fbpx

אל תוותרי על החלום

לא הכי יפה, די ממוצעת. עינת לא התאימה לשום תפקיד אבל המשיכה להתעקש עד שהגיעה למקום הנכון. היום היא יודעת לומר לאחרות: אל תוותרו על התשוקה

הי את נערה צעירה,

אני אמנם כבר לא בגילך אבל אני יודעת מה את עוברת. הייתי שם בעצמי, ולמרות שזה היה די מזמן זה עדיין טרי אצלי בראש ובלב ולכן חשוב לי לפנות אלייך כבר עכשיו ולתת לך את הכוח עכשיו.

ואני מבקשת ממך שתקראי. ואם את אמא לנערה, תני לה לקרוא.

 לא הייתי מלכת הכיתה. הייתי רחוקה מלהיות הכי יפה. רחוקה מלהיות רזה. רחוקה מלהיות התלמידה הכי טובה או הכי מוכשרת בכיתה.

הייתי די ממוצעת. אבל – היה לי עולם פנימי עשיר. היו לי מלא חלומות.

ניסיתי להגשים אותם כנערה – לשחק, לרקוד, לשיר, להופיע.

בחלק מהמקרים הצלחתי. לרוב לא. קיבלתי המון סירובים.

יודעת מה שאחרים עוד לא גילו

לא התאמתי ל”טייפ קאסט”. לא הכי יפה, לא הכי מכוערת. לא הכי שמנה, לא הכי רזה. למרות שבלהיות ממוצעת אין שום דבר רע,  בדרך להגשמת חלומות זה עצר אותי, או ככה לפחות הרגשתי וחשבתי אז.

 אבל היה לי עולם פנימי עשיר כאמור, וידעתי שאני יכולה להשיג יותר ממה שיש לי כרגע. ידעתי על  עצמי משהו שאחרים עוד לא גילו. וידעתי שאני אשקיע בעצמי ואפתח את עצמי עד שאגיע לאן שארצה. עד שכולם יגלו את מה שיש לי להציע ויראו אותי.

רציתי לעבור לבית ספר למשחק ועבדתי מאוד קשה כדי לשפר את הציונים שלי כדי להתקבל כי מלבד האודישנים דרשו ציונים טובים. התקבלתי ולמדתי והתפתחתי.

גיליתי שאחרים חושבים שאני דווקא טובה בלהצחיק אז זרמתי איתם. ועשיתי תפקידים קומיים. אבל רציתי יותר.

לאט לאט למדתי איך “לשחק את המשחק” ולהתנהג ביום יום שלי כמו שהנערה היפה הזאת עם הבטחון העצמי הגבוה מתנהגת, כמו שהיא אמורה להתנהג כדי להישאר מובילה וחזקה. התחשלתי ולמדתי להתמודד עם ה “לא” והפעם כשאני חזקה יותר.

אל תוותרי על החלום
צילום: מורן מזרחי

הזמן שלי יגיע

כי בתוך תוכי ידעתי, ותמיד הזכרתי לעצמי שזה רק עניין של זמן. אני אפרוץ. הזמן שלי יגיע. וכשהוא יגיע זה יהיה שווה את ההתמדה ואת ההמתנה ואת כל ה’לא’ שקיבלתי בדרך לשם.

במהלך הדרך למדתי הרבה מאוד נושאים ותחומים – קשורים ולא קשורים – תיאטרון, פסיכולוגיה, תואר במשפטים, נדל”ן. עבדתי כדיילת אוויר וטיילתי בעולם. רציתי לראות הכל, לטעום מהכל- ורק אז לבחור.

במשך שנים חשבתי שהעובדה שאני פונה לכל מיני כיוונים ומתפזרת לכמה תחומים זה חיסרון, שזה אומר שאני לא מפוקסת ולא ממוקדת אבל זה לא נכון! דווקא ההתפזרות שלי היא זו שעזרה לי להצליח.  הקווים המשיקים בין הדברים השונים שעשיתי והחיבורים בין הדברים שלמדתי והדברים שחוויתי עזרו לי להצליח במגוון תפקידים ובתוך מסגרת הדרישות של התפקיד.

ההתמדה משתלמת

ובתוך כל זה המשכתי לחפש את עצמי. את התשוקה שלי ולא הסכמתי לוותר עליה.

היום אני יכולה לספר לך שההתמדה השתלמה.

היום יש לי מופע משלי ואני השחקנית והרקדנית הראשית בו, ובכל פעם שאני עולה לבמה אני מרגישה ויודעת שאני במקום הנכון. גם אם לקח לי זמן להגיע אליו.  האהבה לתנועה היתה בתוך תוכי מאז ומעולם והיא באה לידי ביטוי בכל מה שאני עושה, אבל בעיקר במופע שלי בו אני לגמרי שלמה, בטוחה, ומרגישה שהנה,  הגשמתי את מה שרציתי.

אל תוותרי על החלום
צילום: גלי נתן

אחרי כל זה, המסר שלי אליך – אם משהו בוער בך, ואת יודעת שאת טובה בו ורוצה אותו – תשקיעי, תתמידי, ותראי שתמצאי דרכים לממש את עצמך ואת הכישרון שלך. 

זה לא קל להיות נערה עם חלומות, ולכל אחת מאיתנו יש חלומות. זה עוד יותר לא קל כשאת לא לגמרי מאמינה בעצמך אז אני פה, אחרי שהיתי במקום שלך, לומר לך שאת יכולה. שאת תצליחי.

תקשיבי לאלה שנותנים לך ביקורת בונה ולאלה שתומכים בך ומחזקים אותך. תחלישי את קולות הרקע של אלה שאומרים לך שאת ‘לא מספיק’ או שאת ‘כמעט’ ואל תנסי להיות מה שאת לא. תהיי מה שאת כן אבל תהיי את במאת האחוזים ולא פחות. כי לדעת בפנים שאת יכולה זו נקודת הפתיחה שלך, והיא תוביל אותך רחוק.

הכותבת היא אמנית קרקס והולה הופ (“מלכת החישוקים מצ’ונסיה”) ומגישת הפודקאסט ‘יוצרים מוטיבציה’. לאתר

עוד בנושא

commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.