת אף היא). לכו לראות!

# YouMake, ReMake ילדים, מאת רננה רז. מופעים: שישי 10.4 בשעה 11:00, מוזיאון תל אביב לאמנות, 03-6077020, מחיר: 65 שקלים; שבת 25.4 בשעה 11:00, מרכז סוזן דלל, נווה צדק, תל אביב, 03-5105656, מחיר: 70 שקלים.
לפרטים נוספים

 

למה כדאי לקנות לילד את הקומיקס של “סופר סטרייקה”?

רומן מפוכח ודרמטי לגיל הנעורים

 

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.