fbpx

ריקוד המכונה

,תערוכת ביומכניקה של מוזיאון המדע 2 תערוכת ביו מכניקה של מוזיאון המדע בירושלים (1)
צילום: מוזיאון הטבעField  שיקגו, ארצות הברית

המכונה שבפנים: תערוכה אינטראקטיבית על הטכנולוגיה והמכניקה של בעלי החיים

התערוכה “המכונה שבפנים” מספקת הצצה אל בעלי החיים כמכונת הישרדות. כיצד עובד הלב של הג’ירף? מדוע הצ’יטה היא החיה המהירה בעולם? למה לדג יש קשקשים ואיך הציפורים עפות גבוה בשמיים? את התשובות לכל השאלות האלה אפשר לגלות בתערוכה עצמה. זוהי תערוכה חווייתית שהמיצגים שבה מזמינים את המבקרים הסקרנים (ולא רק הילדים) לגעת, ללחוץ ולעוף, ולא רק להתבונן.
התערוכה המקורית נוצרה עבור מוזיאון הטבע FIELD בשיקגו והיא מוצגת במוזיאון המדע ע”ש בלומפילד בירושלים בפעם הראשונה, בתרגום לעברית כמובן. המיצגים בתערוכה מדגימים איך בעלי החיים השונים נעים, חשים וצדים, ומנסים לענות בצורה מוחשית על השאלה “איך הם עובדים”: כיצד ברדלסים רצים מהר כל כך ופרעושים קופצים רחוק כל כך? למה כוח הנשיכה של דג שנכחד הפך אותו לטורף עליון? מדוע הג’ירף לא מקבל סחרחורת כשהוא מוריד את ראשו? כיצד קוצים שנמצאו בפרוות כלב שימשו כהשראה להמצאת הסקוטש, ואיך בני האדם מחקים את עיצובי הטבע במטרה לשפר את חייהם?
ואם אתם כבר כאן, אל תוותרו על סיבוב בתערוכות הקבועות של המוזיאון עצמו – אשליות ובלבולי מוח, משחקי אור וצל, CAPTCHA – מדעי המחשב, דרך המים, לאור החשמל ועוד. בימים אלה מוצג גם “המרוץ לתיבה” – מופע מולטימדיה, מחול ואנימציה בהפקת מוזיאון המדע. המופע הוא סיפור הישרדותם של שני נערים אמיצים, שכדי להבטיח את מקומם על תיבתו של נוח לפני תחילת המבול, הם מתחרים בספורטאי הטבע – הם צריכים לרוץ מהר יותר מהצ’יטה, לקפוץ גבוה יותר מהקנגורו ולעמוד יותר זמן על רגל אחת מהפלמינגו. המופע נמשך כחצי שעה ומיועד לילדים מגיל ארבע ומעלה (יש לרכוש כרטיס בנפרד).

# המכונה שבפנים – במוזיאון המדע ע”ש בלומפילד, ירושלים. 79 שקלים לכרטיס (מגיל חמש ומעלה), התערוכה תוצג עד 18 באוקטובר 2014. לאתר מוזיאון המדע

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.