fbpx

20 עובדות שכדאי לדעת על אבישג סמברג

מדליה אולימפית זה וואו אחד גדול! אבישג בת ה-19 הדהימה מדינה שלמה ואנחנו פשוט חייבים לדעת מה הם החומרים מהם עשויה הווינרית הזו

  1. אבישג גדלה בגדרה וכמו הרבה ילדים קטנים הלכה לכמה חוגים. אחרי בלט ושחייה היא התבייתה על חוג טקוואנדו כבר בכיתה א’ אבל סיפרה כי עד כיתה ז’ בערך עדיין התייחסה לזה כתחביב. אם כי אהוב במיוחד.

2. באחד הראיונות בעבר סיפרה איך רצתה להבריז מבית הספר כל הזמן כדי ללכת לאולם האימונים, כיצד התחננה בפני אמה לצאת מכיתת המחוננים.

3. אביה מספר שכילדה קטנה היתה בעלת מרץ ואנרגיה יוצאי דופן. המאמנים הראשונים שלה דיווחו על ילדה פלפלית, שמפטפטת הרבה באימונים אבל נחושה וכזו שמבקשת תמיד להתחרות מול חזקים ממנה.

4.. כשהיתה בת 13.5 השתתפה בתכנית ריאליטי בשם “הבנים והבנות” בערוץ הילדים וכבר אז היתה אלופת ישראל ואמרה על עצמה – “אני חייבת לנצח בכל דבר”.

20 עובדות שכדאי לדעת על אבישג סמברג
צילום מסך

“עובר לי בראש תמיד המשפט ‘את רוצה יותר’. ואני באמת מרגישה שאני רוצה יותר”

5. אל ההישג המשמעותי הראשון שלה הגיעה כבר בגיל 15 ארד כשזכתה באליפות העולם לנוער בקנדה.

6. רק אז הצליחה להשיג מלגה מטעם משרד החינוך. זה היה כרוך במכתבים רבים ששיגרה אמה נילי, התערבות של חה”כ לשעבר איילת נחמיאס ורבין ובהופעה של אבישג בוועדה בכנסת.

7. כל המוני הפרסים שלה תלויים בחדרה, לצד דובי ורוד ענק.

8. מאחורי כל מדליסטית יש משפחה תומכת ודוחפת מאד, ובמשך שנים ארוכות. אמא נילי סיפרה ש “כבר בגיל 11 היא אמרה שהיא רוצה להיות על הפודיום באולימפיאדה”. ואבישג שיתפה כי “ההורים לא ויתרו לי בקלות. הם לא מההורים שאומרים לילדים: ‘טוב חמוד, אם אתה לא רוצה ללכת יותר להתאמן, אז תפרוש”. הם עודדו, תמכו, ואף מימנו.

“אם את רוצה להצליח את צריכה לחלום על זה ולעבוד לשם כך בכל יום בלי פשרות, בלי ויתורים. את חייבת לחשוב על זה ולהאמין בזה, וחייבת גם שתהיה לך סביבה בשביל זה – זה לא קל, אבל אפשר לעשות את זה”.

9. בהמשך עזבה את התיכון בגדרה ועברה לגור לבדה ברמלה כדי להיות קרובה לאולם האימונים מאמן הצמוד שלה יחיעם שרעבי ולקיים שגרת אימונים תובענית ורציפה. במהלך תקופה זו גם למדה ועברה את מבחני הבגרות באופן עצמאי.

10. היו לה הרבה רגעים קשים וגם מחשבות על פרישה בעיקר כשנאלצה להוריד במשקל, ולוותר על חברים. כן, עד היום היא סופרת קלוריות – משטר אימונים קשוח מגיע עם משטר אכילה גם כשהתברכת ב-1.70 ס”מ גובה.

11. צריך שניים לטנגו ובן הזוג הצמוד של אבישג גם הוא לוחם טקוואנדו, נמרוד קרביצקי, בן ה-23, סגן אלוף אירופה.

“אני בסך הכל ילדה נורמטיבית שרוצה לעשות מה שילדות בגיל שלי עושות. להיות ספורטאית אולימפית מצליחה וגם לחיות בכיף וליהנות”.

12. כמו הרבה צעירות בגילה היא חולה על אינסטגרם. את יום התחרות התחילה עם התחילה עם 18 אלף עוקבים באינסטגרם. “אני רוצה ספונסר, רוצה לעשות פרסומות. רוצה שהאינסטגרם שלי יהיה מעכשיו מלא בעוקבים”, אמרה בראיונות. אין ספק שהציבור נענה לקריאה – ביום כתיבת שורות אלו יש לה כבר 160 אלף עוקבים.

13. אחרים אולי הופתעו מהנצחון. היא לא. אמנם יום התחרות היה קשה במיוחד, היא ספגה הפסד קשה בבוקר ובמהלך הקרב נכנסה לפיגור באמצע הסיבוב השלישי והמכריע. “אמרתי לעצמי שאני רוצה את זה יותר”, תיארה, “ידעתי שאני מסוגלת לתת עוד בעיטה ועוד בעיטה ועוד בעיטה, פשוט כי אני רוצה את זה יותר… תוכיחי שאת רוצה את זה יותר, תוכיחי. נשארו חמישים שניות, נשארה חצי דקה, עשרים שניות, עשר שניות – אל תוותרי ותוכיחי לעצמך” ואכן היא ניצחה בזכות מהפך בדקה האחרונה –  “אמרתי לעצמי, אני רוצה מדליה יותר ממנה” ווינרית!

“נתתי את הנשמה. שייקחו אותי באלונקה אחר כך, העיקר שאדע שעשיתי הכול. גם אם לא הייתי עם המדליה עכשיו, אני יודעת שנתתי את כל כולי וזה הכי חשוב”

14. “רגיל לא משהו מיוחד. רק מדליית ארד” – זה מה שכתבה בטוויטר שלה.

20 עובדות שכדאי לדעת על אבישג סמברג
20 עובדות שכדאי לדעת על אבישג סמברג
עמוד הטוויטר של אבישג. צילום מסך

15. כחיילת ספורטאית מצטיינת היא משרתת כרלשי”ת במחלקת מיגון והנדסה בבסיס פיקוד העורף ברמלה,

16. היא חלתה בקורונה בדצמבר האחרון כשחזרה בטיסה מאליפות אירופה בבוסניה שם זכתה בזהב.

17. אבל יש לה גם על מה להודות לקורונה כי בזכות דחיית האולימפיאדה למאי הצליחה לעמוד בתנאי הסף ולזכות בכרטיס הכניסה המיוחל.

18. ירדן ג’רבי היא ההשראה שלה והיא עצמה תהווה מעכשיו השראה לנערות רבות אחריה, “היא תעשה לענף מה שאני עשיתי לג’ודו”, אמרה יעל ארד. אבישג: “הכי חשוב לי להיות ספורטאית טובה ולהוות דוגמה, להיות השראה לבנות אחרות. אני מאוד נהנית מהיכולת להשפיע על בנות ועל בנים אחרים, לתת להם השראה, ואין כבוד גדול זה”.

19. היא הישראלית הראשונה שזכתה במדליה ביום הראשון של התחרויות והמדליה תזכה אותה במענק של 250,000 ש”ח מהוועד האולימפי הישראלי.

 20. היא לא שוקטת על השמרים. ” אני אמשיך לעבוד בשביל בפריז, זה אפילו לא עוד ארבע שנים, זה שלוש שנים, זה עוד חמש דקות, ואני אנסה לעמוד שם בראש הפודיום”.

20 עובדות שכדאי לדעת על אבישג סמברג
מתוך עמוד האינסטגרם של אבישג

איך כל אחד מהילדים שלנו יכול לחשוב כמו ספורטאי ווינר

ספורטאים צעירים בדרך לתהילה

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.