fbpx

את הכי יפה כשאת לובשת בטחון עצמי

נשים ונערות רבות הסובלות מדימוי גוף שלילי נתקפות בקיץ בחרדת בגדי ים. הקושי מתחיל כבר בחנות מול המראה. לפעמים כל מה שצריך זו מוכרת נכונה שיודעת לבנות את הבטחון

 

בקיני או שלם, לא משנה מה תהיה הבחירה, נשים רבות מדווחות על סבל ממשי בבואן לקנות בגד ים. חלקן אפילו מוותרות לגמרי. החשיפה, אפילו בתא המדידה, היא משהו מעורר חרדה. ככל שמשטור הגוף הולך וגובר ונערות ניזונות ממושגי יופי שמקורם בפרסומות, באינסטגרם, טיקטוק, ובמודלים כמו נטע אלחמיסטר, החרדה הזו מחלחלת גם לנערות בגילים צעירים יותר ויותר והקיץ הופך לבלתי אפשרי מבחינתן. החשיפה בבגד ים לא רק מול המראה שבחנות אלא בחיים עצמם, בשפת הים ובבריכה מעצימה לעיתים את בעיות דימוי הגוף שקיימות ממילא.

נועה מונדשיין, מעצבת חזיות ובגדי ים ב-26 השנים האחרונות, פתחה את החנות שלה “נועה” לפני יותר מעשור. מדובר בחנות מיוחדת בה מונדשיין עוסקת בהתאמה מדויקת של חזיות ובגדי ים בטווח מידות הכי גדול שיש ומתמחה בהתאמה בדיוק של המידה הנכונה. “יש לי למעלה משמונים מידות בחנות וחשוב לי בעיקר לדעת להתאים את המוצר הנכון לכל אישה ונערה, מה יחמיא לה, מה נוח לה, מה יעשה לה טוב בלב ואיך היא תראה עצמה בצורה הכי מחמיאה”, היא מספרת.

שנים של פיתוח וייצור ושנים של קשר אישי עם נשים הביאו את מונדשיין להבנה של מה נשים ונערות צריכות, “במה יהיה להן כיף ובמה יהיה להן טוב להתנהל ביומיום עם בגדים ובלי”, היא מסבירה.

 

נתקלת בתופעה של ילדות ונערות עם דימוי גוף שלילי וחרדת בגדי ים?

“דימוי גוף בעייתי וחרדת בגדי ים חוצה את כל הגילאים אבל גם כשאת מתמקדת בגיל הילדות והנערות, הן לא שמחות עם מה שיש להן, גם אם הן הכי חתיכות ומושלמות בעיני. לא משנה כמה הן יפות, הרבה נערות מוצאות עצמן לא יפות, לא משנה אם הן מלאות עם חזה קטן או שדופות עם חזה שופע. הן משדרות לא טוב לי איך שאני”.

 

את מצליחה לפרק את זה?

 

“דרך המדידה וההתאמה אנחנו מנהלות הרבה שיחות. הרבה מילים, דמעות, רגשות שיוצאים החוצה. לפעמים זה מתרחש בלי מילים. רק החוויה של לראות עצמך במשהו שיפה ומחמיא לך, מביא לאושר בעינייך, חיוך, נפלט וואו, לפעמים צהלה כשעומדים מול המראה ומתחילים לחיות”.

 

איך מתחילים לפרום תחושה של נערה שקשה לה עם עצמה בבגד ים?

 

“קודם כל לקום בבוקר ולחייך למראה ולמצוא מה יפה בך. מבפנים, מבחוץ, למצוא מקורות השראה שנותנים לך כוח, לעקוב אחרי דמויות מובילות מעוררות השראה. אבל קודם כל לקום לחייך, אפילו להתאמן בלחייך מול המראה ולפני שאת יוצאת החוצה, להחליט שאת יוצאות לשמוח”.

אחת הדמויות שמעוררת השראה עבור מונדשיין היא הדוגמנית שלה, לי זוהר, בת 25 שהתחילה לדגמן עבורה כבר בגיל 20. “היא מלאת ביטחון, יפהפייה בצורה נדירה, ממלאת בהשראה, עוסקת בלהראות איך אפשר לשמוח אחרת וליהנות ממה שיש כל יום כל היום. הרבה נערות מגיעות אלי בזכותה. הן אומרות שראו את לי לובשת את… וגם אנחנו רוצות. לי מקרינה כוח וביטחון ויש לה אמירה נדירה ואדירה בתחום. היא נותנת הרבה מאוד כוח לנערות”.

 

את הכי יפה כשאת לובשת בטחון עצמי
מימין סיון זלצמן ומשמאל לי זוהר בדגם של “נועה”. צילום: אלה אוזן

בשורה התחתונה, נערה נראית הכי יפה כשהיא לובשת ביטחון עצמי.

 

“מדוייקת. העבודה היא להעמיד תמונה של מציאות אמיתית של נשים ונערות אמיתיות, לשים מראה ולהראות לנערות כמה הן יפות כשהן לובשות ביטחון עצמי. הדוגמניות שלי הן לא דוגמניות רגילות. הן לקוחות שלובשות ביטחון עצמי”.

הכותבת היא מומחית לתרבות צרפת, לייפסטייל ואופנה

בואו נוותר על המילים הלא טובות שאנו אומרות לעצמנו

רזה זה יפה, שמן ממש לא

עוד בנושא

commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.