fbpx

ביחסי מין יש יחסים לפני המין

הורים רבים נבהלים ונתקפים חששות כשהילדים רוצים ללכת לישון אצל בן או בת הזוג. היו בטוחים שעד כמה שאתם חוששים, הם חוששים עוד יותר. קודם כל – תגידו כן. מכאן תתנהל שיחה פתוחה ללא התנגחויות

גם ככה מורכב לנו, כהורים למתבגרים, שהילדים שלנו פורחים מהקן, נפגשים עם חברים, יוצאים לבלות והשליטה שלנו עליהם הולכת ומתפוגגת, אבל השיא הוא כשפתאום יש להם בן/ בת זוג והם רוצים ללכת לישון אצלם. ללילה שלם!

מפלס הלחץ עולה, החרדה גוברת והפחד מחוסר שליטה מבעית, ומרביתנו עונים בקול נחוש: לא, אין סיכוי, את לא ישנה אצלו הלילה!

לא במקרה עברתי ללשון נקבה, כי בדרך כלל החשש שלנו הוא שהבת שלנו תישן אצל החבר שלה ולא להפך. לכודים בתפיסות המגדריות- כולנו חוששים לבנות שלנו יותר מאשר לבנים, ומפחדים שזה ייגמר בסקס.

איך זה יהיה לקום בבוקר ביחד?

אז בואו נעצור רגע לדבר על זה.

יחסי מין יכולים לקרות בכל מקום. הם גם יכולים לקרות בכל שעה. גם בבוקר, גם בצהריים וגם בערב. וכדי שהם יקרו בזמן שהילדים שלכם מוכנים ובטוחים, כדאי, במקום לאסור עליהם ללכת לישון אצל חבר, לנהל איתם את שיחת היחסים. או כמו שאני אומרת למתבגרות שלי- צריך לזכור שביחסי מין יש יחסים לפני המין.

אז על מה לדבר איתם?

קודם כל – תגידו כן. באופן כללי, תגלו שאם תגידו למתבגרים שלכם שאתם סומכים עליהם ומראש מסכימים, בתנאי שתדברו קצת על הדברים, השיח ביניכם יהיו פחות מתנגח ויותר קשוב. ולשם אנחנו רוצים להגיע, לזה שהם יקשיבו.

אז אחרי שהסכמנו, בואו נבין שאם נראה לכם שאתם חוששים, אין לכם מושג כמה הם חוששים: איזה רושם הם יעשו על ההורים? זה עושה רושם רע אם באתי לישון? איך אחליף לידו/ה בגדים? איך זה יהיה לקום יחד בבוקר (עם שיער פרוע והבל פה)? האם אצליח לעמוד בסיטואציה ולא להיסחף אם יהיה רגע אינטימי?

ממש לדבר על הפיל שבחדר: יחסי מין

מהחששות האלה צריך להתחיל בדיוק. לשאול איך הם מרגישים והאם לצד הרצון ללכת לישון שם, יש עוד רגשות או מחשבות שעולים. כשהשיחה מתחילה משם, אין שיפוטיות והמתבגר/ת מבין/ה שהצד השני רואה אותו. גם את הרצון שלו וגם החששות שלו.

משם כדאי להמשיך לשאלות: מה יקרה אם יגיע מצב אינטימי שלא מתאים לה? האם היא יודעת שהיא יכולה לבקש חילוץ בכל רגע נתון? מה המשמעות של לחץ בסיטואציה אינטימית ולמה לא כדאי לעשות דברים מלחץ? האם היא צריכה עזרה בהכנה, וממש לדבר על הפיל שבחדר: יחסי מין.

ואם הילדים שלכם בגיל של לישון אצל חברים והמילה הזו עוד לא נאמרה בשיחה, כדאי מאוחר מאף פעם לא, כי שיחת יחסי המין צריכה להתקיים. צריך לדבר בה על איך יודעים שנכון לי לקיים יחסי מין, על המקום של מיניות בחיינו ועל חשיבותה וגם על הפרקטיקה הפשוטה של מניעת הריון ושמירה על בריאות מינית.

לא ליפול להטפות ול”חינוך”

אם כן, בניגוד לנטיה הטבעית שלנו של לא לאפשר וזהו, כדאי לדבר עם הילדים והילדות שלנו על כל הנושאים הכרוכים בלינה משותפת ולאפשר להם לקחת אחריות על הסיטואציה. כי כשאנחנו לא מאפשרים, הרצון לעשות דווקא גובר, ואז הסיכוי להיסחפות ולמין לא בטוח דווקא עולה.

ולסיכום, אחרי הלילה שהיה, לא לשכוח לשאול- איך היה לך? האם נעים? האם תרצי לחזור על החוויה? לא ליפול להטפות ול”חינוך” והכי חשוב, להזכיר להם שאנחנו תמיד שם בשבילם, להתייעצות, למחשבה וגם לעזרה אם צריך.

הכותבת היא יועצת ומנחת הורים למתבגרים ולצוותי חינוך. לאתר של אלה, לעמוד הפייסבוק של אלה

האם הגעת לגיל שאפשר להתחיל? 

מזועזעת מכך שהם מתמזמזים לך מו העיניים? אולי הבעיה אצלך

 

עוד בנושא

commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.