fbpx

ספרים למתבגרים? כן, יש חיה כזו

המתבגרים קוראים? תתפלאו. למרות המסכים, למרות כשלי מערכת החינוך, יש עדיין לא מעט בני נוער שאוהבים לקרוא ספרים ולא מעט סופרים שכותבים במיוחד עבורם. קבלו סקירה מיוחדת לכבוד שבוע הספר

טיק טוק, איטנסטגרם, יוטיוב, תכניות ריאליטי, כל ההיצע הזה שנלחם על תשומת ליבם של הילדים שלנו לא חיסל את תעשיית הספרים, בניגוד לחלק מהתחזיות. ולהיפך, אפשר בהחלט להתרשם מכך שזו תעשייה פורחת ועל אף המחירים הגבוהים, עדיין מבוקשת. גם בקרב בני הנוער שלנו. למעשה, בעשור האחרון חלה עלייה מתמדת בכמות הכותרים שיוצאים לאור בישראל, מתורגמים או מקוריים, ומתוכם, כמות ספרי הנוער מגיעה ליותר מ-1000 בשנה. לפניכם כמה המלצות מעניינות לרגל שבוע הספר שחוזר בכוחות מחודשים אחרי הקורונה:

יומן הטבע של דארה מק’אנולטי

יומן טבע שכתב הנער האירי האוטיסט דארה מק’אנולטי, מפגיש את הקוראים עם הצבע והקולות של הטבע המפעים סביבו ומאיר את העולם הנפשי שהוא שרוי בו, החרדות, האהבה והקשר לבני המשפחה.

תרגום: שי סנדיק, הוצאת אפיק

ספרים למתבגרים? כן, יש חיה כזו

אמת או חובה 2 – סיבוב פרסה

קורותיהן של שלוש חברות טובות, במהלך חטיבת הביניים. חוויות הנעורים העזות שהן עוברות, כשהן מקימות להקה ונשבות בקסמו של נער ערבי מיפו וניצבות מול קונפליקטים.

כתבה: לימור טלמור, סופרת, רכזת פדגוגית ומורה, הוצאת רימונים

מישהו מקשיב לי?

הסופרת הבריטית אליס אוזמן שחתמה חוזה עם הוצאת הספרים שלה כבר בגיל 17 וחתומה על כמה רבי מכר, מביאה את עולמם של ילדה בודדה ואמביציוזית והיחסים הנרקמים בינה לבין מי שהיא מאמינה שהוא נפש תאומה.

תרגום: חמוטל ילין, הוצאת רימונים

לקום לעולם טוב יותר

העולם מנקודת מבטה של נערה החווה חרם והשפלה בגלל היותה נמוכת קומה וההתמודדות שלה מול החברה הקשה שניצבת מולה.

כתבה: רעות מסיכה, הוצאת ספרי צמרת

תעלומה במרתף בית הספר

כשמו כן הוא, ספר מתח סוחף על חבורת ילדים המתמודדים עם תעלומה חשודה בבית הספר,  המאלצת אותם לגייס שכל, תושייה, יצירתיות וגם את היחידה למשימות מיוחדות.

כתב: דורון שנער, סופר ספרי מבוגרים שזהו ספרו הראשון לבני נוער, הוצאת רימונים

ספרים למתבגרים? כן, יש חיה כזו

טלי של דנה

דנה, ילדה תל אביבית בת 10, משתפת את בת דמותה הבדיונית דנה בכל העובר עליה, התמודדויות, שמחות, אהבות, פרידות, קשיי כתיבה, קשיים במשפחה ועוד. כל זה תוך כדי תקופת הקורונה.

כתבה: מאשה יצחקי, פרופ’ אמריטוס לספרות עברית, הוצאת ספרי צמרת

האנטומיה של הטבע

מדריך מאויר ויפהפה על תופעות טבע, חרקים, פרחים, ציפורים, עלים, פטריות, חיות שונות, עצים ובקיצור כל מה שמעורר סקרנות בעולם הטבע, בליווי איורים והסברים מדעיים.

כתבה: ג’וליה רותמן, תרגום ויעוץ מדעי: יפית ברנר, הוצאת צלטנר

ספרים למתבגרים? כן, יש חיה כזו

עוד בנושא

commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.