fbpx

יש תקווה ל”התקווה”?

האם עיבוד הראפ החדש של נועה קירל ועומר אדם ל”התקווה” מזמין אותנו לעמוד דום או לרקוד? האם הוא מפיח רוח חיים בהמנון הנושן או הופך אותו לבדיחה?

הגיע הרגע לו לא חיכינו. 

נועה קירל ועומר אדם הוציאו גרסת כיסוי להמנון ישראל ״התקווה״. 

במבט ראשון וגם אחרון, זה נראה כמו בזבוז מיותר של זמן, כסף וכישרון. זה לא שאני לא אוהבת את נועה קירל או עומר אדם, כן? אבל  כמה שניסיתי, השיר פשוט לא מתחבר אלי ולא נעים לי לשמוע אותו. 

מילים שהיתה להם פעם משמעות

הסיבה הראשונה והעיקרית, היא התוכן של השיר והעיבוד. אני לא חושבת שהמנון ישראל הוא איזו ״פרה קדושה״ ושאסור להשתמש בו אף פעם חוץ מאשר בסיום טקסים. אבל יחד עם זאת, להשתמש במילים שנכתבו פעם, כאלה שהיתה להם משמעות אמיתית עבור הכותב, נפתלי הרץ אימבר וגם עבור הרבה מאד ישראלים, ולהפוך אותו לשיר ראפ בעברית עם תרגום מילולי לאנגלית, ועם קצב בינוני ותוספת מילים שמחזקות כביכול את ישראל, זאת לא גאונות ולא אהבתי את הביצוע בכלל.  השילוב שלהם, בין הראפ למילים של ״התקווה״, פשוט משעמם, שלא לדבר על הקליפ, שבולט בחוסר היצירתיות שלו. מוטיב הדגל החוזר, הוא כמעט הרעיון היחיד בו. 

השיר הזה נכתב במקור עם מנגינה מסוימת ובקצב מסוים, ולהפוך אותו לשיר ראפ לילדים עד גיל 14, כשרוב ההשמעות שלו יהיו בחגיגות בת מצווה, זה לא מקורי ולא מעניין מספיק. זה כמו לקחת שיר ישן משנות ה-20, לדוגמה ״גן השקמים״, ולהפוך אותו לשיר מטאל. פשוט לא מתאים. 

כמו חומוס עם אבוקדו

הסיבה השנייה שבגללה אני לא מתחברת לשיר הזה, הוא השילוב בין נועה קירל לעומר אדם. הם שניהם אנשים מוכשרים עם יכולות ווקאליות מאוד טובות, אבל השילוב של שניהם נראה לי מאולץ ונגוע בשיקולים כלכליים ולא אמנותיים. עומר אדם שר מזרחית ושירים ים תיכוניים, בעוד שנועה קירל, מכוונת לכיוון פופ ופופ אמריקאי, כמו למשל אריאנה גרנדה. זה כמו לאכול חומוס עם אבוקדו. ז׳אנרים שונים של מוזיקה ישראלית, שפשוט לא מתאימים ביחד. הדבר המשותף היחיד לשני הזמרים, נועה ועומר, זה ששניהם מדברים עברית. מעבר לזה, אין להם שום דבר במשותף והשילוב, לדעתי, מיותר.

הדבר היחיד שהשיר הזה מועיל בו, זה שלילדים יהיה יותר קל ללמוד את המילים של התקווה בעקבותיו, אבל אם בטקס הבית ספרי הבא ישמיעו את השיר הזה, במקום את הגרסה המקורית של התקווה, אני לא אשקר, זה יעצבן אותי, למרות שזה בטח יהיה מצחיק, לראות את כולם זזים בחוסר נוחות, כי לא ידעו אם לעמוד דום, או לרקוד…

הכותבת היא תיכוניסטית בת 14

בילי אייליש העזה להצטלם במחוך ל”ווג”

אדל רזתה? זה לא צריך להשפיע על הילדים שלנו

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.