fbpx

כיתה לי

כיתה לי


בתי התחילה בשבוע שעבר את התיכון, והיא אינה מרוצה מהכיתה שבה היא שובצה. היא אמנם נמצאת בחברת בנות שעמן היא ביקשה להיות, אך במהלך חופשת הקיץ הקשרים התקררו והיא פחות שמחה בחברתן. בנוסף, היא מתלוננת על שאר ילדי הכיתה וטוענת שאינה מוצאת עמם מכנה משותף. אני מתלבטת האם לשכנע אותה להישאר בכיתה הזו ולגלות אורך רוח וסבלנות, או לסייע לה לעבור לכיתה אחרת. מה דעתכם?

[credit]מאת: שרה נייס. 07.09.11[/credit]

העובדה שהבת משתפת אותך מעידה על קשר טוב ביניכן, וזו הזדמנות מצוינת לדבר על נושאים חשובים, כמו: חברוּת, מה זה בעיניה “חברה טובה” ואיך בוחרים חברים. אם זה מתאים, תוכלי לשתף אותה גם בחברויות שלך.
בנוגע לתלונה של בתך, אני מציעה לך שלא לנקוט בעמדה מסוימת, שכן אין כל ביטחון שעצתך לכאן או לכאן תהיה טובה יותר עבור בתך לטווח הרחוק. מכיוון שנערה בכיתה י יכולה לדעתי להתמודד עם החלטות מהסוג הזה ולשאת באחריות על התוצאות, אני מציעה לך לברר יחד איתה מה הייתה רוצה או מוכנה לעשות כדי לפתור את הבעיה. בין היתר, תוכלי להציע לה לפנות ליועצת בית הספר.
תפקידך כאמא הוא לתמוך בכל החלטה שבתך תקבל ולומר לה שאת סומכת עליה, וכי מה שהיא תחליט הוא כנראה הדבר הנכון לה כרגע – וזה מה שחשוב. כדאי גם להבהיר לה שהמעבר לכיתה אחרת אפשרי בכל שלב, לא רק בתחילת השנה.

המשיבה היא מאמנת אישית ומשפחתית, חברת צוות ‘מה הבעיה’, המרכז לייעוץ פסיכולוגי מיידי בטלפון

המתבגר עובר לחטיבה? ריקי ברוך עם החוויה האישית שלה והמלצות מניסיון (בלוג)

שיעור חברה: איך נעודד את הילד שלנו ליצור קשרים חברתיים נכונים

רוצים לדבר על זה? פורום הורים למתבגרים בתפוז / פורום הורים לילדים ביסודי בתפוז


עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.