fbpx

פחד מאונס

בשנה האחרונה בתי סובלת מסיוטים נוראיים בלילה וחוששת ללכת לבדה ברחוב, אפילו בקרבת הבית, בייחוד שעות החשכה. היא מתעוררת בצעקות מחלום מבעית כמעט כל לילה, וכשאני שואלת אותה על מה היא חלמה היא מספרת לי שהלכה ברחוב וגבר עם סכין משך אותה לפינה וניסה לאנוס אותה. אותו חלום חוזר בצורות שונות. כשניסיתי לדובב אותה אם היא חוותה ניסיון תקיפה או הייתה עדה לניסיון כזה, היא השיבה בשלילה. חשבתי לרשום אותה לחוג של קרב מגע, היא מאוד עדינה – נמוכה ורזה, אולי זה יגביר אצלה את תחושת הביטחון?

[credit]מאת: מרין ליבמן. 13.07.11[/credit]

את מספרת במכתבך כי בתך סובלת מסיוטים תכופים בשנה האחרונה, ומכאן שמדובר בתקופה די ארוכה שבה נמצאת בתך במצוקה. ייתכן שהיא עברה חוויה טראומטית כלשהי והיא נבוכה מלספר על כך, אך גם ייתכן שלא קרה לה דבר, ורגישותה היא שגרמה לה לפתח חרדה גבוהה מפני פגיעה.
רצוי מאוד שתפני עם בתך לייעוץ פסיכולוגי, מפני שסביר מאוד להניח שהמצוקה שבה היא שרויה פוגמת בתפקודה היומיומי ואינה מאפשרת לה לחוש נינוחה ולהתמקד בתכנים ובפעילויות התואמות את גילה.
רישום לחוג קרב מגע עשוי לסייע לה לחוש בטוחה יותר בעת יציאה לרחוב, אך לדעתי העניין לא יסתכם בכך. כדאי לספק לה ערוץ חיצוני, אובייקטיבי, שבו תחוש מוכלת ומוגנת מספיק על מנת לעבד את תחושותיה, חרדותיה ותסכוליה ולחזק את ביטחונה בעצמה ובסביבתה.

המשיבה היא פסיכולוגית בקליניקה לתמיכה רגשית ונפשית במרכז ד”ר טל

איך מזהים אצל מתבגרים טראומה על רקע פגיעה מינית? איך צריך להגיב ולטפל?

ילד מהכיתה של בתי מציק לה כבר כמה שנים, מה עושים?

רוצים לדבר על זה? פורום הורים למתבגרים בתפוז / פורום הורים לילדים ביסודי בתפוז

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.