fbpx

חג גדול לילדים (גדולים)

חג גדול לילדים (גדולים)
מאיירים ברוח חנוכה, מתוך סדנה לילדים במוזיאון הקומיקס

לומדים קריקטורה וקומיקס

המוזיאון הישראלי לקריקטורה וקומיקס חולון, 03-6521849, www.cartoon.org.il

במהלך חג החנוכה יוצעו במוזיאון סדנאות חווייתיות לילדים בגילאי 9-13 ( בתשלום: 25-35 שקל לסדנה):
סדנת ציור גיבורי החנוכה: המשתתפים יציירו את הגיבורים והנבלים של חג החנוכה, המכבים מול היוונים, בהנחיית יוצר הקומיקס ערן אביאני. (12:00, 10:00, 4.12.10)
סדנת פרצופים וסמלים: ציור דמויות והבעות פנים מסופגניות, סביבונים וכדים, תוך שימוש בצורות של סמלי החג המוכרים והכלאות של דמויות שונות. בהנחיית היוצר דודי שמאי. (11:15, 10:15, 6.12.10)
סדנת בדיחות מצוירות: בהנחיית המאייר והקריקטוריסט עמוס אלנבוגן. (11:00, 10:00, 8.12.10)
סיור ופעילות במוזיאון: סיור בתערוכות המוזיאון וסדנת קומיקס בנושא חנוכה, בהנחיית צוות המוזיאון. (18:00, 7.12.10)

בנוסף, תתקיים סדנה ייחודית עם היוצר המוערך שי צ’רקה: “באנו חושך לקשקש”, המיועדת לגילאי 16 ומעלה. צ’רקה מזמין את החבר’ה הצעירים להדליק נר שני ולשמוע הרצאה מעניינת על שימוש בצבע ובשחור ולבן, ועל אור וחושך. (18:30, 2.12)
ואם בכל זאת פספסתם, כדאי לדעת שמדי שבת בשעה 11:30 מתקיימת הדרכה קצרה ללא תשלום למבקרים במוזיאון.

קסם, אמנות ופרהיסטוריה

מוזיאון המדע והחי, 03-6315010, www.adamvechai.org.il

מרחבי הדשא המטופחים, המפלים, האגמים ומתקני השעשועים שבפארק הלאומי ברמת גן מזמנים לנו תמיד אפשרות בילוי נפלאה. אולם במהלך חנוכה הקרוב יש עוד כמה סיבות טובות לבוא לבלות במקום, והפעם לצרף אלינו גם את המתבגרים שבחבורה: שלוש תערוכות מעניינות ומעוררות מחשבה מוצגות במוזיאון האדם והחי, הממוקם בפארק הלאומי.
“עטוף על בננה”: טפסאי טגניה, אמן ממשפחה אתיופית מסורתית, מציג את פסליו הייחודיים העשויים עלי בננה וקליפות דקל, שכבה על גבי שכבה. (1.12.10-28.2.11)
“בעקבות ההולכים על שתיים… האדם הקדמון”: תצוגת קבע חדשה במוזיאון, המתחקה אחר מוצא האדם ונושאת את המבקרים אל עולם פרהיסטורי.
“קסם של מדע”: התערוכה הידועה ממוזיאון המדעטק בחיפה מגיעה לביקור באזור המרכז, לשמחתם של הילדים הגדולים והקטנים כאחד. שורה של קסמים בידוריים המציגים ומבהירים את  מורכבות המדע שמאחורי האשליות, תוך התנסות ביצירת “פעלולים” בעזרת אור ומראות, חשמל ומגנטיות, מנופים ומתמטיקה. (החל מה-1.12.10)
האחים הצעירים, בגילאי 6-11, יוכלו להשתתף בסדנאות חווייתיות בנושא החג, שמוצעות אף הן במוזיאון (בתשלום נוסף).

צעירים יוצאים מהקופסה

מוזיאון ארצות המקרא, 02-5611066, www.blmj.org

במוזיאון שבירושלים יתקיימו פעילויות לגדולים ולקטנים:
סדנאות מיחזור והצגות: הכנת קופת חיסכון לדמי חנוכה, חנוכייה, עבודה בחומר, הכנת מטבעות שוקולד ועוד; סיורים עם שחקנים מחופשים; קרקס קוביות.
העבודות הזוכות בתחרות “לצאת מהקופסה 2010”: תצוגה של קופסאות פח שעוצבו בסגנון עדכני, צעיר ותוסס על ידי אמנים צעירים שנדרשו ‘לצאת מהקופסה’ מבחינה רעיונית ולהציג את ‘הקשר היהודי’ באור צעיר ועכשווי. התחרות היא יוזמה של עמותת “לצאת מהקופסה”, הכוללת צעירים חובבי עיצוב ופעילים חברתית, שמטרתם ליצור במה והזדמנויות ללמידה ועשייה יצירתית עבור מעצבים ומאיירים מתחילים ולשלבן בעשייה חברתית משמעותית.
“תפארת יוון”: תערוכה הפותחת צוהר אל תרבות יוון העתיקה וכוללת, בין היתר, אוסף נדיר ומרהיב של תכשיטי זהב יפהפיים, כלי חרס ואגרטלים מלפני 3,500 שנה ויותר, המעוטרים בדמויות מהמיתולוגיה היוונית. עוד בתערוכה: תבליט של מנורה מבית כנסת בצפון, פך שמן, נרות חרס, מטבעות מבית חשמונאי ועוד. התערוכה ממחישה את המתח שבין התרבות היוונית העשירה בתיאורי דמויות לבין האופן המתוחכם והסמלי שבו מעבירה היהדות את מסריה, ומזמנת לילדים ולמבוגרים כאחד שיעור מרתק בהיסטוריה ומקרא.
סיורים מודרכים למבוגרים, באנגלית או בעברית, יתקיימו במוזיאון במהלך החג מדי יום בשעות הבוקר. הכניסה לילדים ללא תשלום!

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

תגובה אחת

  1. ,תודה על המידע המעודכן. כל הכבוד ליעילות, חסכתם לי חיפושים.

    חג שמח רווית

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.