fbpx

טינאייג’רית, מה הלוק שלך?

בפתח השנה החדשה, איתרנו ארבעה “לוּקים” מובהקים של טינאייג’רית בהתהוות: הילדה הטובה, המגניבה, מלכת הכיתה, והגותית. המתבגרת שלכן תוכל לשאוב מהם השראה (לפרק, להרכיב, לעשות “מיקס”), אבל זיכרו: הלוק הסופי חייב להתאים לאופי!

הילדה הטובה

מי אני: הילדה הטובה והחרוצה, זו שמקפידה על הכנת שיעורי הבית ושונאת לתת לאחרים להעתיק. אני מתאפרת לבית הספר באיפור עדין, כמעט לא מורגש, המורכב ממשחקי מייק-אפ ומגלוס. את השיער אני מקפידה לסרק ולאסוף, ותמיד אני נראית חיונית ומסודרת.

טינאייג'רית, מה הלוק שלך?
צילום: אפיק גבאי | איפור: לימור ריחאנה לאיל מקיאג’ | עניבה ומשקפיים: אמריקן אפרל | וסט ג’ינס: קאסטרו

איך אני מתאפרת: המראה הטבעי – איפור בסיסי וטבעי ביותר, שמטרתו להדגיש את התווים היפים שלי ולטשטש את מה שאנחנו לא רוצות להראות. העיקרון המנחה הוא משחקי אור וצל, באמצעות מייק-אפ שמדגיש אזורים מסוימים ומאיר ו”מרים” אותם לעומת אזורים אחרים. המראה הזה יכול לשמש גם כבסיס לכל מראה אחר, וניתן להוסיף לו נגיעות קלות של סומק או איפור עיניים. מומלץ לבחור מייק-אפ נוזלי במראה טבעי ובגוונים טבעיים, שמעניקים זוהר אך כמעט ללא פיגמנט והולמים כל אחת (צבעי אדמה, ורודים עדינים ואפרסקים). הגוון חייב להיות בדיוק בגוון העור שלי, אני לא מתפשרת.

ועכשיו למלאכה: מניחים את המייק-אפ בנקודות אסטרטגיות על הפנים (מצח, לחיים, אף וסנטר – טיפה על כל מקום), מחדירים אותו לעור בתנועות סיבוביות בעזרת מברשת מתאימה (קבוקי) ליצירת כיסוי אחיד. מסתפקים בכמות קטנה של מייק-אפ ומוסיפים רק במידת הצורך, כדי להימנע ממראה לא אחיד או של “מסכה”.
לאחר  הנחת המייק-אפ, בעיקר אם אתן סובלות מעור שומני ומעוניינות במראה מט, מומלץ להניח פודרה שקופה.
את הסומק נתאים לגוון העור. כך למשל, לנערה צעירה עם גוון עור פנים בהיר שנוטה לאדמומיות מומלץ להשתמש בסומק בגוון חום ולא ורוד, כדי לא להדגיש את האדמומיות.
לעיניים: מסקרה חומה או שחורה היפואלרגית; לשפתיים: ליפ גלוס שקוף עם לחות לשפתיים, בגוון טבעי.

איך אני מתלבשת: חצאית משבצות אדומה, עניבה ומשקפיים; חולצה מכופתרת, וסט ( (vest) ג’ינס

לאן: לבית הספר, לחברות ובעצם לכל מקום.


המגניבה

מי אני: יש לי מראה נכון ו”מלוכלך”, ואני שואבת השראה מה”איט גירל” התורנית (הדבר הנכון ביותר בסצנה, למי שצריך תרגום בגוף הסרט): הדוגמנית אליס דלאל או הזמרת-דוגמנית הקנדית אברין לבין.

טינאייג'רית, מה הלוק שלך?
צילום: אפיק גבאי | איפור: לימור ריחאנה לאיל מקיאג’ | ג’ינס: ויטרינה | טי שירט וג’קט עור אדום: ענבל רביב מ”מאש” | תכשיטים: קאסטרו


איך אני מתאפרת: האיפור מעושן ועדין, השפתיים מחוקות והשיער על הצד ב”אייטיזיות” (סטייל שנות השמונים) אופיינית. יש בלוק הזה משהו אנדרוגיני וחצוף, שמאתגר מוסכמות ומשדר אומץ ועוצמה.
העיניים מודגשות במראה מעושן צר, שנוצר בעזרת עיפרון שחור וצללית שחורה המטשטשת אותו. איך עושים את זה? מושחים בעזרת מברשת דקה קו של אייליינר ג’ל עמיד בגוון שחור – על קו הריס העליון והתחתון. לאחר מכן עוברים על הקו בצללית שחורה מעושנת, עוברים על העפעף העליון בברונזר (משזף) ומטשטשים לכיוון הגבה. על הריסים מושחים בנדיבות מסקרה שחורה.
במראה הזה אין צורך בסומק, אלא רק במשזף לחיטוב הפנים: מדגישים בעזרת ברונזר מינרלי לגוון שזוף טבעי – הצללות באזור עצמות הלחיים, קו המצח, האף והלסת.
מראה השפתיים המחוקות, שאופנתי מאוד היום, מתקבל באמצעות עיפרון שפתיים בגוון טבעי.

איך אני מתלבשת: ג’ינס, טי שירט וג’קט עור אדום, ולא לשכוח תכשיטים

לאן: כולם יודעים שבחורה מגניבה ביום היא בחורה מגניבה גם בלילה, ולכן הלוק הזה יכול להתאים גם לסיבוב של אחר הצהריים וגם לדרינק (שאסור להן לשתות!). אם מעדנים מעט את המראה, הוא יכול להתאים גם לבית הספר.

מלכת הכיתה

מי אני: אני היא מלכת הכיתה המגניבה והמחוספסת גם יחד, ולכן ללוק שלי אפשר להעניק שתי אינטרפרטציות: האחת, מאופיינת במראה נקי וזוהר, המורכב משמלה רכה ונוצצת, שפתון בוהק ושיער פזור. השנייה נראית מחוספסת יותר, מאופרת בסגנון מעושן שמתאים למראה ה”סטריט” שלה.


טינאייג'רית, מה הלוק שלך?
צילום: אפיק גבאי | איפור: לימור ריחאנה לאיל מקיאג’ | שמלה: ויטרינה | עגילים: קאסטרו

איך אני מתאפרת: כמלכת הכיתה הזוהרת אני משתמשת בשפתון בגוון ורוד פוקסיה (האיפור שואב השראה מהזמרת קייטי פרי). והנה לכן טיפ ליצירת שפתון ורוד: פשוט מערבבים צללית ורודה “באבל גאם” עם ליפ גלוס שקוף.
העיניים מאופרות בסגנון מעושן, כשמסגרת העין מודגשת עם אייליינר שחור. על השפתיים נמשח ליפ גלוס ורוד, וזה הכול. כבר אמרתי ורוד ורוד ורוד?

איך אני מתלבשת: שמלה זוהרת או מנומרת, עגילים וצמידים אופנתיים.

לאן: למסיבה, ליציאה, להופעה, לסרט או להצגה. ובמילים אחרות – לכל מקום שאינו בית ספר, ואך ורק כשיורדת החשכה.


בעלת המראה הגותי

מי אני: לובשת השחורים עם הפירסינג הבולט, או כזו שנהנית מצבעוניות מגוונת אך אוהבת את האיפור בעל הלוק הגותי.

טינאייג'רית, מה הלוק שלך?
צילום: אפיק גבאי | איפור: לימור ריחאנה לאיל מקיאג’ | חולצה: ענבל רביב

איך אני מתאפרת: העיניים מאופרות בסגנון מעושן, עם אייליינר ג’ל שעליו מרוחה צללית שחורה.
איך עושים את זה? מושחים קו בעזרת אייליינר ג’ל עמיד בגוון שחור – על קו הריס העליון והתחתון. לאחר מכן מטשטשים עם צללית שחורה מעושנת על העפעף העליון לכיוון הגבה. ניתן להוסיף נגיעות של צללית כסף מטאלי, שאופנתי מאוד היום. על הריסים מושחים בנדיבות מסקרה שחורה (יש מסקרות שמעבות ומאריכות את הריסים).
שפתיים: אודם אדום, שיהיה אופנתי במיוחד בחורף הקרוב – ותמיד אופנתי אצל הגותיות. לצורך כך נחוץ תוחם מינרלי, עיפרון שפתיים בצבע אדום עז – ועליו ליפסטיק אדום.

וטיפ לסיום: אפשר להיות גותית עם כל צבע כהה כהה (כמו העפרונות המינרלים של איל מקיאז בצבעים שחור, כחול וירוק). נגיעה של כחול למשל – מתחת לעין – תעשיר את האיפור ותיצור לוק מעושן שחור-כחול אופנתי במיוחד.

איך אני מתלבשת: רצוי כמה שיותר שחור, אפשר להוסיף כובע ואביזרים המשלבים תחרה ושחור עז.

לאן: לכל מקום שהוא לא הבית, ובעיקר אם מדובר במסיבה גותית במועדון תל אביבי (מושלם לשעות החשכה). לבית הספר מומלץ לוותר על האודם ולעדן את איפור העיניים.

הכותבת היא סטייליסטית המתמחה בסטיילינג כביטוי עצמי והעצמה דרך בגדים, מרצה בשנקר ובמקומות נוספים, כותבת במגזין במגזין Go Style

אופנה: שיק בנגיעת כפתור

שאלה: הבת מנהלת מערכת יחסים עם מבוגר. מה עושים?

כתבה: הקשר הכי מורכב בעולם הוא בין אם לבת

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.