fbpx

מה המיצ”ב?

מה המיצ"ב?

שיפור התוצאות של תלמידי ה’ ו-ח’ במבחני המיצ”ב בשנה החולפת

מנתוני מיצ”ב (מדד יעילות וצמיחה בית ספריים) לשנה החולפת (תשע”א), עולה כי חל שיפור בציוניהם של תלמידי כיתות ה’ ו-ח’ זו שנה שנייה ברציפות. התוצאות, שפורסמו על ידי משרד  החינוך, מראות כי חל שיפור בארבעת מקצועות הליבה: עברית, מתמטיקה, מדעים וטכנולוגיה ואנגלית.

במסיבת העיתונאים שכינס היום שר החינוך גדעון סער, הוא הביע שביעות רצון מהתוצאות וטען כי הן מלמדות על מגמת שיפור משמעותית, על אף הפערים החברתיים והכלכליים שעדיין משפיעים על ההישגים ולכן מצריכים עוד הרבה עבודה.

אולם היו גם כאלו שנשמעו פחות נלהבים מהשר סער. ביניהן פרופ’ ענת זהר, מבית הספר לחינוך של האוניברסיטה העברית, לשעבר יו”ר המזכירות הפדגוגית במשרד החינוך וכיום מומחית לפיתוח תהליכי חשיבה ולמידה בקרב תלמידים, לדרכי הוראה ולמידה ולהיבטים חינוכיים נוספים. בתגובה לפרסום התוצאות אמרה הפרופסור: “משמח מאוד לראות עלייה יפה בציוני מבחני המיצ”ב, אבל היות שאנחנו יודעים כי בשנים האחרונות נעשות בבתי הספר פעולות ממוקדות להכנה למבחנים אלו, יש להתייחס לעלייה הזו בעין בוחנת”. עליות חדות מאוד בציונים בתחומים השונים מעידות, לדעתה של פרופ’ זהר, לאו דווקא על תהליך לימוד ושיפור: “ייתכן שמדובר בתוצאות של הכנה ממוקדת למבחן. עלינו לבחון לאורך שנים מגמה שמשקפת שיפור כתהליך. המטרה היא שמבחני המיצ”ב ידגמו את הישגי התהליך הזה, ולא שהם ישקפו לימוד ממוקד למבחן”.

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.