fbpx

לעבור את החורף בשלום

חיכינו לגשם ולקור והם הגיעו לבסוף. איתם גם הגרון הכואב, הנזלות והיובש בשפתיים. איך להימנע ומה אפשר לעשות כדי להרגיש טוב ולהתגבר על מחלות החורף הרגילות? קבלו 9 טיפים חורפיים מועילים

על אף האיחור הלא אופנתי, החורף כבר כאן, גשום, קר קצת יותר והשמש לא תמיד מחממת.  גם אם אנחנו מחוסנים נגד קורונה, מחלות חורף, כמו שפעת או סתם וירוסים ממשיכים להסתובב באוויר ולפגוע בשגרת החיים וגם במצב הרוח. כדאי לנו, הורים ומתבגרים, להכין את הגוף, לאמץ כמה טיפים ולהכיר מוצרים חדשים שיעשו את העבודה במקרה הצורך:

  1. דווקא בחורף, כדי לשמור על מערכת חיסונית איתנה, זה הזמן להמריץ את הדם ולעשות ספורט. נכון, הכי מתחשק להישאר מתחת לפוך בחדר חמים כשיורד גשם, אבל המרצת מערכת הדם, העלאת דופק, ואוויר רענן, יעוררו אתכם, גופנית ונפשית, ובעיקר ישמרו על מערכת החיסון שלכם בתפוקה מלאה. התזוזה של הגוף בשילוב החמצן, והדם הזורם, מסייעות לשמור על מורל גבוה ועל ייצור הורמונים משמחים דווקא בעונה המנמנמת של השנה.
  2. מזג האוויר הקר מפתה למאכלים מתוקים אבל דווקא בעונה הזו כדאי להישמר מהמתוקים. הם נותנים אמנם בוסט אנרגיה אבל הסוכרים מתפרקים מהר ואבדן האנרגיה שבא מיד אחרי מגביר את תחושת הקור. מומלץ לשתות הרבה, אפשר להרבות בפירות וירקות טריים, פחמימות מורכבות (כמו למשל תפו”א, פסטה) ומרקים שונים. ולפני פעילות פיזית או מבחן מומלץ להסתפק בשומנים טובים כמו אגוזים, טונה, אבוקדו או טחינה.
  3.   תוסף הברזל ספאטון, מכיל מים עשירים בברזל שמקורם בהרי סנודוניה שבצפון ווילס, בריטניה. המים מכילים ברזל 100% טבעי. אנחנו, ילדים והורים, ניסינו בבית את ספאטון בטעם תפוח עם ויטמין C ונרשמה התלהבות רבתי. זה טעים, והעובדה שאנחנו מכניסים כך ברזל לגוף בפירוש מרימה את המורל. האריזה מכילה 28 שקיות לשימוש יומי (מומלץ על קיבה ריקה).
  4. נכון שיש לנו חשק לסגור הכל, להפעיל מזגן ולהתחמם אבל דווקא בעונה הזו מומלץ לאוורר ולשמור על סירקולציה של אוויר נקי בחדר כדי לשמור על רמת לחות טובה, אספקת חמצן והיעדר חיידקים. אז השאירו חלון פתוח, במיוחד אלה מכם המבלים שעות בחדר מול המחשב.
  5. כשיוצאים מהבית דווקא רצוי לשמור על הגוף מוגן היטב מהקור. אפשר להתלבש בשיטת הבצל, כך שאם חם מדי אפשר להוריד שכבות. ובכל מקרה להקפיד על גרביים טובות ויבשות. אם המתבגרים גולשים בים חשוב שיצטיידו בחליפה מתאימה.
  6. כואב הגרון, משתעלים? מי שיכול שינסה את שיטת הסבתא – לגרגר קצת מים פושרים עם מלח ולהיזהר לא לבלוע אותם. גם לשיעול יש תרופה ביתית שיכולה להקל – קוצצים בצל, מוסיפים לו כף דבש, סוגרים בצנצנת ומחכים כמה שעות. את הנוזל שנוצר שותים, זה גם טעים ועשוי לעזור. אם השיטות האלה לא עובדות עליכם נסו את לכסניות ספיד גרון ילדים. לכסניות בטעמים פירות יער ומנטה עדינה, רכות למציצה ומסייעות בטיפול ובמניעה של זיהומים בגרון. הלכסניות מכילות מולקולה טבעית שמגנה על התא ובעלת תכונות המפחיתות זיהומים ומייצבות את קרום התא. הלכסניות יוצרות שכבת מגן בפה ובגרון הנקראת “אקטואין הידרו – קומפלקס”, וכן מקלות על הדחף להשתעל ומסייעות בנשימה חופשית. הן ללא חומרים משמרים וללא סוכר.
  7. אחד העניינים החכמים ביותר בטבע, הוא שאם יודעים להשתמש בתפוקותיו בחכמה, הביקורים אצל הרופא הולכים ומתרחקים. עונת החורף היא גם עונת הפירות והתבלינים שמסייעים לחיזוק ולהבראת הגוף. תפוזים, קלמנטינות, קיווי הם פירות חורפיים מפוצצים בויטמין C. אחת השיטות המפנקות לצרוך אותם היא כחליטה במים רותחים. הוסיפו גם ג’ינג’ר למסיבה ופרוסות תפוח מקולף והנה לכם משקה מחמם ומנחם לחורף, כזה שישמור אתכם בריאים.
  8. תרסיסים לאף אף פעם לא היו עניין סימפטי אבל ניכר שעם השנים החברות השונות הבינו את הקושי בלדחוס פלסטיק לאף ולרסס והינדסו פתרונות נעימים יותר. אחד עדיף וטבעי שכזה הוא של סטרימר (STERIMAR), על בסיס מי ים, שמיועדים לניקוי הגייני עמוק של האף ולהקלה בגודש, נזלת ויובש בנחיריים. התרסיס מתאים לשימוש לכל המשפחה וקיימים תרסיסים יעודיים לפי גיל, החל מתינוקות מגיל לידה (סטרימר איזוטוני בייבי), ועד תרסיסים בריכוז מלחים גבוה להקלה על גודש, אף סתום ותסמיני צינון ואלרגיה המתאימים לבני נוער ולמבוגרים. כל סדרת התרסיסים ללא חומרים משמרים, ללא מרכיבים תרופתיים המכווצים את כלי הדם והם אינם גורמים להתמכרות. באישור משרד הבריאות.
  9. אחת התופעות המטרידות ביותר בחורף, למבוגרים, לבני נוער ולילדים, היא תופעת היובש בשפתיים. האוויר יבש, החדרים מחוממים לרוב יתר על המידה ובגלל שקר לא שותים מספיק משום שלא מרגישים צמא. שלישיית שפתוני הלחות ההיפואלרגניים של נטורליפ יכולה לפתור את הצרה הזאת. השפתונים מבוססים על רכיבים מהטבע, והם בטעמי פירות: אבטיח, דובדבן ותות. השפתונים מטפלים ומונעים שפתיים יבשות וסדוקות, ומגנים על השפתיים מפני פגעי הסביבה. מעבר לכך, הם מעניקים לחות והזנה ומרגיעים שפתיים מגורות. השפתונים כשרים, מועשרים בויטמין E, לא נוסו על בעלי חיים, ללא פטרוכימיקלים וללא חומרים משמרים. הם מגיעים במארז שלישייה או כבודדים.
לעבור את החורף בשלום

הכותבת היא מומחית לתרבות צרפת, לייפסטייל ואופנה

עוד בנושא

commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.