fbpx

לרגל יום העצמאות: מה זה להיות ישראלי?

יום העצמאות הוא הזדמנות טובה להסתכל על עצמנו ולנסח במילים את מה שאנחנו מרגישים מתחת לעור כל הזמן ומקבלים כמובן מאליו. שאלנו את הכותבים שלנו ואתכם, הקוראים של “עשר פלוס” מה זה להיות ישראלי בעיניכם ואלו התשובות שקיבלנו

ריקי ברוך

דומה כי כל אחד מאתנו רואה בישראליות שלו משהו אישי. ישראליות היא האופן בו אנו מתבוננים על עצמנו מהחוץ פנימה וההפך. השבוע נדרשתי לעצמי בסוגיה ולא הצטרכתי להתמודד עם התשובה. הישראליות שבעיני רחבה ופנים רבות לה. אחת מהן היא החיבור החזק שלי לשירה העברית הישראלית עליה גדלתי בשנות השבעים והשמונים. ישראליות אמיתית היא שירים שנתפסים היום כנוסטלגיים והושרו אז בפי להקות צבאיות וזמרים שלא נס ליחם

נירית צוק

ישראלי בעיני זה לעמוד דום בצפירה, לראות מישהו בצרה ולשאול אם הוא צריך עזרה. ישראלי בעיני זה התחושה ש״העולם קטן״ ושתמיד מישהו מכיר מישהו שמכיר עוד מישהו שמכיר אותך. ישראלי בעיני זה משפחה, חברים, ארוחת חג ( לפעמים אפילו יותר מדי), וחיבוקים. והאמת היא שאני חושבת שרק בקורונה, בסגרים, הבנתי עד כמה כל זה טבוע בנו, וברגע שלוקחים לנו את זה התחושה היא שפוגעים לך בשמחת החיים.

לילך אסטרייך

לאכול פלאפל בערב יום העצמאות. מאז שאני זוכרת את עצמי, ההורים ואחר כך אני ומשפחתי אוכלים פלאפל ורואים את שידור הדלקת המשואות.

לרגל יום העצמאות: מה זה להיות ישראלי?

יהודית אוליבר

ישראליות בשבילי זה לדעת שכאשר יורים קטיושות על ישובי הצפון, כולם פותחים את ביתם לארח משפחות. ישראליות בשבילי זה לדעת שכל קריאה לעזרה מיד תענה בהתגייסות, תוך שהיא מפילה חומות של הפרדה הקיימים בינינו.

דינה מרקוביץ

להיות ישראלי זה לקטר על הארץ בלי סוף אבל תמיד לדרג אותה במקומות הגבוהים בסקרי שביעות רצון. באותה נשימה, להיות ישראלי זה לרצות לברוח מפה ככל שניתן, לקטר על התורים בנתב”ג ולעמוד כמו כולם, ובמיוחד לשמוח עוד יותר כשחוזרים הביתה.

ניצן בלום

ישראלי מתחבר לי לאהבת חיים, תעוזה, אומץ, חוכמה. לא במקרה אנחנו נחשבים לאומת סטארט אפ. ישראלים הם יזמים, חצופים במידה, יודעים לאלתר גם במצבים קשים, חברותיים, וכל זה עוזר לנו להגיע רחוק.

יעל מלמד

לפני 3.5 שנים קיפלנו את חיינו בארץ ועברנו לגור בסינגפור. זו הייתה תקופה נהדרת למרות הקורונה. הילדים הפכו לדוברי אנגלית, פגשו חברים מכל העולם וספגו תרבות חדשה. אבל מעולם לא הרגשנו כאן בבית. אף פעם לא הרגשתי שייכת באמת למקום. לכן, פנינו חזרה לישראל. ישראל בעיני, היא הבית. שם המשפחה, החברים הקרובים, שם מרגישים שייכים למקום. ההרגשה של להיות מובן בשפה שלך, בהתנהגות נגישה ובלתי אמצעית זו תחושה שאין לה תחליף.

דניאלה חסקלוביץ

ישראלי בעיני זו סולידריות אינסופית ורצון לסייע, זה הסחבקיות  הייחודית רק לנו הישראלים, מעורבות חברתית בבתי ספר כבר בגיל צעיר ואותה יכולת לזהות כל ישראלי ברחבי העולם ולדעת שהוא אחד או אחת משלנו

יעל טייץ

ישראלי בעיניי זו האחדות והתמיכה זו בזה בתקופות קשות. למשל: בתקופת הקורונה בשכונה שלי פתחנו קבוצת וואטסאפ לרכישות ישירות מחקלאים שנקלעו למשבר חמור בגלל חוסר היכולת לשווק את הסחורה שלהם , הקבוצה כמובן הפכה להצלחה והיא פועלת עד היום!

ישראלי בעיניי זה ללכת לטקס יום הזיכרון בשבט של הצופים בשכונה לשיר את התקווה ולבכות עם עוד עשרות שכנות ושכנים על מיטב בנינו 

ישראלי בעיניי זה שבוואטסאפ שלי יש לי קבוצה שנקראת “פלחה”ן נח”ל 20” ובה נמצאים כל ההורים של הלוחמים שבצוות של הבן הלוחם שלי והכי ישראלי זה שבדיוק היום התארגנו להכין להם אוכל ופינוקים ולהביא להם לאיו”ש כי הם שוב בפעילות מבצעית ולא יהיו בבית ביום העצמאות כמו שלא היו בבית גם בפסח.

לרגל יום העצמאות: מה זה להיות ישראלי?

דן ילון

לעצור עם האוטו באמצע איילון בצפירה ולראות את השקט הפתאומי הכבד הזה כשכל התנועה נעצרת ולדעת שזה כך, לרגע אחד בכל הארץ מצפון לדרום. הכי ישראלי שאני מכיר.

אורית דהן

ישראלי בעיני זה ארוחת שישי משפחתית שאחריה הולכים הביתה עם קופסאות ואמא צועקת ברקע “אל תשכחו להחזיר לי את הקופסאות”. ישראלי זה גם ים ומטקות וחולצות בטן ואבטיח ותירס של אחרי הים יחד עם “שלא תעזו להכניס לי חול הביתה”

רינת פלח-בראון

ישראלי זה לבוא לבקר את הילד בשבת בבסיס ולפתוח שולחן עם סירים, תבשילים, מעדנים ומתוקים שיספיקו לכל הגדוד, לכל השבוע.

ליאת לוי

ללכת עם הבן שלי לקניון או למכולת ולשמוע ממנו שכשראה פושט יד תרם לו בלב שמח. זה משהו שראיתי חוזר על עצמו אצל כל אחד מהילדים שלי באופן עקבי וממלא אותי בגאווה.

עוד בנושא

commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.