fbpx

ריטלין: עם או בלי?

ריטלין: עם או בלי?

 

דבר הנוירולגית: לילדים רבים מומלץ להפסיק ליטול ריטלין בחופשת הקיץ

ד”ר ברוריה בן זאב, מנהלת היחידה לנוירולוגיה ילדים בבית החולים ספרא לילדים בשיבא, ממליצה להפסיק ליטול ריטלין בחופשת הקיץ כל עוד אין לילד בעיית התנהגות קשה שמפריעה לו לתפקד בכל התחומים או שעלולה להקשות עליו בקייטנות ופעילויות חברתיות אחרות. “אם הריטלין ניתן רק לצורך למידה וההתמודדות עם הסיטואציה של 30 תלמידים בכיתה, אני מאוד ממליצה להפסיק את הריטלין בקיץ. חשוב שההורים ידעו לחיות ולהתמודד עם הילד שלהם גם ללא ריטלין וחשוב גם שהילד עצמו יכיר את עצמו ללא התרופה. עם זאת, במקרים שבהם הפסקת הריטלין גורמת להתנגשויות קשות ובלתי פוסקות עם בני המשפחה וההורים, ייתכן כי מוטב להמשיך. מהבחינה הזו, ההחלטה על הפסקת הריטלין צריכה להיות אינדיבידואלית לילד”.

למתבגרים, שצריכים למלא משימות אקדמיות בחופשה, להשתתף בשיעורי עזר או לגשת לבחינות חוזרות, ממליצה ד”ר בן זאב ליטול את הריטלין “רק נקודתית” – פעם או פעמיים בשבוע.
מה עם תופעות לוואי?
“רוב הילדים לא סובלים משום תופעות לוואי כשהם מפסיקים ליטול את הריטלין או הקונצרטה”, אומרת ד”ר בן זאב, אך מוסיפה: “יחד עם זאת, יש ילדים שהפסקת התרופה גורמת להם לשינוי פתאומי וחד בהתנהגות, מעבר להתנהגות שאפיינה אותם לפני השימוש בתרופה. מעבר לכך, ההורים לא רגילים להתמודד עם ילדם בלי הריטלין ולכן השינוי עלול להיראות להם קיצוני. בכל מקרה, אם קיימת תופעה כזו היא חולפת תוך כמה ימים”.
האם הפסקת הריטלין צריכה להיעשות באופן הדרגתי מבחינת המינון, או שאפשר להפסיק בבת אחת?
“לא צריך לרדת בהדרגה, אפשר להפסיק בבת אחת. גם בסוף הקיץ אפשר לחזור ליטול את התרופה מהיום למחר, אלא אם כן המינון גבוה יחסית – ואז כדאי לחזור אליו בהדרגה”.

החלטתם להפסיק ריטלין בקיץ? כך תוכלו להקל על הילד שלכם ועל עצמכם

מהפיכה בחינוך? מה משמעות הרפורמה שמבטיחים לנו במשרד החינוך

האם שמעתם על ה-MOXO? מבדק חדש ומדויק יותר לאבחון בעיות קשב וריכוז

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.