fbpx

האם הבן שלי הומוסקסואל?

בתקופה האחרונה עקבתי אחרי בני בן ה-15 בפייסבוק, כי הבחנתי בשינוי בהתנהגותו ובמצב רוחו. קראתי הודעות אישיות שלו מנער אחר עם אופי רומנטי, שמהן ניתן להבין כי בני הוא הומוסקסואלאו לפחות סבור שהוא כזה. איך אני אמורה להגיב על כך? האם כדאי לשוחח איתו או להמתין עד שהוא יבוא לדבר איתי, אם בכלל יחליט לעשות זאת? מי יכול לתת לי הכוונה בעניין כזה?

[credit]מאת:  תרי וינברג. 03.08.11[/credit]

לפני הכול, ברצוני לחזק אותך על הרגישות שגרמה לך לחוש בשינויים שחלו בהתנהגות ובמצב הרוח של בנך – לעתים במצבים כאלה זו לא רק זכותנו אלא אף חובתנו לבדוק בכל דרך אפשרית מהם הגורמים לכך.
יחד עם זאת, חשוב שתזכרי שהאינטרנט הוא עולם הפכפך ומבלבל. תקשורת במסרים קצרים, ללא שפת גוף ופנים, ללא אינטונציות, יכולה ללבוש אלפי פרשנויות. לכן, לא הייתי מסיקה רק מהודעה בפייסבוק שבנך הוא הומוסקסואל, אם כי בהחלט ייתכן שכמו רבים מבני גילו – החווים בגיל ההתבגרות שינויים ורצון להתנסות בחוויות שונות – גם הוא נחשף לאפשרות של קשר עם בן מינו. כמו כן, ייתכן כי החשיפה הזו, גם אם היא מקרית ומוגבלת, מבלבלת אותו או אף מעיקה עליו.
המלצתי אלייך היא לנסות למצוא חלון הזדמנויות כדי לשוחח עם בנך על הנושא של קשר זוגי עם בני אותו מין, לאו דווקא כשאלה ישירה אלא באופן כללי, ובדרך הזו לנסות לבדוק מה הוא מרגיש כלפי העניין – מהן עמדותיו, מחשבותיו ורגשותיו. אם את פתוחה מספיק ומקבלת, ובנך יודע שהוא יכול לשוחח איתך באופן גלוי מבלי לחשוש משיפוטיות וביקורתיות, ייתכן כי הוא יעלה דברים מסגור ליבו – גם אם בצורה עקיפה. אם הוא ייפתח, תוכלי להציע לו להתייעץ עם איש מקצוע בעניין הזה.

אם אינך מצליחה בכך, ואת רואה שהמצב הרגשי של בנך ממשיך להידרדר (תנודות במצב הרוח, התנהגויות יוצאות דופן) – כדאי לפנות לאיש מקצוע כדי להכניסו לתמונה ולאפשר לו להעריך מה מצבו הרגשי של בנך וכיצד ניתן לעזור לו. איש מקצוע כזה יוכל להעניק לך במקביל גם הדרכת הורים מתאימה.

המשיבה היא פסיכותרפיסטית, M.A. בפסיכולוגיה חינוכית יישומית, Northeastern University, בוסטון, ארה”ב, עוסקת בטיפול אישי, משפחתי, זוגי ובהדרכת הורים, חברת צוות “מה הבעיה” –  המרכז לייעוץ פסיכולוגי מיידי בטלפון


עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.