fbpx

צעירות מושלמות מבקשות הזרקות

וברבים ממכוני היופי נענים לבקשתן, לא מזהירים מסיכונים ואפילו לא מבקשים הסכמת הורים. כאן המקום שלנו, ההורים להיכנס לתמונה ולהחזיר את השפיות למרדף אחר אידאל היופי

אני לא מכירה היטב את עולם ה”טיק-טוק” ואני לא דיירת קבע באינסטגרם, והתעסקות באידיאל היופי כלל לא מושכת אותי. בעשור השביעי לחיי אני מתהדרת בפנים שלא עברו כל התערבות כירורגית או הזרקות למיניהן, גם אם לעתים יש תחושה של אי שביעות רצון מוחלטת מהמראֶה…

טיפולי היופי והאסתטיקה המהירים שיועדו במקור לקהל יעד של קבוצת בני “הגיל השני” ו”הגיל השלישי” שינו את יעדם מאוד עם השנים והפכו למשאת נפשם של הצעירים יותר, מבלי יכולת לשלוט בכך.

מדוע צעירות אינן מרוצות מהמראה שלהן?

בתחילת השבוע האחרון שודרה במהדורת חדשות 13 כתבה שלא הפתיעה אותי אך בהחלט הדאיגה אותי. מתחקיר שבוצע ברובו במצלמה נסתרת עלה דיון בעניין נחיצות הטיפולים, ההזרקות, עיבוי השפתיים, פיסול האף והרמת עצמות הלחיים בקרב הצעירים הנוהרים אחר אידיאל היופי. כמו כן עלו השאלות: מהו אידיאל היופי? מדוע צעירות אינן מרוצות מהמראה שלהן? ומהו הקושי שעולה אצלן? שהרי היופי הוא סובייקטיבי. האם טיפולים אלה נפוצים בגלל שהצעירים התרגלו לראות עיוות ו”פוחלציות”? ולמה לא קיימת מגבלת גיל לביצוע הטיפולים? מתי נשמע קולם של ההורים? ולמה מטפלים  מסוימים מיהרו להזריק לאותן צעירות על אף שפניהן מושלמים למראה והן לא זקוקות לשום “שיפוץ”?

בתום הכתבה נותרתי מוטרדת ועלו בי שאלות רבות: מדוע שום מטפל שצולם לא הסב את תשומת לב הצעירות לעניין הסיכונים הכרוכים בתהליך? למה לא נשאלה דעתם של ההורים? האם ההזרקות יכולות להחליף טיפול פסיכולוגי? עד כמה מאיץ ה”טיק טוק” את המרדף אחרי הפנים המושלמים? האם הזריקות מביאות לרגיעה, להשלמה ולשבעוּת הרצון או שמא הן רק פתח למרדף אינסופי שהתחיל מוקדם מידי ולא יֵדע שובע?

שאיפה לתוצאה לא הגיונית

לצערי, תשובה אחת היא שנותנת מענה עגום לכל השאלות. גם מכוני היופי וגם הרופאים אינם טורחים להניא את הצעירים מטיפולים אלה ואינם מסבירים להם שהמראה שלהם שלם ומושלם. אין בהם רצון לחנך ולא עניין לעזור. יש להם אינטרס משותף אחד והוא הכסף! וכשמדובר בכסף אני תוהה מה עוד ניתן לעשות, עד כמה ניתן באמת למנוע מאותם צעירים (ובעיקר מאותן צעירות) להתמסר למזרקים ואיך נסביר להם שהדימוי העצמי שלהם אינו תלוי בהכרח בשפתיים מעובות או באף סולד? ראינו שהנערות חשופות ללא הרף למדיה המרטשת תמונות ולא מקבלות את עצמן כמות שהן. הן שואפות להידמות לדוגמנית בְּתצלום שעבר פילטרים וריטושים עד לתוצאה לא אנושית, לא הגיונית ובלתי מושגת.

האוחזים במזרק אינם שומרי הסף

הורים, זה הזמן שלכם לשיח, לדיון, לפתיחות, להצבת גבולות ולחשיבה משותפת עם הצעירים. ההחלטה להתמסר לטיפולי אסתטיקה פולשניים היא הצעד המעשי במרדף אחרי השלֵמוּת הבלתי מושגת. זריקה יכולה לספק ביטחון עצמי זמני ולהפוך את התוצאה לתלות מתמשכת בעלויות גבוהות שלא תמיד בנמצא. גם אם האוחזים במזרק אינם שומרי הסף של הציבור, ובכללם הצעירים, עדיין קיים כאן מרדף חסר פרופורציה שמחייב דווקא אותנו, המבוגרים, לעצור לרגע ולהחזיר לחינוך ההורי את השפיות.

סופר מודל

שבעה חטאים

 

עוד בנושא

commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.