fbpx

זמן מסך: עד שעתיים

זמן מסך: עד שעתיים

האקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים: הטלוויזיה והמחשב מסוכנים לבריאות

הנחת הקשר שבין הרגלי הפנאי העכשוויים של ילדים ובני נוער לבין מגפת השמנת היתר אינה חדשה, שכן מצטברות לכך עדויות רבות בשנים האחרונות. אולם כעת זה רשמי: האקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים פרסמה המלצות מפורשות להורים ולרופאים, לפיהן יש להגביל את זמן החשיפה של הילדים לטלוויזיה ולאינטרנט למקסימום שעתיים ביום ולפקח על התכנים שאליהם הם נחשפים.
ההמלצות פורסמו בעקבות מסקנות האקדמיה לגבי מידת השפעת התקשורת על השמנת היתר ומחלות נלוות לה בילדים ובבני נוער. מסקנות אלה התקבלו במחקר שבוצע לאחרונה בקרב כ-700 ילדים בגילאי 7-12, שצרכו טלוויזיה ומחשב מעל לכמות המומלצת. על פי הממצאים, ילדים אלה נמצאים תחת סיכון מוגבר של פי ארבעה להשמנת יתר.

נתון אחר שעולה מהמסמך מקשר בין חשיפה לתכני הטלוויזיה והמחשב לבין סטרס ומחלות הקשורות בו, כמו גם שימוש בחומרים ממכרים מזיקים (סמים, הסנפות דבק וגז וכו’), בעיות התנהגות ועוד.

ד”ר גילה רוזן, מנהלת המחלקה לתזונה קלינית בבית החולים רמב”ם בחיפה, מדגישה את הקשר להשמנת יתר: “לפרסומות שהילדים נחשפים אליהן יש קשר הדוק לתזונה לקויה: המדיה מחנכת את הילדים לצרוך מזונות מזיקים. בנוסף, הישיבה מול הטלוויזיה גורמת לחוסר פעילות ולאכילה מוגברת, ודוחקת את הארוחות המשפחתיות – להן יש חשיבות גדולה מבחינת איכות התזונה ומבחינות אחרות, כמו אינטראקציה משפחתית וסמכות הורית”.

ד”ר עידי מצר, ראש השירות למחלות עיניים בילדים ופזילה בבית החולים לילדים ברמב”ם, מוסיף כי הגבלת הצפייה לשעתיים אינה מונעת את הסכנות לעיניים, הכרוכות אף הן בצפייה ממושכת. לדבריו, תסמונת ראיית מחשב (CVS), המתפתחת עקב צפייה ממושכת במסך, עלולה לגרום לבעיות שונות –  ביניהן התעייפות של העיניים, תחושת צריבה, גירוי, אודם, טשטוש ראייה ועוד. “שינוי סביבת העבודה, משקפיים, תאורה מתאימה וטיפול בגורמים סביבתיים יחד עם הפסקות יזומות בעבודה רצופה מול מחשב – כל אלה יאפשרו שמירה על הבריאות ושיפור היכולת לצפות בנוחיות במסכים”.

הצגה חדשה למתבגרים ולהוריהם: ליפול ברשת

משעמם להם בחופש? יש מה לעשות חוץ מהבייביסיטר האלקטרוני

רוצים לדבר על זה? פורום הורים למתבגרים בתפוז / פורום הורים לילדים ביסודי בתפוז

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.