fbpx

טיפולים אסתטיים בגיל ההתבגרות   

 

הרשתות החברתיות יצרו מודעות גבוהה יותר לאסתטיקה בקרב בני נוער. כולם רוצים להיות מעודכנים, מטופחים והם גם מודעים לכך שאפשר לטפל בבעיות שמציקות להם.  ד”ר מוניקה אלמן – דרמטולוגית ובעלת רשת מרפאות עור ואסתטיקה – שופכת אור על נושא

גיל ההתבגרות הוא בהחלט גיל בו שני המינים יכולים להתחיל לבסס שגרת טיפול וטיפוח של עור הפנים.

הנחיה כללית לבנות – רצוי להעדיף מוצרי איפור שאינם מכילים חומרים המזיקים לעור, כמו SLS ופראבנים. ולזכור לנקות את עור הפנים מהאיפור בסוף היום.

זהו גם גיל המתאפיין בתופעות עור שונות היכולות להוות קושי לבנים ולבנות:

1.אקנה

 תופעה שכיחה מאוד. במקרה כזה רצוי  לפנות בהקדם לקוסמטיקאית המומחית בטיפול באקנה, שתסייע לכם בניקוי העור ותתאים עבורכם תכשירים לניקוי הפנים, שמירה על לחות העור ועוד. במידת הצורך, כאשר מדובר באקנה סוער, ייתכן שיהיה צורך לפנות לרופא עור, לצורך קבלת טיפול תרופתי באקנה. כך או כך, כיום ישנם פתרונות יעילים לאקנה.

גם לבני נוער שאינם סובלים מאקנה, מומלץ מקום לפנות לטיפול קוסמטי מדי מספר חודשים, לניקוי, שיפור מראה העור, החדרת לחות, והתאמת תכשירים שישמרו על העור בשגרה.

2. שיעור יתר

 בעיה אסתטית קשה העלולה לפגוע בתדמית שלנו, ולכן בני נוער נוטים היום להתחיל בטיפולים בגיל צעיר.

לנערות חשוב לבדוק פרופיל הורמונלי כדי לשלול הפרעה ואם קיימת כזו, כמו למשל שחלות פוליציסטיות יש להתייעץ עם רופא עור, גינקולוג, אנדוקרינולוג כדי קבל טיפול מתאים בזמן.

3. צלוליט

 תתפלאו, גם בני נוער עלולים לסבול מהבעיה הזו. מדובר בשומן כלוא במותניים, בבטן העליונה, בירכיים או בעכוז. אלו תופעות שניתן לשפר באמצעות טכנולוגיות מיוחדות. למשל סדרת טיפולי עיסוי לימפתי עמוק LPG, הנעשה בשילוב של גלי רדיו ואולטרסאונד מאד משפרת את מרקם העור ומסייע להצרת היקפים.

4. סימני  מתיחה אדומים

גם בשביל לסבול מאלה, לא חייבים להיות בהריון, הם יכולים להתפתח בגיל ההתבגרות עקב צמיחה מהירה או עליה במשקל. כל זמן שהם אדומים הטיפולים יעילים אך כשהם הופכים להיות לבנים התוצאות פחות טובות. הטיפול מתבצע ע”י משחות מסוג ראטין A, או טיפולים בגלי רדיו רשתיים, לייזר, טיקסל – טכנולוגיות אפקטיביות שונות.

5. הזעת יתר

תופעה מאד מפריעה ומטרידה במיוחד במקרים קשים של הזעה תכופה וריחות רעים בעקבות גדילה מהירה תחת השפעה הורמונלית. גם פה ניתן לשפר ע”י טכנולוגיה מיוחדת של גלי קול הנקראת מירב דריי, לבית השחי.

כל הטיפולים הללו הם סדרתיים ולכן חשוב לקבל הסבר, ידע, הכוונה וטיפול תחזוקתי עם סבלנות והתמדה כדי להגיע לתוצאות ולשמור עליהן.

הדור הצעיר מאד מודע לעצמו. כהורים, יש לדעת לעשות את ההפרדה הנכונה בין מה שהוא באמת בעיה מפריעה לבין אשליות שמייצרת הגלישה ברשת. כשהבעיה היא אמיתית וכזו העלולה לפגוע בדמוי העצמי שלהם חשוב לתמוך ולשקף להם את האפשרויות השונות ואת התחזוקה הנדרשת על מנת לקבל עור בריא יפה התורם להרגשה מצוינת והעלאת הביטחון העצמי .

טיפולים אסתטיים בגיל ההתבגרות   
ד”ר מוניקה אלמן. צילום: סם יצחקוב

הכותבת היא רופאת עור בכירה ובעלת רשת מרפאות אסתטיקה ארצית

אולי יעניין אתכם גם:

עוד בנושא

commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.